شبکه تهران چگونه 25 ساعته شد؟ : پسر خوش‌صدای نمایش‌های رادیویی با یك دهه سابقه‌ای ...


پسر خوش‌صدای نمایش‌های رادیویی با یك دهه سابقه‌ای كه در تلویزیون دارد این بار با برنامه‌ای شبانه سر زبان‌ها افتاده كه اجرایش در كنار سبك نو برنامه او در واپسین ساعت‌های شب خیلی‌ها را برای دیدن ساعت 25 بیدار نگه می‌دارد.


مجله زندگی ایده آل: پسر خوش‌صدای نمایش‌های رادیویی با یك دهه سابقه‌ای كه در تلویزیون دارد این بار با برنامه‌ای شبانه سر زبان‌ها افتاده كه اجرایش در كنار سبك نو برنامه او در واپسین ساعت‌های شب خیلی‌ها را برای دیدن ساعت 25 بیدار نگه می‌دارد. محمودرضا قدیریان كه چهره او را پیش ازاین در سریال‌های تلویزیونی هم دیده بودید این بار با تجربه‌ای متفاوت وارد تلویزیون شده است.پای صحبت‌هایش می‌نشینیم تا ماجرای خلق ساعت 25 را خودش برای‌مان بگوید.

شبکه تهران , شبکه تهران hd , شبکه جدید تهران

به فضای تازه‌تری نیاز داشتم

من پیش از هرچیز، گوینده و بازیگر رادیو هستم و به غیر از فعالیتم در رادیو، در چند فیلم و سریال بازی کرده‌ام. اما در زمینه اجرای تلویزیونی به دلیل اینكه تهیه‌كننده و كارگردان سینما و تلویزیون زیاد دوست ندارند با مجری‌ها كار كنند به همین دلیل این حرفه را دنبال نکردم. اما در رادیو مسئله فرق می‌كند. فعالیت من در رادیو بازیگری است و تقریبا تمام اجراهایی كه در رادیو هم داشتم به سبك بازیگری بوده است.

بعد از 11-10 سالی كه در رادیو فعالیت داشتم احساس كردم به فضاهای جدیدی نیاز دارم البته با تاكید به این نكته كه در رادیو هم با فكرهای جوان و آدم‌های خوشفكری كار می‌كردم اما با این حال تصمیم به اجرا در تلویزیون گرفتم و به‌‌رغم  پیشنهادهای مختلف كه برای اجراهای متفاوت داشتم، دنبال برنامه‌ای پرانرژی و در  عین‌حال دلنشین بودم كه كارم را با آن شروع كنم و درنهایت این اتفاق هم افتاد.

مثل ساعت 25 نداشتیم

ساعت 25 انتخاب من شد، چون این برنامه‌ای زنده شبانه با محوریت موسیقی با نگاهی تازه و تمی دوست‌داشتنی بود. اگرچه دوست داشتم بنا به حیطه كار خودم با بازیگران و عوامل سینما و تلویزیون برنامه‌ای با همین محوریت داشته باشم اما چون موسیقی هم مثل بازیگری هنری است كه محبوبیت ویژه‌ای دارد این تجربه هم برایم جالب بود.ما به آن صورت در تلویزیون برنامه‌ای در باب موسیقی نداریم به غیر از 2، 3 برنامه‌ای كه در سال‌های مختلف تولید شد اما هدف اصلی آنها باز هم موسیقی نبود. فقدان چنین برنامه‌ای در تلویزیون كاملا احساس می‌شد بنابراین با ایده تهیه‌كننده و عوامل تولید این برنامه راه افتاد كه شكر خدا از بازخوردها اینطور به نظر می‌رسد كه بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

موسیقی هنری است كه مستقیما با روح و روان مردم سر و كار دارد و مردم آن را دوست دارند به خصوص اگر به سبك‌‌های مختلف باشد نه فقط سنتی و محلی و این بار پاپ را هم به مردم عرضه كنیم آن هم با شكل و شمایل حقیقی چاپ.

سایت شبکه تهران , چگونه یک شبکه تلویزیونی بسازیم , سایت شبکه تهران hd

جای خودمان را باز کردیم

از طریق پیامك‌هایی كه برای برنامه ارسال می‌شود یا نظراتی كه روی سایت شبكه گذاشته می‌شود محسن چاووشی، محسن یگانه، رضا صادقی و بهنام صفوی بیشترین درخواست‌ها را از طرف مردم داشتند و طرفداران آنها تا این جای كار بیشتر بوده‌اند. این اتفاق برای بقیه خواننده‌ها هم افتاده چون ما هر شب آمار زیادی از درخواست‌ها از خوانندگان مختلف داریم مثلا سیروان خسروی و بقیه كه همیشه تماس‌های زیادی برای پخش كارهای‌شان داشتیم. خب، برنامه مختص موسیقی است و پر از خوانندگان بااستعداد و پرطرفدار و قطعا هركسی طرفداران بی‌شمار خودش را دارد. بازتاب برنامه از طرف خواننده‌ها و هنرمندان بسیار خوب بوده چه از طریق پیامك‌هایی كه به خود من هرازگاهی می‌زنند و چه از گوشه و كنار كه شنیده می‌شود، متوجه این قضیه شده‌ایم خود هنرمندان هم راضی هستند.

