شامپانزه‌ای كه حرف می‌زند :   شامپانزه‌ای كه حرف می‌زند یك گونه خاص و نادر ...



شامپانزه‌ای که سگش را از رودخانه رد می‌کند , شامپانزه سیگاری , انواع شامپانزه

 

شامپانزه‌ای كه حرف می‌زند

یك گونه خاص و نادر از میمون‌ها توانسته است با استفاده از كامپیوتر با انسان‌ها سخن بگوید.

به گزارش ایرنا به نقل از  'نیچر'، این 'بونوبو'ی دوساله به نام 'تاكو' با استفاده از یك تبلت و نرم‌فزار خاص می‌تواند با انسان‌ها صحبت كند. این موجود باهوش با استفاده از نرم‌افزار خاصی كه برای او طراحی شده است، توانسته واژه‌نامه‌ای شامل چندین هزار كلمه ایجاد كند. 

نكته جالب این است كه تاكو می‌تواند این واژگان را به دنبال هم ردیف كرده و جملات و سوالات ساده‌ای را بیان كند. او با استفاده از این ابزار حتی می‌تواند لطیفه تعریف كند و با انسان‌ها سخن بگوید. چنین استعدادی برای یك كودك انسان عجیب نیست، اما تاكو یك بونوبو است. 

با وجود این كه بونوبوها شباهت زیادی به شامپانزه‌ها دارند، دارای خصوصیات فیزیكی و رفتاری متفاوت بوده و نژاد دیگری از پستانداران محسوب می شوند. این موجودات اجتماعی‌تر از شامپانزه‌ها هستند و به نظر می‌رسد توانایی زیادی برای سازگاری با زبان انسان‌ها دارند. بونوبوهای باهوش تنها در جمهوری كنگو زندگی می‌كنند و جمعیت كل آن‌ها چیزی بین 10 تا 50 هزار راس است. نتایج این تحقیقات تاثیر بسیاری بر شناخت نحوه توسعه اجتماعات و زندگی موجودات اولیه و همچنین شناسایی مبدا فرهنگ، زبان، ابزار و هوش در انسان‌ها سایر گونه‌های هوشمند روی زمین برجای خواهد گذاشت./ایرنا

 


ویدیو : شامپانزه‌ای كه حرف می‌زند