سلطانیه: کسب سلاح هسته ای برای ایران خطای استراتژیک است :         به گزارش ...



 

 

دانلود بازی استراتژیک برای کامپیوتر , بازی استراتژیک برای کامپیوتر , جاهای دیدنی ایران برای مسافرت

 

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای در سخنرانی در مقر این نهاد بین المللی در وین، اظهار داشت: ایران مانند دیگر کشورها ، کشور قوی است بدون اینکه سلاح هسته ای داشته باشد.

 

سلطانیه اضافه کرد: ایران از کشورهای مجموعه 5+1 متشکل از آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس به علاوه آلمان دعوت کرده است تا بدون پیش شرط به مذاکره بپردازند.

وی ادامه داد: این غیرممکن است که ایران بخواهد با قدرت های بزرگ و مسلح به سلاح هسته ای در زمینه تعداد کلاهک های هسته ای رقابت کند.

سلطانیه افزود: به همین دلیل به هیچ عنوان این اشتباه استراتژیک را مرتکب نمی شویم. ما بدون داشتن بمب اتمی به اندازه همین کشورها قدرت داریم.

سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه کرد: اگر ایران تصمیم بگیرد که به سلاح هسته ای دست یابد آیا می تواند با قدرت های اتمی به رقابت برخیزد. می توانم صددرصد به شما  بگویم نه، ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست.

در همین حال "گاریث ایفانز" عضو هیئت رئیسه کمیته بین المللی که سال گذشته گزارشی را درباره پایان دادن به تهدیدات هسته ای منتشر کرده بود نیز در سخنانی در آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: معتقدم وقتی ایران می گوید که به دنبال به دست آوردن بمب اتمی نیست می بایست این سخنان را جدی گرفت.

وی که پیش از این مسئولیت وزارت امورخارجه استرالیا را برعهده داشت افزود: چند دلیل وجود دارند که ثابت می کند ایران به دنبال ساخت بمب اتمی نیست البته ایران می تواند در مدت زمان کوتاه به این سلاح ها دست یابد.

ایفانز در تشریح این دلایل گفت: یکی از این دلایل خطر حمله نظامی اسرائیل است و دیگری این است که روسیه و چین، وجود بمب اتمی ایران را نمی پذیرند همچنین تحریم ها علیه ایران اضافه شده و دین اسلام هم ساخت سلاح کشتار جمعی را رد می کند. منتقدان غربی برای این عامل وزن زیادی قائل نیستند اما باید گفت در هر مذاکره ای با مقامات ایرانی درباره موضوع هسته ای، آنها این عامل را به صورت جدی مطرح کردند.

وی ادامه داد:  هر توافقی درباره برداشتن تحریم ها علیه ایران می بایست با پذیرش نظارت و بازرسی از فعالیت های هسته ای ایران توسط این کشور همراه باشد.

آمریکا ، اسرائیل و برخی از کشورهای اروپایی ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم می کنند ولی تهران به شدت این موضوع را رد و تاکید می کند برنامه هسته ای اش اهداف صلح آمیز دارد.

ایران همچنین بارها اعلام کرده در راستای معاهده منع گسترش سلاح هسته ای، فعالیت های اتمی خود را ادامه می دهد.../عصر ایران


ویدیو : سلطانیه: کسب سلاح هسته ای برای ایران خطای استراتژیک است