شخصیت مرموز پرونده ریحانه جباری کیست؟/«ریحانه» پای چوبه دار می ورد؟ :    اخبار ...



ریحانه جباری , اعدام ریحانه جباری , عکس ریحانه جباری موقع اعدام

 

 اخبار اجتماعی - شخصیت مرموز پرونده ریحانه جباری کیست؟

پرونده ریحانه جباری روزهای سرنوشت‌ساز خود را سپری می‌کند و حالا گفته شده است شخصی مرموز به نام آقای «ش»، نقشی محوری در کشف حقیقت پرونده دارد.

پرونده ریحانه جباری که حدود شش سال است در محاکم قضایی کشور در جریان است و به روزهای نهایی می‌رسد، نقاط ابهام و تاریک فراوانی برای افکار عمومی دارد و در این بین باز هم قضاوت‌های عجولانه و هم‌سو با بلندگوهای رسانه‌ای از سمت افکار عمومی جای تأسف دارد. برای همین خارج از اینکه کدامیک از طرفین در این داستان محق هستند، پرداختن به یکی از حلقه‌های اصلی ولی مفقوده قتل مرحوم سربندی می‌تواند سرآغازی باشد برای یافتن حقیقت.

«می‌خواهد که این آقا را پشت پرده نگه دارد و معرفی نکند و شاید فکر می‌کند که این آقا نجاتم می‌دهد، حتی اگر من پای چوبه دار بروم». این یکی از جملاتی است که جلال، فرزند مرحوم سربندی درباره شخصیت مرموز پرونده ریحانه در مصاحبه با اعتماد گفته است؛ جملاتی درباره فردی به نام آقای «ش» که نقشی محوری در کشف حقیقت این پرونده دارد.

خانواده مرحوم سربندی معتقدند که ریحانه حقیقتی درباره قتل پدرشان را پنهان می‌کند؛ آن هم نقش آقای «ش» در این قتل است. جلال سربندی گفته که ممکن است در صورت پی بردن به واقعیت، ریحانه را عفو کند.

محمد مصطفایی یکی از وکلای ریحانه در این رابطه نوشته است: "آقای «ش» فردی بوده است که با برنامه‌ریزی کامل چنین ماجرایی را برای ریحانه و مرتضی درست کرده است و هیچ ردپایی از خود باقی نگذاشته است".

وی همچنین از وجود یک سی‌دی در ابتدای تحقیقات پرونده نام می‌برد که جعبه سیاه راز قتل مرحوم سربندی است ولی خبری از این سی‌دی وجود ندارد؛ مصطفایی مدعی است که این سی‌دی بر اساس شنود مکالمات و پیام‌های «ش» با مقتول تهیه شده بوده است.

فرزند مرحوم سربندی در گفت‌وگوی خود می‌گوید: "باز هم طبق اقرار صریح ریحانه کسی به اسم «ش» وارد آپارتمان می‌شود و پدرم در پی دویدن به دنبال آن فرد در راه پله‌ها از شدت خونریزی به زمین می‌افتد و فوت می‌کند و خانم جباری همچنان از معرفی و نقش «ش» برای پرونده سر باز می‌زند".

اما بازپرس پرونده ریحانه نظر دیگری دارد. او می‌گوید: "حرف ریحانه درباره «ش» مستند نبود. فردی که به عنوان «ش» در دادگاه حاضر شد هم، مطلع بود نه متهم. ما برای اینکه «ش» واقعی را شناسایی کنیم همه تلاش‌مان را کردیم. حتی از ثبت احوال همه افرادی که به این نام و در همان محدوده سنی که ریحانه گفته بود را شناسایی کردیم و در نهایت به این فرد رسیدیم.

ما همه مراودات مالی 20 سال گذشته او را بررسی کردیم. جزء به جزء زندگی او را بررسی کردیم اما دلایلی وجود نداشت که او در این قتل دست داشته باشد. در کل متهم دلیل محکمی برای حضور «ش» در این ماجرا نداشت. ریحانه ممکن است به این اعتقاد رسیده که در آخرین لحظه کسی به کمکش خواهد آمد. ما همه تلاش‌هایمان را انجام دادیم. متاسفانه ریحانه داستان‌هایی تعریف می‌کرد که به نظر توهم و خیال بود".

به هر حال نقش «ش» در پرونده ریحانه یکی از بزرگترین ابهامات این پرونده است؛ شخصی که ریحانه در لابه‌لای اعترافاتش از آن نام برده، خانواده مقتول و وکلای قاتل از نقش اساسی وی در قتل می‌گویند ولی بازپرس با اطلاعات موجود در تحقیقات درباره آن آقای «ش» بررسی شده، آن را بی‌ارتباط با قتل می‌داند. در این میان اما یک چیز مشخص است؛ به قول آقای بازپرس، انگیزه قتل "نامشخص".

                                  ....................................................


«ریحانه» پای چوبه دار می ورد؟

وزیر دادگستری گفت که تلاش‌ها در پرونده ریحانه جباری ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه همایش هفته ملی کودک در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره پرونده ریحانه جباری گفت: ریحانه جباری هنوز اعدام نشده است.

وی ادامه داد: تلاش‌ها در رابطه با این پرونده ادامه دارد و 10 روز برای تعیین وضعیت این پرونده مهلت داده شده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که که با توجه به اینکه در آستانه ماه‌ محرم هستیم آیا اعدام انجام می‌شود؟ گفت: تا 10 روز دیگر که ماه محرم شروع نمی‌شود.

 اخبار اجتماعی - ایسنا 


ویدیو : شخصیت مرموز پرونده ریحانه جباری کیست؟/«ریحانه» پای چوبه دار می ورد؟