سیتی‌گروپ: دوران بد بازارهای کالایی به سر آمده است : سیتی گروپ اعلام کرد: بازار ...



دوران , سیتی سنتر اصفهان , شرکت دوران

سیتی گروپ اعلام کرد: بازار کالاهای اساسی دوران سخت خود را پشت‌سر گذاشته‌اند و بعید به نظر می‌رسد قیمت‌ها به پایین‌ترین سطوح خود در سه‌ماهه نخست سال 2016 بازگردد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، سیتی‌گروپ پیش‌بینی کرده که نفت برنت در سه‌ماهه سوم سال 2016 به بشکه‌ای 50 دلار صعود خواهد کرد، که نسبت به پیش‌بینی قبلی آن زودتر اتفاق افتاده است، در حالی که برآورد این بانک از قیمت طلا در پایان سال با رشدی 100 دلاری به 1250 دلار برای هر اونس رسیده است.

اد مورس تحلیلگر سیتی‌گروپ اعلام کرد: «این بهبود از بخش نفت آغاز شده است و این در حالی است که بازارهای اساسی سریع‌تر از پیش‌بینی اول سال در حال انقباض هستند. در میان فلزات صنعتی در پی به تعویق افتادن پروژه‌ها و محدودتر شدن عرضه مازاد، به نظر می‌رسد بازارها به آهستگی تقویت شده و قیمت‌ها نیز در حال خروج از کف هستند. در بخش کشاورزی، به ویژه شکر و غلات، به نظر می‌رسد بازارها به سرعت در حال رسیدن به تعادل هستند.»


در حالی که روند رو به رشد بازارهای کالایی در سال 2016، مشابه با سال 2015 بوده است، به دلیل بهبود زیربناهای بازارهای انرژی و برخی از فلزات صنعتی، بعید به نظر می‌رسد که در سال جاری نیز همانند سال گذشته سقوط بازارها را شاهد باشیم.

مینی سیتی , منچستر سیتی , تغذیه دوران بارداری

سیتی‌گروپ با افزایش پیش‌بینی خود از قیمت ذرت، دانه سویا و شکر اعلام کرد: به نظر می‌رسد بخش کشاورزی در شرف رسیدن به تعادل مجدد قرار دارد. این خوش‌بینی در خصوص کالاهای عمده به ویژه سنگ‌آهن و زغال‌سنگ، صدق نمی‌کند و این بانک پیش‌بینی کرد قیمت این کالاها تا سال 2018 پایین باقی بماند.

نفت برنت که از پایین‌ترین قیمت 12 سال اخیر خود در ماه ژانویه رشدی 70 درصدی را تجربه کرده در مسیر پیش‌بینی گروه گلدمن‌ساکس حرکت می‌کند. گلدمن ساکس در اوایل ماه جاری اعلام کرد بازار جهانی نفت زودتر از حدانتظار با کسری عرضه مواجه خواهد شد.

شاخص کالای بلومبرگ، که روند تغییرات 22 کالای اساسی را دنبال می‌کند، از ماه ژانویه (پایین‌ترین سطح 25 سال اخیر) تاکنون رشدی 15 درصدی داشته است.


ویدیو : سیتی‌گروپ: دوران بد بازارهای کالایی به سر آمده است