شفاف‌سازی کامل بدن موش برای نخستین‌بار : اخبار علمی - شفاف‌سازی کامل بدن موش ...



اخبار علمی - شفاف‌سازی کامل بدن موش برای نخستین‌بار

متن دمحققان آمریکایی با استفاده از یک روش جدید، موفق به شفاف‌سازی کامل بدن موش و مشاهده عملکرد اندام داخلی حیوان شدند.خل کادر اینجا کپی شود

 محققان پیش از این روشی را برای شفاف‌سازی تک تک اندام توسعه داده بودند که شامل قرار دادن بافت درون ژل مبتنی بر آب بود؛ سپس از مواد پاک‌کننده برای حذف مولکول‌های چربی که مانع از عبور نور می‌شوند، استفاده می‌شد، اما این روش تنها برای شفاف‌سازی مغز و جنین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محققان موسسه فناوری کالیفرنیا روش جدیدی موسوم به CLARITY ابداع کرده‌اند که در اصل سرعت بخشیدن همان فرآیند قبلی است؛ این روش شامل استفاده همزمان از ژل مبتنی بر آب و ماده پاک‌کننده بداخل جریان خون موش است.

برای پیشگیری از آسیب دیدن بافت‌های بدن موش، مخلوط ژل و ماده پاک‌کننده بطور مستقیم به جریان خون حیوان تزریق شده و بدن حیوان بطور کامل شفاف‌ می‌شود.

پس از دو تا سه روز از تزریق این مخلوط، اندام مختلف بدن مانند کلیه‌ها، ریه‌ها و قلب شفاف و پس از دو هفته نیز مغز بطور کامل شفاف شد؛ تکه‌های ضخیم بافت‌های شفاف از طریق میکروسکوپ‌های فوق‌پیشرفته مورد بررسی قرار گرفتند.

به گفته «ویوویانا گرادینارو»، برای نخستین‌بار و با استفاده از روش جدید، شفاف‌سازی کامل بدن امکانپذیر شد که به درک بهتر فرآیندهای درون بدن از جمله ارتباط مغز با سایر اندام کمک کرده و می‌تواند بعنوان روش جدیدی برای درمان دردهای مزمن و اوتیسم مورد استفاده قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Cell منتشر شده است.

 

فعال سازی اینترنت همراه اول برای اندروید , شفاف سازی , فعال سازی اینترنت همراه اول برای آیفون

 شفاف‌سازی کامل بدن موش برای روش موسوم به CLARITY

ماسک صورت برای شفاف شدن پوست , بهترین میوه برای عضله سازی , انواع تکنیک های آماده سازی گوشت و ماهی برای پخت

 شفاف‌سازی کامل بدن موش برای روش موسوم به CLARITY

 

 اخبار علمی - ایسنا


ویدیو : شفاف‌سازی کامل بدن موش برای نخستین‌بار