سکوت رویانیان شکسته شد : مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: «در طول سه سال ...


مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: «در طول سه سال ۷.۵ میلیارد به من پول دادند اما بالای ۶۰ میلیارد خرج کردم. بعد از من ۴ تا مدیرعامل آمده، کدام‌شان در یک فصل کمتر از ۳۰ میلیارد تومان خرج کرده‌اند؟» روزنامه ایران ورزشی: محمد رویانیان در واکنش به جو رسانه ها بر علیه وی، حرف‌هایش را اینطور آغاز کرد: «چرا اینقدر ما را اذیت می‌کنید؟ چرا علیه من می‌نویسید؟ به امام حسین (ع) قسم من با کسی مشکل ندارم. من در لباس خدمت سربازی هستم. به من مثل مدیران شخصی نگاه نکنید. شما را به خدا درباره مسائل سوال کنید.»

وی در ادامه در خصوص شبهات مطرح شده در رسانه ها اینگونه توضیح داد: «شرکت SIS از سال ۸۸ تاسیس شده. در زمان مدیریت من، می‌خواستیم یک شرکت تجاری کارهای اقتصادی باشگاه را انجام دهد اما چون این شرکت ثبت شده بود ۷۰ درصد سهامش به پرسپولیس هبه شد. از آن زمان کارهای اقتصادی باشگاه را این شرکت انجام می‌داد اما مالکیتش برای پرسپولیس بود. من با هیچ باند و گروهی مراوده و ارتباط نداشتم. صاحب این شرکت پرسپولیس بوده و اینطور نبوده که من تاسیسش کنم. ما می‌خواستیم با این شرکت کارهای اقتصادی‌مان را انجام دهیم.»

رویانیان تاکید کرد: «این شرکت یک سال هم با استقلال قرارداد بست. یعنی قرارداد سه جانبه بسته شد. در حالی که ۷۰ درصد این شرکت به پرسپولیس تعلق دارد، متاسفانه آقایان پیگیر نیستند. من به آقای پروین، رحیمی و خادم نامه نوشتم که این تغییر و تحول را انجام بدهند اما هیچ‌کس جلو نیامد. حتی من اظهارنامه نوشتم ولی قراردادهایی که بستم همه تعطیل شد و رفت. حالا شما با رویانیان مخالف بودید، این مال پرسپولیس بود. من دو تا نامه برای آقای خادم نوشتم که رسانه‌ای هم شد. در اظهارنامه قضایی هم به قراردادها و چک‌ها و این شرکت پرداختم اما نیامدند جلو و رفتند شکایت کردند. آقای سیاسی رفته‌اند شکایت کردند.»

رویانیان همچنین گفت: «من می‌خواهم بگویم آقای وزیر، آقای خادم ما دشمن هم نیستیم. این وزیر، وزیر دولتی است که مجلس تاییدش کرده. این وزیر، وزیر من هم هست، مورد تایید من هم هست، مورد تایید نظام است. چرا ما نمی‌توانیم حرف همدیگر را به هم برسانیم؟ چرا نمی‌خواهیم روبه‌روی هم بنشینیم؟ اینها بد است برای بچه مسلمان ایران اسلامی. چطور نمی‌توانیم با هم حرف بزنیم؟ من ۱۱-۱۰ ماه است که از پرسپولیس رفته‌ام اما هر چه می‌گویند به رویانیان برمی‌گردد. اینها شده مثل گردنبند برای من. آمار و عددهای بدهی‌ها را حسابرسی رسمی کشور اعلام کرده اما ۱۱ ماه است می‌گویید فلان قدر باشگاه بدهکار است. چرا اینجوری می‌کنید؟ چرا در یک فضای راحت نمی‌نشینید حرف بزنیم؟»

گلایه های مدیرعامل سابق پرسپولیس اینگونه ادامه یافت: «آمریکا با آن عظمت استکباری و جنایتکاری‌اش در حال مذاکره در ۱+۵ است. چرا در داخل همدیگر را دفع می‌کنیم؟ حالا اگر مساله‌ای شفاف نشد و ابهام باقی ماند، اعلام کنید. بعد از من ۴ تا مدیرعامل آمده، یعنی ابهامی نبوده و تمامش مربوط به دوران مدیریت من است؟ اگر ابهامی هست، بگویید. چرا تخریبی برخورد می‌کنید؟ ما ادعایی نداریم، من از فوتبال رفته‌ام. چرا از من مدام نام می‌برید؟»

وقتی رویانیان این صحبت ها را بدون وقفه انجام داد احساس کردیم زمان آن رسیده که ما هم سوالاتمان را مطرح کنیم:

* آقای رویانیان شما گفتید آقای سیاسی از شما شکایت کرده در حالی که در خبرها داشتیم شما از ایشان شکایت کرده‌اید.

