سنسور انگشت برای تمامی لپ تاپ ها؟ : خبرهای جدیدی بدست آمده که نشان می دهد نه ...


خبرهای جدیدی بدست آمده که نشان می دهد نه تنها اپل، بلکه سایر تولیدکنندگان لپ تاپ ها نیز به سمت استفاده از این سیستم تشخیص هویت یعنی شناسایی اثر انگشت روی آورده اند. وب سایت تک شات: علاقه مندان به خبرهای دنیای فناوری و بویژه شایعات پیرامون محصولات اپل به خوبی به یاد دارند که در ماه گذشته، زمزمه هایی مبنی بر تصمیم کمپانی اپل برای معرفی دو مدل جدید و پیشرفته از لپ تاپ مک بوک پرو در فضای رسانه ای منتشر شده بود که مدل نخست از سنسور تشخیص هویت از طریق اثر انگشت برخوردار خواهد بود و مدل دوم نیز به قابلیت آنلاک شدن از طریق تاچ آی‌دی گوشی های آیفون مجهز خواهد بود.

سنسور اثر انگشت , قیمت سنسور اثر انگشت , گوشی های دارای سنسور اثر انگشت

اگرچه چند سالی از استفاده از سنسورهای اثر انگشت در لپ تاپ ها و یا اسمارت فون ها می گذرد، اما هنوز این قابلیت به طور گسترده در دستگاه ها و گجت های هوشمند فراگیر نشده و تنها تعداد اندکی از محصولات تا به امروز، تحت این فناوری روانه بازار شده اند.

اما امروز خبرهای جدیدی بدست آمده که نشان می دهد نه تنها اپل، بلکه سایر تولیدکنندگان لپ تاپ ها نیز به سمت استفاده از این سیستم تشخیص هویت یعنی شناسایی اثر انگشت روی آورده اند. به طوری که نایب رییس کمپانی Synaptics که یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های این سنسورها محسوب می شود در مصاحبه ای اعلام کرد که در طی ۳ سال آینده، تمامی لپ تاپ هایی که به بازار عرضه خواهند شد، به نوعی از حسگرهای اثر انگشت بهره خواهند برد.

این شرکت به تازگی و در جریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ از سنسور اثر انگشت جدیدی که در زیر یک لایه شیشه ای موجود در ترک پد تعبیه شده است، رونمایی کرد. این دستاورد یعنی دیگر شرکت ها نیازی به در نظر گرفتن قسمت هایی جداگانه برای تعبیه سنسورهای اثر انگشت در لپ تاپ ها نخواهند داشت.

حال با رفع این مشکل، دیگر طراحی و نمای خارجی لپ تاپ ها دستخوش تغییراتی زننده نخواهد شد و تولیدکنندگان می توانند با خیال راحت و به لطف دستاورد جدید مهندسان کمپانی Synaptics، لپ تاپ هایی را تولید و روانه بازار کنند که از سنسور اثر انگشت بهره می برند.


ویدیو : سنسور انگشت برای تمامی لپ تاپ ها؟