سیر تاریخی تلویزیون‌، از اختراع تا تکامل : در گزارش پیش رو تاریخ تحول تلویزیون ...


در گزارش پیش رو تاریخ تحول تلویزیون را در 15 گام همراه با تصاویری خاطره‌انگیز مرور می‌کنیم. خبرگزاری ایسنا: از زمانی که نسل اول تلویزیون‌ها در خانه‌ها شروع به کار کردند، این جعبه‌ی جادو دستخوش تغییر و تحولات گوناگون شده است. دستگاه‌های عظیم‌الجثه‌ی سیاه و سفید، اکنون تبدیل به صفحات تخت و باریک در ابعاد مختلف شده‌اند و حتی کاربردشان نیز از جهاتی تغییر کرده است.

در گزارش پیش رو تاریخ تحول تلویزیون را در 15 گام همراه با تصاویری خاطره‌انگیز مرور می‌کنیم.

1* نه تنها رنگ، کیفیت و اندازه‌ی تلویزیون‌ها به مرور زمان پیشرفت کرد،‌ بلکه روش استفاده از این دستگاه‌ها هم دستخوش تغییر شده است. امروزه با استفاده از اینترنت‌، دستگاه‌های ویدیویی و DVR شما می‌توانید هرجا و در هر زمان اراده کنید به تماشای برنامه‌های تلویزیون بنشینید.

2* اولین مدل تلویزیون که در سال 1925 توسط «جان لوجی برد» اسکاتلندی اختراع شد. برد متولد 1888 بود و تا 1946 زندگی کرد.

اختراع تلویزیون , اختراع کنترل تلویزیون توسط دکتر حسابی , تلویزیون

3* «جان لوجی برد» در این تصویر، روبروی یکی از اولین دستگاه‌های تلویزیون ایستاده است. او در اوایل دهه‌ 1920 روی سیستم‌های تصویری کار می‌کرد. سال 1924 بود که موفق شد تصاویر را از طریق کابل منتقل کند و یک سال پس از آن توانست چهره‌ی اشخاص را با وضوح انتقال دهد. «لوجی برد» در سال 1926 اولین ایستگاه تلویزیونی جهان را راه‌اندازی کرد و آن را «تی‌وی 2» نامید.

ثبت اختراع , تلویزیون شهری , میز تلویزیون

4* دکتر «ای.اف. الکساندرسن» مخترعی که مخاطبان را قادر ساخت برنامه‌ها را علاوه‌بر شنیدن با چشم دنبال کنند،‌ اولین تلویزیون سه اینچی را در خانه‌اش راه‌اندازی کرد. این عکس 14 ژانویه 1928 در نیویورک گرفته شد. این نخستین تلویزیون خانگی محسوب می‌شود.

تلویزیون سامسونگ , خرید تلویزیون , قیمت تلویزیون

5* این تصویر که در اوت 1936 ثبت شده، مردم لندن را در حال تماشای تلویزیون در ایستگاه واترلو نشان می‌دهد.

تلویزیون ال جی , تلویزیون انلاین , قیمت تلویزیون سامسونگ

6* نخستین خانواده‌هایی که در اوایل دهه‌ 1940 دور هم به تماشای جعبه جادویی ‌نشستند. در آن زمان تلویزیون ابزاری تجملاتی محسوب می‌شد که بیشتر در خانه‌ افراد ثروتمند مورد استفاده قرار می‌گرفت. دوستان و همسایه‌هایی که از این امکان محروم بودند، در خانه‌ یکی از تلویزیون‌دارها جمع می‌شدند و از تماشای برنامه‌ها لذت می‌بردند.

تلویزیون اینترنتی , اختراع , تلویزیون بانه

7* تصویری از اولین روزهای راه‌اندازی تلویزیون در سوئد در سال 1953. در این عکس که متعلق به مجموعه‌ موزه «لندز کرونا» سوئد است، ‌دو مرد با کت سفید در هوای کوهستانی دیده می‌شوند.

پخش آنلاین تلویزیون , نظریه تکامل , اتصال لپتاپ به تلویزیون با wifi

8* خانواده‌ای که در سال 1955 برنامه‌های تلویزیون را با اشتیاق دنبال می‌کنند.

آنتن تلویزیون , راهنمای خرید تلویزیون , سینما و تلویزیون

9* در این عکس که تاریخ ثبتش به دهه 1960 می‌رسد، ‌زوجی به چشم می‌خورند که در پذیرایی خانه‌شان در حال تماشای تلویزیون هستند.

قیمت تلویزیون بانه , خرید تلویزیون از بانه , خرید تلویزیون سونی

10* بیست‌وسوم جولای 1962: اولین انتقال سیگنال‌های تلویزیونی با شش مانیتور به اروپا از طریق ماهواره «تل استار».

هفته دولت چه تاریخی است , روز جهانی تلویزیون , تکامل

11* اولین نمونه VCR یا ضبط ویدیویی در سال 1968 در انگلیس به نمایش درآمد.

دانلود سریال تاریخی , تلویزیون قدیمی , مکان های تاریخی ایران

12* سپتامبر سال 1970، زمانی که نخستین سیستم ضبط برنامه مورد استفاده قرار گرفت. این دستگاه در غیاب تماشاچی برنامه‌های پخش‌شده را ضبط و بعدا پخش می‌کرد. این «تله‌پلیر» با همکاری «رنک بوش مورفی» و EVR تولید شد و کاربرد بسیاری داشت.

تلویزیون پلاسما , اتصال کامپیوتر به تلویزیون با wifi , اخبار سینما و تلویزیون

13* دستگاه DVD ویدیو پلیر از شرکت «توشیبا»ی آمریکا روز 5 ژانویه 1996 در لاس‌وگاس رونمایی شد. این دستگاه اطلاعات را از روی دیسکی پنج اینچی که قابلیت نگه‌داری 133 دقیقه صدا و تصویر را داشت‌، اجرا می‌کرد.

میز تلویزیون دیواری , بهترین تلویزیون 2016 , تلویزیون 4k

14* «رابرت ردفورد»، بازیگر و کارگردان معروف در کنار «بری رزنبلوم» - رییس وقت «تایم وارنر»‌ - و «باربارا کلی» - معاون ارشد و مدیرکل «تایم وارنر» - ایستاده است. این عکس در مراسم راه‌اندازی تلویزیون دیجیتال در 7 فوریه 2000 در نیویورک گرفته شده است.

تبلیغات تلویزیون , تلویزیون شهاب , تماشای تلویزیون

15* هجدهم اوت 2010 در نیویورک: «شایان خردپیر»؛ مدیر بخش اطلاعات کمپانی مخابراتی VERIZON نرم‌افزاری را معرفی می‌کند که به کاربران امکان تماشای زنده تلویزیون از طریق دستگاه‌های «آی‌پد» را می‌دهد.

تلویزیون hdr , تلویزیون اندروید , اتصال لپ تاپ به تلویزیون


ویدیو : سیر تاریخی تلویزیون‌، از اختراع تا تکامل