شبنم قلی خانی از استرالیا بازگشت : برخی از چهره های هنری شناخته شده مان در ...


برخی از چهره های هنری شناخته شده مان در این سال ها دست به مهاجرت زده اند. شبنم قلی خانی،بازیگر سینما و تلویزیون هم که با بازی در نقش حضرت مریم (ع) در سریال «مریم مقدس» شناخته شد، یکی از این چهره هاست که مدت زمانی است برای ادامه تحصیل از کشور خارج شده. تماشا: برخی از چهره های هنری شناخته شده مان در این سال ها دست به مهاجرت زده اند. شبنم قلی خانی،بازیگر سینما و تلویزیون هم که با بازی در نقش حضرت مریم (ع) در سریال «مریم مقدس» شناخته شد، یکی از این چهره هاست که مدت زمانی است برای ادامه تحصیل از کشور خارج شده.

 او که برای سفری کوتاه به ایران آمده بود، ضمن اعلام این خبر گفت: «حدود 6 ماه پیش برای ادامه تحصیل در رشته کارگردانی سینما به استرالیا رفتم و الان برای سفری کوتاه به ایران آمده ام.»

 او که این گفت و گو را در آخرین روز اقامتش در ایران با تماشا انجام داد با تاکید بر اینکه مجددا به استرالیا خواهد رفت، گفت: «برای سفری کوتاه به ایران آمده ام و امشب برمی گردم.»

شبنم قلی خانی در استرالیا , شبنم قلی خانی و همسرش در استرالیا , بازگشت شبنم قلی خانی به تلویزیون

این بازیگر سینما که پیش از این مدرک کارشناسی تئاتر در گرایش طراحی صحنه و لباس و کارشناسی ارشد کارگردانی را از دانشگاه آزاد دریافت کرده است، درباره علت ادامه تحصیلش در خارج از کشور گفت: «تحصیلات من در ایران در حوزه تئاتر است و الان در رشته کارگردانی سینما مشغول تحصیل هستم. به هر حال تفاوت هایی هم بین فضای آکادمیک ایران با آنجا وجود دارد. مهمترین تفاوت در این است که آنجا دانشجویان به محض ورود به دانشگاه وارد پروژه های عملی می شوند و کار را عملا یاد می گیرند اما در ایران همه چیز تئوری است و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به سختی وارد فضای کاری می شوند و باید مرحله عملی کار را بعد از فارغ التحصیلی یاد بگیرند.»

این عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه آزاد هنر و معماری واحد تهران مرکز در ادامه افزود: «من این مشکل را در بین شاگردهای خودم بسیار دیده ام. بیشتر آنها بعد از فارغ التحصیلی مشکل ورود به حوزه عملی کار را دارند و مرتبا با من تماس می گیرند تا در این باره کمکشان کنم. تفاوت دیگر هم رابطه اساتید با شاگردان است.

روابط اساتید با دانشجویان در دانشگاه های آنجا بسیار صمیمانه و نزدیک است. مثلا یکی از اساتید مهم من که زنی 57، 58 ساله است با اینکه بسیار گرفتار است و فرصت کمی دارد، اما در این مدتی که برای سفر به ایران آمده ام مرتبا از طریق ایمیل با من در تماس و پیگیر من است. متاسفانه این رابطه صمیمانه و نزدیک کمتر بین اساتید و دانشجویان در ایران وجود دارد.»

کارگردان فیلم های داستانی کوتاه «من تنها» و «خونه» درباره اینکه آیا بعد از فارغ التحصیلی اش او را در قامت کارگردان فیلم سینمایی بلندخواهیم دید، گفت: «درباره فیلم سینمایی بلند هنوز مطمئن نیستم اما قطعا کار ساخت فیلم های داستانی و مستند کوتاه را جدی تر از گذشته ادامه خواهم داد.»

شبنم قلی خانی , شبنم قلی‌خانی , بیوگرافی شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی همچنین درباره کارهایی که آماده پخش دارد، گفت: «2 فیلم سینمایی در حوزه کودک آماده دارم که هر دو در جشنواره فیلم کودک اصفهان هم نمایش داده شدند. «بزرگ مرد کوچک» به کارگردانی عباس دقیقی و «فرزندخوانده» به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد.

همینطور بازی ام در سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی تمام شده است. این سریال تا پایان فاز 2 ساخته شده است و فکر می کنم شاید فاز 3 آن به این زودی ها ساخته نشود. البته من اطلاع دقیقی ندارم. همینطور به تازگی انیمیشن 4 دقیقه ای «Hand» را که نگاه تازه و متفاوتی به اعتیاد دارد، ساخته ام.» علاقه مندان به این بازیگر جوان اگر می خواهند در مدتی که ایران نیست با او تماس داشته باشند می توانند به سایت شخصی اش، www.gholikhani.com مراجعه کنند.

بهتر است در بحران سینما حضور نداشته باشم

اینستاگرام شبنم قلی خانی , شبنم قلی خانی و همسرش , شبنم قلی خانی instagram

این بازیگر سینما و تلویزیون که در سال 2005 به عنوان بهترین بازیگر جشنواره بین المللی «منبر طلا» در روسیه انتخاب شده است، در پاسخ به این سوال که آیا نگران از دست دادن موقعیت های کاری اش در حوزه بازیگری در ایران نیست، گفت: «اتفاقا همیشه سعی می کنم خودم را به چیزهایی که خیلی دوست دارم وابسته نکنم. از آنجا که بازیگری را هم بسیار دوست دارم همیشه سعی کرده ام بیش از حد به آن وابسته نشوم. من خیلی از دوستان همکارم را دیده ام که بیش از حد به این کار وابسته شده اند و همین باعث شده دیگر وسواس شان را از دست داده و هر کاری را قبول می کنند. به نظرم این فاصله ای که به علت ادامه تحصیل در کارم افتاده مثبت است و به من کمک می کند بتوانم با کمی فاصله گرفتن از دور به کارهایم نگاه کنم و بتوانم در آینده تصمیم های بهتری در کارم بگیرم.»

بازیگر سریال های «اولین شب آرامش» و «پنجمین خورشید» در ادامه ضمن ابراز نگرانی برای وضعیت این روزهای سینما و تلویزیون، افزود: «به نظرم سینما و تلویزیون ما این روزها در شرایط بحرانی است و من احساس می کنم بهتر است در این بحران حضور نداشته باشم.»


ویدیو : شبنم قلی خانی از استرالیا بازگشت