شهردار لندن : هر انگلیسی که به عراق و سوریه سفر می کند باید ثابت کند که تروریست نیست :



نقشه عراق و سوریه , نقشه داعش در عراق و سوریه , نقشه مناطق تحت کنترل داعش در عراق و سوریه


 اخبار بین الملل - شهردار لندن : هر انگلیسی که به عراق و سوریه سفر می کند باید ثابت کند که تروریست نیست

مقامات امنیتی انگلیس می گویند از 500 شهروند بریتانیایی که در عراق وسوریه جذب گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره شده اند ، بیش از 250 نفر از آنها در لندن اقامت دارند.

بوریس جانسون شهردار لندن روز گذشته اعلام کرد شهروندان انگلیسی که بدون اطلاع و هماهنگی با دولت به کشورهایی چون سوریه یا عراق سفر کنند باید تروریست محسوب شوند.

به گزارش عصر ایران جانسون در مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف که در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن روزنامه نگار آمریکایی از سوی یک شهروند 23 ساله بریتانیایی عرب تبار نگارش کرده است، افزود: شهروندان انگلیس که بدون هماهنگی و اطلاع دادن به مقامات مسئول بریتانیا به سوریه یا عراق بروند باید تروریست محسوب شوند مگر این که این افراد خلاف آن را ثابت کنند.

جانسون که از حزب محافظه کار انگلیس است این پیشنهاد خود را به عنوان راهکاری برای مقابله با موج مهاجرت برخی شهروندان غالبا عرب تبار انگلیسی به خاورمیانه به منظور جنگ در قالب  گروه های شبه نظامی و تروریستی ارایه کرد.

جانسون در این مقاله هشدار داده است اگر با گروه های تروریستی همچون داعش مقابله موثر نشود ترور به خیابان های انگلیس و قلب لندن کشیده خواهد شد.

بر اساس تخمین دستگاه های اطلاعاتی انگلیس هم اکنون صدها شهروند انگلیسی در قالب گروه های تروریستی به ویژه در گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه هستند.

این شهروندان انگلیسی غالبا عرب تبار بوده و دیدگاه هایی به شدت افراطی دارند.

مقامات اروپایی پس از تحرکات 2 ماه گذشته گروه تروریستی داعش در عراق نگران امنیت خود شده اند. بسیاری از تروریست هایی که هم اکنون در خاورمیانه به ویژه در عراق و سوریه با دولت های مرکزی این دو کشور می جنگند، از شهروندان اروپایی جذب شده به گروه های اسلامگرای تندرو هستند.

مقامات امنیتی انگلیس می گویند از 500 شهروند بریتانیایی که در عراق وسوریه جذب گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره شده اند ، بیش از 250 نفر از آنها در لندن اقامت دارند.

شهردار لندن در مقاله خود در دیلی تلگراف تاکید کرده است باید به طرق قانونی مختلف سفر این قبیل از شهروندان بریتانیایی به منطقه خاورمیانه به ویژه دو کشور عراق و سوریه را محدود کرد و آنها را در انگلیس تحت نظر گرفت.


 اخبار بین الملل - عصر ایران


ویدیو : شهردار لندن : هر انگلیسی که به عراق و سوریه سفر می کند باید ثابت کند که تروریست نیست