شرایط سخت برای آپارتمان‌های 100 متر به بالا :         بازار مسکن در اکثر مناطق ...



 

 

بهترین سگ برای آپارتمان , شرایط وام مسکن برای خانه اولی ها , شرایط وام مسکن برای زوج های جوان

 

 

بازار مسکن در اکثر مناطق تهران به خصوص در مرکز ، جنوب و شرق از واحدهای متراژ کوچک اشباع شده است، اما در همین حال به علت اینکه بازار مسکن هنوز نتوانسته تسهیلات مناسب و کارآمد برای خرید واحدهای مسکونی برای متقاضیان با توانایی مالی کم، فراهم کند همچنان تعداد واحدهای مسکونی متراژ کوچک خریداری نشده ، چشمگیر است.

در همین راستا برخی از مشاوران املاک فعال در مناطق مختلف تهران درباره میزان عرضه و همچنین تقاضا برای خرید واحدهای متراژ بزرگ اظهار کردند: حجم خرید و فروش واحدهای متراژ بزرگ در مقایسه با یک سال گذشته با افت محسوسی مواجه شده و میزان عرضه چنین واحدهایی متناسب با نوع خواسته متقاضیان در بازار هر منطقه نیز تغییر کرده است.

متراژ بزرگ ؛ 40 درصد پیشنهادهای فروش

یکی از بنگاهداران واقع در منطقه شهرک غرب در این‌باره گفت: در حال حاضر واحدهای متراژ بزرگ معامله می‌شود، اما رونق در این قسمت از بازار مانند سال‌های گذشته نیست.

مقدم تاکید کرد: تنها 5 درصد از متقاضیان در بازار به دنبال خرید چنین واحدهایی هستند و همچنین از سوی دیگر 40 درصد از فایل‌های مربوط به واحدهای مسکونی در نوبت فروش به واحدهای متراژ بزرگ اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: قیمت‌های پیشنهادی فروش فعلی با نرخ‌های اعلام شده در ابتدای سال تغییری نکرده‌است و اکنون قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز مسکونی در شهرک غرب بین 2 میلیون و 700 هزار تا حداکثر 5 میلیون تومان از سوی مالکان پیشنهاد می‌شود.

5 درصد خریداران متقاضی واحدهای متراژ بزرگ

از طرف دیگر در محدوده خیابان گیشا، یکی از فعالان بازار مسکن در رابطه با وضعیت بازار واحدهای متراژ بزرگ به دنیای اقتصاد اظهار کرد: این روزها خرید و فروش واحدهای بزرگ‌تر از 100 متر مربع ، بسیار دشوار است و بیشتر خریداران به دنبال واحدهای متراژ کوچک ( کمتر از 100 متر مربع ) هستند، به طوری که تنها 5 درصد از متقاضیان در بازار خواستار خرید واحدهای متراژ بزرگ هستند.

زرینی عنوان کرد: قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نوساز در گیشا بین 2 میلیون و 500 هزار تا 3 میلیون تومان تعیین می‌شود که البته متوسط قیمت ، متری 2 میلیون و 700 هزار تومان است.

اوضاع در سهروردی

همچنین مشاور املاکی در محدوده خیابان سهروردی شمالی بازار خرید و فروش مسکن را با رونق توصیف و اشاره کرد: نزدیک به یک ماه است که بازار با رونق نسبی مواجه شده است و 40 درصد از مراجعه‌کنندگان به بازار، مشتری واحدهای متراژ بزرگ هستند، اما در مقابل این مساله فقط 20 درصد از واحدهای عرضه شده به بازار، مربوط به واحدهای متراژ بزرگ است.

در همین حال 2 میلیون و 300 هزار تومان کمترین نرخ و 3 میلیون تومان بالاترین قیمت پیشنهادی برای فروش واحدهای نوساز مسکونی در خیابان سهروردی شمالی است.

97 درصد تقاضا برای خرید واحدهای متراژ کوچک

فرحی نیا ، یکی از فعالان بازار مسکن در شرق تهران گفت: در بازار مسکن منطقه تهرانپارس محله گلبرگ اکثر مشتریان به دنبال واحدهای متراژ کوچک هستند، به طوری که واحدهای متراژ بزرگ فقط برای 3 درصد از مراجعه‌کنندگان مورد توجه است.

وی افزود: با توجه به خواسته متقاضیان اکثر ساخت و سازها نیز به ساخت واحدهای متراژ کوچک محدود می‌شود و به همین خاطر از 100 درصد کل واحدهای فروشی فقط 10 تا 15 درصد را عرضه واحدهای متراژ بزرگ به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز مسکونی در گلبرگ بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان از سوی فروشندگان پیشنهاد شده است.

میزان عرضه زیاد و حجم تقاضای کم برای واحدهای بزرگ

اگر چه حجم تقاضا برای خرید آپارتمان‌های متراژ بزرگ در خیابان یوسف‌آباد بسیار کم است، اما بنا به گفته یک بنگاهدار فعال در این منطقه تعداد واحدهای متراژ بزرگ با واحدهای متراژ کوچك هم برابری دارد.

بهروز تاکید کرد : 6 درصد از متقاضیان در بازار ، واحدهای متراژ بزرگ را برای خرید می‌پسندند.

هم اکنون 2 میلیون و 500 هزار تومان کمترین و 3 میلیون و 500 هزار تومان بیشترین قیمت پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی نوساز در یوسف‌آباد اعلام شده است.../تحلیل:عصرایران


ویدیو : شرایط سخت برای آپارتمان‌های 100 متر به بالا