- ایشان یک ماه قبل از من شکایت کرده‌اند. علی‌رغم اینکه ما می‌خواستیم بیاییم بنشینیم و سند و مدرک‌ها را بررسی کنیم، رفتند شکایت کردند. عیب ندارد، شکایت کردند، رسیدگی می‌شود اما شکایت من به خاطر این مسائل نبود. من به این خاطر شکایت کردم که‌آقای سیاسی روز اولی که بازداشت شد گفت به خاطر مدیران قبلی بازداشت شده‌ام. آقای خواجه‌وند و خادم گفتند به خاطر پرونده مدیران قبلی بازداشت شده. چرا دروغ می‌گویید؟ چرا کذب صحبت می‌کنید؟ چرا تشویش می‌کنید؟

* درباره اسناد و مدارک قراردادهای قبلی صحبت کردید. مدتی آقای شیرینی مدارکی به آقای رحیمی داد اما باز هم شفاف‌سازی کامل انجام نشد.

- به شما قول شرافت می‌دهم تمام اسناد و مدارک وجود دارد. دو نفر را معرفی کنند، بیایند بگیرند. بیشتر اسناد و مدارک نزد موسسه حسابرسی است و آنها دارند بررسی می‌کنند. درباره آنها باید تحمل کنید. اگر سندی وجود دارد یعنی حسابرسی سالانه شده، ترازنامه سالانه وجود دارد، طلب و بدهی‌ها همه مشخص است اما همه را نادیده گرفتند و بدون بررسی مدارک صحبت می‌کنند. شما از من چه می‌خواهید؟ بعد از من ۴ تا مدیر آمده. همین الان پرونده آقای سیاسی ۱۷-۱۶ میلیارد بدهی بالا آورده. خود شما آقای خادم برای همین فصل ۳۰ میلیارد تومان بدهکار شدید. شما در یک فصل ۱۷ میلیارد باید برای این پرونده بدهید و ۱۵-۱۴ میلیارد دیگر هم هزینه کنید.

* اما بهنام پیشرو کیش ۱۰.۵ میلیارد به پرسپولیس داده نه ۱۷ میلیارد.

- ۱۲.۵ میلیارد داده‌اند که با خسارتش می‌شود ۱۷ میلیارد. مجبورند تا آخر فصل بابت قرارداد بازیکنان و مربیان ۱۵-۱۴ میلیارد دیگر هزینه کنند و برای بازی‌های آسیایی قرارداد جدید ببندند. آقای خادم خود شما بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای یک فصل دارید هزینه می‌کنید. من می‌گویم ۲۸ ماه مدیرعامل پرسپولیس بودم. شما اسناد ورودی، پول هزینه شده و منابع را بررسی کنید. دوتا، سه‌تا آدم بی‌طرف را تایید کنید، هر چه گفتند قبول می‌کنیم. چرا فرافکنی می‌کنید؟ شما در ۳ فصل ۷.۵ میلیارد پول به ما دادید. حالا بپرسید این ۷.۵ میلیارد کجا هزینه شده. اگر من پولی آوردم به شما چه ربطی دارد. من از بیرون پول آوردم. خودم جور کردم، کجایش برای شما سوال دارد. اگر یک شرکت پیدا کردم برای کارهای اقتصادی برای چه باید محاکمه بشوم؟ همین که استقلال فهمید این شرکت مال پرسپولیس است رکب خورد. چرا باید اتهام بزنید؟ شما بگویید گناه من چیست؟ در طول سه سال ۷.۵ میلیارد به من پول دادند اما بالای ۶۰ میلیارد خرج کردم. بعد از من ۴ تا مدیرعامل آمده، کدام‌شان در یک فصل کمتر از ۳۰ میلیارد تومان خرج کرده‌اند؟ من در سه سال ۶۰ میلیارد خرج کردم. حالا باید به کی جواب بدهیم؟ اینکه بپرسند از کجا آورده‌اید منطقی است نه اینکه بگویند کجا خرجش کردید. آن را هم باشگاه نمی‌تواند بپرسد و مقامات بالاتر باید بپرسند. اینکه می‌گویند تو چرا اینقدر پول آوردی یعنی چه. شما اسناد من را نگرفتید و هر ابهامی را مطرح می‌کنید. این دولت، دولت ماست؛ چرا می‌گویید مخالف دولت؟ چرا انگ ضد دولت زدید؟ نه سیاسی، نه نظامی، همه دولت‌ها برای من محترم است. مگر در زمان آقای احمدی‌نژاد من را برنداشتند یا می‌خواستند بردارند. مگر همان زمان به خاطر انتخاب علی دایی مورد غضب ایشان قرار نگرفتم؟

* یعنی می‌گویید آقای احمدی‌نژاد مخالف حضور علی دایی در پرسپولیس بودند؟

- صددرصد مخالف بودند. یکی از درگیری‌های ما همین بود. نمی‌خواهم این بحث‌ها را باز کنم. ما که وابسته به هیچ دولتی نیستیم. همه دولت‌ها را دوست داریم و از همه‌شان حمایت می‌کنیم، ما کارگر دولتیم.

