شاخص بورس به کانال 59 هزار واحد بازگشت : شاخص کل بورس امروز برای دومین روز ...


شاخص کل بورس امروز برای دومین روز متوالی روندی صعودی را در پیش گرفت و با عبور از کانال 59 هزار واحد رشدی حدود 1000 واحد را تجربه کرد. خبرگزاری مهر: شاخص کل بورس امروز برای دومین روز متوالی روندی صعودی را در پیش گرفت و با عبور از کانال 59 هزار واحد رشدی حدود 1000 واحد را تجربه کرد.

روز گذشته نیز شاخص کل رشدی 1000 واحدی را به ثبت رساند و این در حالی است که شاخص کل بورس طی دو هفته اخیر با افت شدیدی مواجه شده بود و تا مرز 57 هزار واحد سقوط کرده بود.

شاخص کل بورس که تا مرز 61 هزار واحد نیز رسیده بود و در یک روز دو رکورد جدید را به ثبت رسانده بود اما دوباره با افت مواجه شده بود، روز گذشته با افزایش تقاضا مواجه شد و بازار سهام جانی دوباره به خود گرفت.

روز گذشته شاخص کل بورس پس از چند روز کاهش پیاپی، روندی صعودی به خود گرفت، به نحویکه طی دو هفته اخیر بیشترین افزایش را تجربه کرد و به کانال 58 هزار واحد بازگشت و در رقم 58 هزار و 190 واحد ایستاد.

امروز نیز در پی روند صعودی شاخص، دماسنج بورس بالا رفت و هم اکنون در رقم 59 هزار و 115 واحد ایستاده است.

علی صحرایی معاون سازمان بورس دو روز پیش پیش بینی کرده بود که افت شاخص به روزهای پایانی رسیده است و سرمایه‌گذران پاداش صبرشان را می‌گیرند. بازار متعادل شده و روزهای کاهش پایان یافته و به انتها رسیده است و در روزهای آینده، انتظار می‌رود بازاری مثبت پیش رو باشد.

وی اظهار داشت: افت بازار چه از نظر اصلاح شاخص  و چه از نظر اصلاح قیمت در برخی صنایع به پایان رسیده است، اما با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این افت به دلیل ریسک سیستماتیک و آثار و تبعات ناشی از تهاجم احتمالی امریکا به سوریه رقم خورده است، همچنان این ریسک می‌تواند بازار را تحت تأثیر خود نگه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران هوشمند هستند و با رصد تصمیم‌گیری‌هایی که در دنیا انجام می‌گیرد، ریسک ورود و خروج خود را پایین می‌آورند، به‌خصوص که در روزهای اخیر هزینه تهاجم به سوریه برای امریکا از طرف بسیاری از کشورهای دنیا و حتی نمایندگان کنگره این کشور بالا رفته است.

به هر حال فعالان بازار سرمایه توصیه می کنند که سرمایه‌گذاران به صورت کوتاه مدت به بازار سرمایه نگاه نکنند و نگاه آنها میان مدت و بلندمدت باشد. سرمایه گذاران و سهامداران بورسی تحت تأثیر افت‌های مقطعی از بازار خارج نشوند.

آنان مطرح می کنند که بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای رقیب همچنان از شرایط ممتاز و متفاوتی در سوددهی و نقدینگی برخوردار است. سهامداران تعجیل نکنند و از هیجانات کاذب بپرهیزند، افزایش تقاضا در راه است و در حال حاضر بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شده است. این در حالی است که آنها انتشار اخبار را در بازار سهام تاثیر گذار می دانند.


ویدیو : شاخص بورس به کانال 59 هزار واحد بازگشت