شواهد «کنجکاوی» از منطقه آبی در مریخ : شواهد «کنجکاوی» از منطقه آبی در مریخ کاوشگر ...



مریخ نورد کنجکاوی , منطقه ای در کرج به نام مریخ کجاست , فروش آپارتمان بر اساس منطقه

شواهد «کنجکاوی» از منطقه آبی در مریخ

کاوشگر کنجکاوی موفق به کشف شواهدی از آب در مریخ شده است.

به لطف اکتشافات مریخ‌نورد ناسا که از زمان فرود در دهانه گیل سیاره سرخ در ماه اوت 2012 به بررسی و کاوش مشغول بوده، تصویری از مریخ باستانی در ماه‌های اخیر قابل مشاهده شده است.

این اعلانات بسیار کوچک بودند، اما اخیرا در کنگره علوم سیاره‌ای اروپا در کنار هم ارائه شده و شواهد قانع‌کننده‌ای از مرطوب بودن مریخ در گذشته دور ارائه کرده است.

در چندین بخش کنفرانس که از هشتم تا 13 سپتامبر(17 تا 22 شهریور) در لندن برگزار شده بود، دانشمندان جزئیات جالبترین یافته‌های مریخ را که پیش از آغاز سفر طولانی آن به سوی کوه شارپ در ژوئیه سال جاری بدست آمده بودند، ارائه کردند.

ملیسا رایس از موسسه فناوری کالیفرنیا اظهار کرد که آنها می‌دانستند در مریخ یک محیط قابل سکونت وجود داشته که در آن آب قابل آشامیدن بوده است.

وی در مورد سنگهایی که اوایل امسال کاوشگر کنجکاوی مورد بررسی قرار داده، صحبت کرد که شواهدی از امکان برخورداری مریخ از حیات میکروبی را شناسایی کرده بود.

یکی از این سنگها گلسنگی بوده که کنجکاوی آن را حفاری کرده است. محققان در این سنگ کانی‌های رسی را شناسایی کردند که به معنی ایجاد آن با آب یا تغییر قابل توجه آن با این مایع است.

به تصور دانشمندان، گلسنگ در جایی شکل گرفته که آب مانند چشمه آرام بوده و شاید مکان مناسبی برای بقا و تولیدمثل میکروبها بوده است. /ایسنا

 


ویدیو : شواهد «کنجکاوی» از منطقه آبی در مریخ