* یکی از مسائلی که در رسانه ها به آن اشاره شده، استفاده شما از آقای عبدا... تفرشی است اما در خصوص ایشان مسائلی مثل آن دفتر پرسپولیس در برزیل و حقوق ماهانه به حساب همسرشان مطرح می‌شود.

- آقای تفرشی مگر بعد از من حکم نگرفتند و معاون اقتصادی نشدند؟ آقای رحیمی به ایشان حکم داده بود.

* اما آقای رحیمی هم می‌گفتند تفرشی را به زور به ایشان تحمیل کرده‌اند.

- خب به من هم به زور تحمیل کرده بودند.

* اما ایشان رفیق گرمابه و گلستان شما بوده و از زمان کمیته انقلاب اسلامی با هم دوست بوده‌اید.

- کدام گرمابه و گلستان؟ من ایشان را ۲۰ ماه ندیده بودم.

* خب برگردیم به مسائل قبلی و حرف‌های شما؟

- ببینید، اگر تمام حرف‌هایی که من زدم را ننویسید هم مساله‌ای نیست. من اینها را می‌گویم تا وجدان شما اقناع بشود و هر ابهامی دارید برطرف شود. من می‌توانم شکایت کنم، همه می‌توانند شکایت کنند، حتی اگر به یک کارگر ساده هم اهانت شود می‌تواند شکایت کند اما بچه‌ها گفتند شکایت علیه رسانه چیز خوبی نیست و بهتر است دوستانه صحبت کنیم. من کافر نیستم، بچه مسلمانم. اگر شما یک درصد هم من را بچه مسلمان بدانید حق شماست که ابهام‌ها برطرف شود اما حق دو طرف باید مراعات شود. من گله دارم از شما.

* ما از شفاف‌سازی شما استقبال می‌کنیم.

- شما شک نکنید مدیری که حداقل در این مملکت ۳۵ سال خدمت کرده است تمام مسائل را شفاف می‌کند. من رییس راهنمایی رانندگی و موسس پلیس ۱۱۰ بودم، مدیر ستاد حمل و نقل سوخت بودم، مشاور رییس جمهوری بودم، مدیرعامل و... خدمات شهری بودم. حداقل ۱۰ سال قبل از حضورم در پرسپولیس چند تا کار ملی انجام داده‌ام. یکی‌اش ایجاد پلیس ۱۱۰. یکی دیگر در راهنمایی رانندگی که تعداد کشته‌های تصادفات ۵ هزار تا آمد پایین، در ستاد سوخت باعث شدم سالانه ۱۰ هزار دلار صرفه‌جویی شود. طراحی امداد و نجات جاده‌ای کشور به اسم من است. مدیری که در این سطح کار می‌کند چطور گتره‌ای کار می‌کند و جوابگو نیست؟ اسنادی که ما داریم باشگاه پرسپولیس در طول تاریخ نداشته. چطور می‌گویید همه چیز ابهام دارد. شما اسناد را تحویل بگیرید. دولت در طول ۲۸ ماه کلا ۷.۵ میلیارد به من پول داده. حالا به جای اینکه شرکتی که از سال ۸۸ تاسیس شده و مال پرسپولیس است، بگیرید با این درگیری‌ها می‌خواهید ما را خراب کنید؟ من می‌گویم از این شرکت نه یک ریال به من رسیده نه یک درصدش مال من است، از ۱۰ هزار سهم این شرکت، بیش از ۷ هزار سهمش برای پرسپولیس است.

* همچنان اصرار دارید رقمی که خودتان مطرح می‌کنید بدهی واقعی پرسپولیس است؟

- من همچنان روی‌ حرف‌هایم تاکید می‌کنم. حالا کتبا نوشته‌اند ۱۳ میلیارد با طلب مانوئل و طلب شهرداری که هنوز اثبات نشده. با اینها حساب می‌کنند و می‌گویند ۱۳ میلیارد. این بدهی من در ۲۸ ماه بوده. چرا ۱۰ برابرش را اعلام می‌کنید؟ اگر ابهام دارید، بروید موسسه حسابرسی کنید.

