شهری که عمدا زیر آب رفت +عکس : در سال 1959، دولت چین تصمیم گرفت یک ایستگاه ...


در سال 1959، دولت چین تصمیم گرفت یک ایستگاه جدید برق-آبی بسازد و برای همین شهری را که مرکز اقتصاد و سیاست در شرق چین بود به زیر آب رفت. شهر شی چنگ اما در زیر 40 متر آب هم سرسختانه خود را زنده نگه داشته است. روزگارنو: چینی ها با بی رحمی گذشته را زیر آب کردند تا آینده را بسازند!

 در سال 1959، دولت چین تصمیم گرفت یک ایستگاه جدید برق-آبی بسازد و برای همین شهری را که مرکز اقتصاد و سیاست در شرق چین بود به زیر آب رفت. شهر شی چنگ اما در زیر 40 متر آب هم سرسختانه خود را زنده نگه داشته است.

تلویزیون شهری , مبلمان شهری , تلوزیون شهری

در حالی که در اواخر اردیبهشت، رسانه ها با تردید نوشته بودند که آتلانتیس گمشده افلاطون در سواحل برزیل پیدا شد؛ اکنون رسانه ها با اعتماد بیشتری این شهر را به گمشده افلاطون تشبیه می کنند. و این در حالی است که شاید تمدن گمشده آتلانتیس و فرو رفتن آن در زیر آب‌هایی که نام خود را از این داستان گرفته افسانه باشد، اما شهر شی چنگ اکنون در برابر چشمان ما است.

طراحی شهری , وای فای شهری , دفتر خدمات شهری

مسمومیت با گاز شهری , مناطق شهری کرج , تلویزیون شهری چیست ؟

عمدا , افسانه های شهری , تابلوهای شهری

شهری در فرانسه , اتوبوس بین شهری , دفاتر خدمات شهری تهران

شهری در سوییس , وای فای شهری ایرانسل , کرمل شهری با خانه های عروسکی

no2درختان شهری الودگی هوا تغییرات فیزیولوژیک , شهری با خانه های عروسکی , زندگی شهری درک پاییز

تلویزیون شهری چیست , اخرین تکنولوژی شهری , شهری زیبا درباره خدا

آتلانتیس (به یونانی: Ἀτλαντὶς νῆσος)، در اسطوره‌های یونان، جزیره‌ای افسانه‌ای در آن سوی ستون‌های هرکول در اقیانوس اطلس است.

به گزارش ویکی پدیا، نخستین فرد ساکن این جزیره، اونور، با لئوکیپه ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام کلیتو شدند. خدای حامی جزیره، پوسیدون عاشق کلیتو شد و کلیتو از او پنج جفت پسر دوقلو به دنیا آورد. پوسیدون جزیره را بین پسرها قسمت کرد و پسربزرگ‌تر اطلس را پادشاه جزیره کرد. از این جزیره در نوشته‌های افلاطون یاد شده‌است.

حدود ۳۵۰ سال قبل از میلاد ' افلاطون در رساله‌ای تیمائوس (Timaeus) چنین نوشت: «۱۲ هزار سال پیش از این جزیره‌ای بوده‌است بزرگ با تمدنی ستایش انگیز موسوم به آتلانتیس که...» به این ترتیب نام قاره آتلانتیس برای نخستین بار بر قلم افلاطون جاری شد و به زودی بر سر زبانها افتاد. وی در رساله دیگری به نام کریتیاس (Critias) شرح بیشتری از قاره آتلانتیس و تمدن آن نوشت «آتلانتها افزون بر ۲۰ میلیون نفر بودند که در جزیره‌ای خوش آب وهوا به وسعت ۱۵۴ هزار مایل مربع زندگی می‌کردند در جنگلهای انبوه آتلانتیس انواع جانوران بزرگ وکوچک می‌زیستند و شهرهای آباد آن با ساختمانهای عظیم با شکل هرم درخشش نور بود و مرمر...»

مطابق گزارش افلاطون «... بر این سرزمین اطلس حکومت می‌راند که مردم او را ستون آسمان می‌دانستند و در مرکز جزیره در بزرگداشت اطلس معبدی با شکوه ساخته بودند که دیوارهای عظیم داشت و درهای آن تزیین یافته بود از سنگها و فلزات قیمتی در زیر تابش نور خورشید همچون الماس می‌درخشید.» افلاطون ادامه می‌دهد:«مقدس‌ترین حیوان در نزد مردمان آتلانتیس گاو نر بود که مظهر قدرت بشمار می‌رفت و به عنوان برترین هدیه به پیشگاه اطلس با مراسمی شکوهمند در برابر معبد بزرگ قربانی می‌شد تا فوران خون سنگ‌های مرمر را رنگ‌آمیزی کند.» به نوشته افلاطون: «در قاره آتلانتیس شهرها به شکلی هندسی و زیبا ساخته شده بودند و کانال‌های آب که همچون رگها در بدن به هر سو امتداد داشتند مزرعه‌ها و باغها را سیراب می‌کردند. اساس فرهنگ و تمدن این مردمان سعادتمند همانا برادری و صفات عالی انسانی بود. اما چون قدرت ایشان روز افزون شد به تدریج شروع به دست درازی به دیگر سرزمینها کردند افلاطون می‌گوید: روح احساس و کمک در آنها دیگر از بین رفته بود آنها اعتقاد و ایمان خود را از دست داده بودند آنها با سپاهیانی بی شمار قصد فتح آتن و سرزمین‌های شرق را داشتند.» اما زئوس طوفانی بر انها نازل کرد. مجازاتی که به هیچ وجه قابل تصور نبود. افلاطون در این باره نوشت «طوفان سبب زمین لرزه و سیل‌های بزرگی شد که به مدت یک شبانه روز به شدت ادامه داشت وقتی دریا جزیره آتلانتیس را به زیر خود فرو برد و ناپدید گشت» افلا طون تردید داشت که هرگز نشانه‌ای از این سرزمین گمشده به دست آید. او نوشت «اقیانوس در آن نقطه به مکانی غیر قابل عبور و جستجو تبدیل شده است».

در گوگل مپس (Google Maps) تصویری از اقیانوس وجود دارد که به باور برخی، بقایای آتلانتیس است.


ویدیو : شهری که عمدا زیر آب رفت +عکس