"سهام عدالت یک شگرد انتخاباتی بود" :   قانون: نماینده تهران در مجلس در ارتباط ...



 

قانون: نماینده تهران در مجلس در ارتباط با مباحثی که در مورد اختلاس اخیر میان سران سه قوه ایجاد شده است، می‌گوید: متاسفانه رییس‌جمهور خود را در جایگاه همه قوا قرار می‌دهد و اظهارنظر می‌کند از جمله اینکه از سوی شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و قوه قضاییه اظهارنظر می‌کند و در امور آن‌ها دخالت می‌کند و حتی به قوه قضاییه و دستگیری افراد هم معترض است.

 

علی عباسپور تهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قانون اظهار داشت: در کشور ما قوا از یکدیگر تفکیک شده‌اند و هر قوه باید وظیفه خود را انجام دهد و به وظایف سایر قوا احترام بگذارد. اینکه فردی باید دستگیر شود یا خیر مربوط به قوه قضاییه است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه قوه قضاییه دارای برخی محدودیت‌هاست، خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها شامل حفظ حرمت است و تا زمانی که جرمی ثابت نشود باید اطلاعات خود را محرمانه نگه دارد.

عباسپور معتقد است فردی که در جایگاه ریاست قوه مجریه قرار می‌گیرد باید با دو قوه دیگر (قوای مقننه و قضاییه) نیز هماهنگ باشد اما برخوردهای احمدی‌نژاد در این سطح نیست و همواره جامعه در حالت تنش و درگیری نگه داشته می‌شود که این موضوع اصلا شایسته کشور ما نیست به ویژه آنکه مقام معظم رهبری هم در مورد هماهنگی قوا تاکید دارند و احمدی‌نژاد نیز به عنوان فردی که به قانون اساسی قسم خورده است باید به تفکیک قوا و احترام به قوای دیگر صحه بگذارد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که اخیرا احمدی‌نژاد با یاران انتخاباتی خود برگزار کرد، یادآور شد: جلسه‌ای تحت عنوان «محرمانه» برگزار می‌شود که از این جلسه خبرهایی به بیرون درز می‌شود که در نهایت از سوی آقایان توکلی و اژه‌ای تکذیب می‌شود. در حالی که دولت تاکنون این خبر را تکذیب نکرده است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: این حرکت‌ها را تنها می‌توان حرکت‌های ناپسند انتخاباتی در آستانه انتخابات دانست که در ادامه همان کارهایی است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم انجام شد.

عباسپور افزود: در انتخابات گذشته چه تهمت‌هایی که زده نشد و چه سهام عدالت‌ها و امتیازاتی که بین مردم توزیع نشد و امروز از همان مکانیزم برای انتخابات مجلس استفاده می‌کنند اما مردم باید این ترفندها و شگردهای تبلیغاتی را تشخیص دهند و دقت داشته باشند که افرادی به مجلس راه پیدا کنند که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند..../قانون