* آخر ۷ سال گذشته سازمان بازرسی اعلام کرد بدهی کل پرسپولیس حدود ۵۷ میلیارد تومان است.

- پس چرا آقای سیاسی این اعداد را مطرح می‌کنند و می‌گویند ۱۵۰ میلیارد بدهکاریم.

* آقای سیاسی نگفتند، اول آقای رحیمی گفتند بدهی باشگاه بالای ۱۰۰ میلیارد است.

- فرقی نمی‌کند، رحیمی هم از خودشان است. شما که نمی‌دانید، نگویید. سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بدهی باشگاه ۳۵ میلیارد تومان است.

* واقعا؟ بدهی کل باشگاه؟

- بله، من نمی‌خواستم این را بگویم اما الان اعلام می‌کنم.

* کی این مبلغ اعلام شده؟

- ۲۰ آبان. نامه‌اش را هم آقای منتقمی امضا کرده. من نامه‌اش را دارم. من می‌گویم چرا. مگر مجبورید عدد و رقم اعلام کنید. مگر برای واگذاری پرسپولیس نباید بررسی و اعلام نظر کنید؟ مگر می‌توانید در این شرایط سهام را بفروشید؟ چرا نگذاشتید اتفاق بیفتد؟ ۱۱ ماه است دارید عدد و رقم می‌گویید. چرا نمی‌گذارید حسابرسی رسمی اعلام کند؟ من نه این جناحی‌ام، نه آن جناحی. من سرباز مملکتم و در تمام دولت‌ها خدمت کرده‌ام. دولت احمدی‌نژاد، خاتمی، هاشمی. هیچ وابستگی هم نداشتم. در زمان همه‌شان هم مسئولیت داشتم.

* کاش از آقای سیاسی و خادم شکایت نمی‌کردید چون با این کار ماجرا را پیچیده‌تر می‌کنید.

- شما دیدید که گفتند پرونده‌های کشتی‌گیران و والیبالیست‌ها بود. آقای خادم شما که معاون حقوقی پارلمانی مجلس بوده‌اید چرا شتابزده اعلام کردید.

* اما بالاخره مردم مشکلات باشگاه پرسپولیس را می‌دانند و کسی هم اشاره مستقیم به شما نکرده بود.

- وقتی می‌گویند کشتی‌گیران و والیبالیست‌ها منظورشان من هستم. مگر من دستمال کاغذی هستم که استفاده کنند و بعد کنار بیندازند؟ آقای سیاسی، خواجه‌وند، خادم حمله کنند من هیچ کاری نکنم؟ به چه حقی هنوز بعد از ۱۱ ماه رسانه های ورزشی کشور می‌آیند علیه من مطلبی می‌نویسد که خلاف واقع است. از این جوسازی چه می‌خواهید؟

* حرف‌های پایانی‌تان را می‌شنویم.

- می‌دانید چرا من را می‌کوبند؟

* نه.

- چیزی به ذهن‌تان نمی‌رسد؟

* نه.

- هواداران در مورد من چه می‌گویند؟

* از برخی خدمات‌تان راضی هستند.

- همین است. اینها چهار تا مدیر عوض کرده‌اند اما هر چه جلو می‌روند به رکورد من نمی‌رسند. خب ببینید من چه کار کردم همان کار را بکنید. این همه من را زدید، شکایت کردید. یک جای کار اشکال دارد. شما منطقی باشید. آقای خادم اگر جلسه رسمی بگذارید و مسائل را مطرح کنید مردم خوشحال نمی‌شوند؟ چرا این کار ساده را نمی‌کنید؟ چرا نمی‌آیید در حضور ۴ تا خبرنگار مناظره کنیم؟ چرا نمی‌آیید با هم بنشینیم؟ در برنامه ۹۰ مسائلی مطرح شد اما من در شغل جدیدم اصلا نباید صحبت می‌کردم که همان زمان سوءاستفاده کردند. شما ۴ تا پیشکسوت پرسپولیس، ۴ تا مشاور حقوقی، ۴ تا مسئول را بیاورید، من و آقای خادم هم باشیم. آن وقت همه بیایند، ادعا کنند. ما هم جواب می‌دهیم. اگر قانع شدید که هیچ یعنی حق با رویانیان است، اگر قانع نشدید هم بگویید، به هر حال کاش منصفانه‌تر صحبت کنید و آن برداشتی که خودتان دارید را مطرح نکنید


ویدیو : سکوت رویانیان شکسته شد