کارهایی که هیچ جا پخش نمی شوند

برای كار هر خواننده و ترانه آن برای پخش باید قطعا مجوز گرفته شود كه خدا رو شكر مسئولان همكاری‌های لازم را در ساده كردن راه برای این برنامه انجام داده‌اند. خیلی از كارها هستند كه تیتراژ پرطرفدار سریال‌‌های محبوبند و بعضی دیگر كه از طریق سی‌دی مجوز وزارت ارشاد منتشر شده‌اند اما هیچ‌وقت فرصت پخش تلویزیون پیدا نكرده‌اند. در این برنامه ما تمام تلاش‌مان این است كه آهنگ‌های تازه و پرطرفداری كه مردم دوست دارند را از طریق خودمان یعنی ساعت 25 برای همه پخش كنیم.

به زودی سایت اختصاصی ساعت 25 راه‌اندازی خواهد شد اما تا آن روز فعلا صفحه‌ای مختص ساعت 25 در باشگاه مخاطبان شبكه 5 برای برنامه وجود دارد. هر شب حدود 8-7 ترانه‌ای كه پخش می‌‌شود در برنامه بعد برای انتخاب بهترین و محبوب‌ترین آنها نظرسنجی 24 ساعته‌ای ترتیب داده بودیم كه از آن طریق با به دست آوردن سلایق مخاطبان، كارهای متفاوت‌تر و بیشتری از خواننده مورد نظر با طرفدار بیشتر پخش كنیم.

شبکه تهران به خانه برمیگردیم , برنامه به خانه برمیگردیم شبکه تهران , صبح نو چگونه با شبکه‌های اجتماعی افسرده شویم؟

خودم موسیقی سنتی را ترجیح می‌دهم

قطعا من هم مثل بقیه مردم موسیقی را دوست دارم با تاكید این موضوع كه من موسیقی سنتی را بیشتر دوست دارم ولی خواننده‌های پاپ ما این روزها آنقدر خوب عمل می‌كنند كه من و مردم را به سمت شنیدن كارها و رفتن به كنسرت‌های‌شان سوق می‌دهند. من موسیقی را دوست دارم و خوشحالم كه چنین برنامه‌ای به من پیشنهاد شد.

به اقتضای كار و برنامه‌هایی كه داشتیم هرازگاهی با دعوت از خوانندگان آشنایی دورادوری با آنها داشتم اما اینكه كارها و عوامل آنها برای اطلاع بیشتر زیر ذره‌بین داشته باشم تا به حال اینطور نبوده است. من تجربه موسیقیایی نداشته ام و فقط شنونده موسیقی هستم، بنابراین به اقتضای برنامه مجبورم جزئیات بیشتری از موسیقی بدانم و حتی خود من هم مشغول آزمون و خطا هستم، یعنی من و مردم با هم به بهانه ساعت 25 خواسته‌ها و سبك‌ متفاوت اجراهایی كه آنها می‌پسندند را می‌گیریم و بعد از جمع كردن نظرات با هم به نتیجه می‌رسیم و پیش می‌‌رویم.

ساعت 25 خود من را با خیلی از ترانه‌سراها و آهنگسازان مستعد وخوب موسیقی آشنا كرد و بیش از همه متوجه این موضوع شدم كه تنها خواننده نیست كه یك كار خوب را ارائه می‌كند بلكه تیمی موثر و قوی پشت سر كارش قرار  دارد.

مثل كار خودمان در اجرای تلویزیون كه تقریبا 15-10 نفر در پشت دوربین زحمت تولید كار را می‌كشند ولی مجری برنامه به عنوان پیشانی كار دیده می‌شود و اگر یك برنامه دیده می‌شود به این معنی است كه تمام عوامل كارشان را درست انجام داده‌اند.

با دوربین سراغ منزل‌هایشان می‌رویم

فكرهای بزرگی برای این برنامه است ولی هدف ما این است كه مردم اول باید كار را بطلبند و بعد آرام‌آرام به سمت تزریق ایده‌های خوب برنامه پیش بروند. چون قبل از هر چیز باید میل مخاطب بكشد تا  فكرهای ما عملی شوند. هر شب تقریبا یك خواننده روی خط برنامه می‌آید و گپ كوتاهی با او در رابطه با خودش و كارهایش داریم. همچنین دوربین ساعت 25 به‌زودی به منزل و محل كار ضبط كنسرت‌های هنرمندان خواهد رفت تا مردم با فضایی خارج از فضای آهنگ‌های آنها با خودشان آشنا شوند.صداقت در كلام تحت هر شرایطی در اجرای برنامه از مواردی است كه همیشه برایم حائز اهمیت بوده است و بعد از این موضوع همیشه سعی كردم در عوض انرژی‌هایی كه از بازخوردهای مردم می‌گیرم به آنها آرامش هدیه كنم. در اجراهای شبانه بنا بر این بوده که لحن قصه‌گویی در کارمان داشته باشیم، لحنی كه آن را از برنامه‌های شبانه‌مان در رادیو به ارث بردیم البته شبانه‌ای كه كسل‌كننده نباشد.


ویدیو : شبکه تهران چگونه 25 ساعته شد؟