شایعه‌سازی رسانه‌های غربی درباره کرملین : رسانه‌های غربی در روزهای گذشته تلاش ...



درباره ی شغل ساختمان سازی , نکات کلی درباره رشته مهندسی شهر سازی , بیانیه وزارت اطلاعات درباره خنثی سازی عملیات انتحاری تهران

رسانه‌های غربی در روزهای گذشته تلاش کرده‌اند غیبت چند روزه رئیس‌جمهوری روسیه را به شایعات مختلفی از بیماری پوتین گرفته تا کودتا در کاخ کرملین نسبت بدهند.

به گزارش فارس، رسانه‌های غربی روز جمعه اقدام به انتشار شایعات مختلفی درباره کاخ کرملین و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه کردند.

دامنه این شایعات از «بیماری پوتین»، تا تغییرات ساختاری در کرملین متغیر بوده و منشأ آنها غیبت یک هفته‌ای رئیس‌جمهور در محافل عمومی بوده است.

پایگاه خبری «دبکا فایل»، وابسته به منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی روز جمعه مدعی شده دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین از سران رسانه‌ها خواسته طی چند روز آینده از مسکو خارج نشوند زیرا آقای پوتین به زودی بیانیه مهمی صادر می‌کند.

تأیید صدور این بیانیه به طور مستقل امکان‌پذیر نیست، چرا که بخش انگلیسی دفتر مطبوعاتی کرملین چنین بیانیه‌ای را روی وب‌سایت خود قرار نداده است.

در همین حال پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر» از قول فردی که او را زندگی‌نامه‌نویس پوتین معرفی کرده نوشته «پوتین زنده است اما هرج و مرج در کرملین موج می‌زند.»

رسانه‌هایی که این شایعات را پخش کرده‌اند می‌گویند وی از روز 5 مارس در محافل عمومی ظاهر نشده است. به رغم این تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه تصاویری از دیدار پوتین با رئیس دادگاه عالی روسیه منتشر کرد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی پوتین در گفت‌وگو با رسانه‌های روسیه این شایعات را مدنظر قرار داده و گفته که همه آنها بی‌پایه و اساس هستند. وی گفته آقای پوتین سالم است و هنوز آنقدر قدرتمند است که می‌تواند انگشت طرف مقابل را بشکند.

از جمله دیگر منابع شکل‌گیری شایعات درباره پوتین، لغو سفر وی به پایتخت قزاقستان بوده است. رسانه‌های غربی ادعا کرده‌اند لغو این سفر به دلیل بیماری پوتین و یا حتی مرگ وی انجام شده است.

علی‌«غم این، کرملین روز جمعه اعلام کرد دیدار پوتین با رئیس‌جمهور قزاقستان به روز 16 مارس موکول شده است.

رسانه‌های غربی به رغم این روزهای پنجشنبه و جمعه تأکید زیادی بر این داشتند که در کرملین اتفاقاتی در حال وقوع است. «بیزینس اینسایدر» مدعی است غیبت پوتین ممکن است نشأت‌گرفته از جدال قدرتی باشد که مرگ «نمتسوف»، یکی از مخالفان پوتین به آن شتاب بخشیده است.

این پایگاه خبری از قول فردی که وی را مشاور سابق اقتصادی پوتین معرفی می‌کند ادعا می‌کند غیبت پوتین ممکن است نشان‌دهنده یک «کودتا در کاخ کرملین» باشد.


اخبار بین الملل  -  فارس


ویدیو : شایعه‌سازی رسانه‌های غربی درباره کرملین