سوسیس و کالباس ارزان نخرید : رئیس اتحادیه اغذیه فروشان گفت: مردم باید در انتخاب ...


رئیس اتحادیه اغذیه فروشان گفت: مردم باید در انتخاب فرآورده‌های گوشتی دقت لازم را به خرج دهند ونشان استاندارد، تاریخ مصرف و اطلاعات شرکت تولید‌کننده را در زمان خرید مورد توجه قرار دهند. خبرگزاری ایلنا: رئیس اتحادیه اغذیه فروشان گفت: مردم باید در انتخاب فرآورده‌های گوشتی دقت لازم را به خرج دهند ونشان استاندارد، تاریخ مصرف و اطلاعات شرکت تولید‌کننده را در زمان خرید مورد توجه قرار دهند.

اسداله شهریور-رئیس اتحادیه اغذیه فروشان در خصوص شایعات مطرح شده درباره استفاده از مواد غیرمجاز مانند تاج خروس در تولید سوسیس و کالباس بیان داشت: برخی کارخانه جات هستند که تولیداتی خلاف موازین بهداشتی دارند و مسئولیت رسیدگی به این مساله بهداشت و سازمانی دیگر است؛ اما این مساله را فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی علت نیست، کارگاه هایی هستند که فرمول خاص تولید را رعایت نمی کنند و محصولاتی را عرضه می کنند که هیچگونه تایید بهداشتی ندارد.

او افزود: کارخانه جات معتبر برند خود را خراب نمی کنند و محصولاتی که آنالیز تولید شده است را عرضه می کنند؛ در عوض کارگاه های زیرزمینی بدون مجوز محصولاتی تولید می کنند که برای سلامت انسان مضر است و محصولات کارخانه جات معتبر را زیر سوال می برند.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان با اشاره به هشدار مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو مبنی بر استفاده از بافت‌های غیرمجاز مانند تاج خروس و پوست مرغ در سوسیس و کالباس بیان داشت: ژامبون بیست هزار تومانی را چگونه به قیمت 6 تا 10 هزار تومان عرضه می کنند؟

باید این مساله بررسی شود،به اغذیه فروشی ها تاکید کرده ایم که از کارخانه جات معتبر خریداری کنند تا مشکلی به وجود نیاید،اما تعداد زیادی اغذیه فروشی وجود دارد که در سطح شهر بدون پروانه فعالیت می کنند که مشخص نیست چه محصولی را به مردم عرضه می کنند، حدود 170 واحد به زودی پلمپ خواهند شد؛اما مکان های کوچک و زیر پله ای هستند که غیرقانونی و فارغ از مسائل بهداشتی فعالیت می کنند که مامورین بهداشت باید بیشتر از گذشته به این مساله رسیدگی کنند.

او افزود: تهران یک کلان شهر است و نظارت بر سلامت مواد غذایی در آن آن کار سختی است،اتحادیه بصورت مستمر مساله رسیدگی به وضعیت اغذیه فروشی ها را بررسی کرده و در صورت نیاز به پلمپ اقدام کرده است؛ اما دستور بهداشت در این امر بازتر است و آن ها سریعتر از اتحادیه توان پلمپ دارند.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان در پایان تاکید کرد که مردم باید در انتخاب فرآورده‌های گوشتی دقت لازم را به خرج دهند ونشان استاندارد، تاریخ مصرف و اطلاعات شرکت تولید‌کننده را در زمان خرید مورد توجه قرار دهند.


ویدیو : سوسیس و کالباس ارزان نخرید