شرط امریکا برای لغو کامل تحریم‌ ها : «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ...


«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه پنج شنبه گذشته خود با شبکه خبری «سی بی اس» اعلام کرد که تا زمانی که ایران نشان ندهد که به دنبال دستیابی به قابلیت تولید تسلیحات هسته‌ای نیست، دولت واشنگتن تحریم های ضد ایرانی را لغو نمی‌کند. خبرگزاری فارس: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه پنج شنبه گذشته خود با شبکه خبری «سی بی اس» اعلام کرد که تا زمانی که ایران نشان ندهد که به دنبال دستیابی به قابلیت تولید تسلیحات هسته‌ای نیست، دولت واشنگتن تحریم های ضد ایرانی را لغو نمی‌کند.

*‌کری خواستار بازدید بازرسان سازمان ملل از تاسیسات فردو شد

بر اساس این خبر، کری گفت که یکی از اقدامات ملموسی که ایران می تواند برای نشان دادن جدیت خود در عدم جستجوی تسلیحات هسته ای بر دارد این است که در تاسیسات غنی سازی اورانیوم فردو را به روی بازرسان سازمان ملل باز کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مصاحبه خود اعلام کرد که: آمریکا تا زمانی که مشخص نشود که یک پروسه بسیار قابل اثبات، قابل توجیه و شفاف در جای مناسب خود وجود نداشته باشد، به طوری که ما دقیقا بدانیم ایران چه کاری می خواهد با برنامه هسته ای اش انجام دهد، تحریم ها علیه ایران را بر نمی دارد.

ایران همواره بر مقاصد صرفا مسالمت آمیز فعالیت های هسته ای خود تاکید داشته و اعلام کرده است که به عنوان یکی از کشورهای امضا کننده پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای موسوم به «ان پی تی»، حق دستیابی به فناوری های صلح آمیز هسته ای را برای خود قائل است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که کری که در نشست پنج شنبه شب گذشته گروه 1+5 با ایران در نیویورک حضور داشت، بعد از این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، لحن و نوع ارائه هیئت ایرانی در این مذاکرات را بسیار متفاوت از قبل توصیف کرد و گفت آنچه اهمیت دارد این است که این لحن متفاوت به اقدامات عملی منجر شود.


ویدیو : شرط امریکا برای لغو کامل تحریم‌ ها