سیسی پیروز شد :    اخبار بین الملل - سیسی پیروز شد پیروزی عبدالفتاح السیسی ...



پارسا پیروز فر , سیسی , پیروز ارجمند

 

 اخبار بین الملل - سیسی پیروز شد

پیروزی عبدالفتاح السیسی در انتخابات ریاست جمهوری خارج از مصر و کشته و زخمی شدن 10 نفر در دانشگاه قاهره از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، دانشجویان طرفدار اخوان المسلمین شب گذشته در دانشگاه قاهره تظاهرات بر پا کردند. این تظاهرات به درگیری با نیروهای امنیتی مصر منجر شد.

بر اثر این درگیری دستکم یک دانشجوی مصری کشته و 9 تن زخمی شدند. یک منبع بیمارستانی مصر در این رابطه اعلام کرد: حال 3 نفر از زخمی ها وخیم است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر، طرفداران اخوان المسلمین اعتراضات خود را که از زمان برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در ماه جولای 2013 آغاز شده است را شدت بخشیده اند.

اخوان المسلمین این انتخابات را تحریم کرده است و روز سه شنبه در بیانیه ای بر ضرورت مشروع دانستن ریاست جمهوری محمد مرسی تاکید کرد.

از سوی دیگر الیوم السابع گزارش داد که نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از این کشور که در 124 کشور برگزار شد اعلام شد.

318 هزار و 33 نفر در این انتخابات شرکت کردند که شمار آراء صحیح بالغ بر 313 هزار و 835 رای و آراء باطله بالغ بر 4 هزار و 198 مورد بود. به موجب این نتایج، عبدالفتاح السیسی با کسب 296 هزار و 628 رای بر رقیب خود یعنی حمدین صباحی پیشی گرفت. حمدین صباحی 17 هزار و 207 را از آن خود کرد.
اخبار بین الملل - مهر


ویدیو : سیسی پیروز شد