سلاطین پاس گل : در این مقاله ۱۰ بازیکن را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در طول ...


در این مقاله ۱۰ بازیکن را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در طول سال‌های بازی‌شان ثابت کرده‌اند دادن پاس گل را به زدن گل ترجیح می‌دهند. وب سایت نود: در پایان فصل، همه نگاه‌ها بیشتر به سمت گلزنان است. به سمت آقای گل‌ها؛ کسانی که ضربه نهایی را زده‌اند و لحظات ماندگار را به ثبت رسانده‌اند. شاید هواداران بیشترین سهم از موفقیت تیم‌هایشان را به پای آنها بنویسند اما اگر کمی به عقب‌تر برگردیم و جریان به ثمر رسیدن یک گل را مرور کنیم، باید به پایه‌گذاران آن هم ویژه‌تر اشاره کنیم. در این مقاله، ۱۰ بازیکن را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در طول سال‌های بازی‌شان ثابت کرده‌اند دادن پاس گل را به زدن گل ترجیح می‌دهند.

۱. مسوت اوزیل (آرسنال)

سلاطین پاس گل

نمی‌توان لیستی از پاسورهای موفق تهیه کرد و اسم اوزیل را در آن ننوشت. این هافبک آلمانی تمام ویژگی‌های لازم برای حضور در این لیست را دارد. هر وقت صدای خوشحالی تماشاگران آرسنال برای ثبت یک گل به گوش می‌رسد، باید منتظر این باشید که ببینید اوزیل هم در ثبت آن گل ننقشی داشته است. هافبک ۲۷ ساله توپچی‌ها در ۱۵ گل از ۲۹ گل این فصل آرسنال در لیگ برتر نقش مستقیم داشته. او ۱۳ پاس گل داده و ۲ گل هم برای تیمش زده. او در حال حاضر بهترین پاسور فوتبال اروپاست.


۲. مارک همشیک (ناپولی)

سلاطین پاس گل

در این فصل از سری A فقط رم و فیورنتینا بیشتر از ناپولی گل زده‌اند. عملکرد خوب ناپلی‌ها در فصل جاری به دلیل نمایش عالی برخی بازیکنان این تیم بوده. یکی از این بازیکن‌ها مارک همشیک، هافبک اسلواک ناپولی است که باز هم درخشان ظاهر شده. کاپیتان ۲۸ ساله ناپولی در این فصل کمی عقب‌تر از پست همیشگی‌اش بازی کرده اما باز هم عملکرد خوبی داشته. او در این فصل ۴ پاس گل ارسال کرده است. همشیک در ۴ فصل گذشته در سری A، ۳۳ پاس گل داده و ثابت کرده مهارت بالایی در انجام این کار داد. او در این مدت ۲۶ گل زده است.


۳. آنخل دی‌ماریا (پاری‌سن‌ژرمن)

سلاطین پاس گل

پاریسی‌ها در این فصل به لطف درخشش ستارگان خود با اقتدار در لاشامپیونا پیش می‌روند. آنها در حال حاضر با تیم دوم جدول ۱۷ امتیاز اختلاف ایجاد کرده‌اند و در این میان آنخل دی‌ماریا، ستاره آرژانتینی پاریسی‌ها که در ابتدای این فصل از منچستریونایتد راهی این تیم شد، یکی از بهترین‌ها بوده است. دی‌ماریا بعد از یک فصل ناامیدکننده در یونایتد، به دوران اوجش برگشته. او در این فصل در ۱۳ بازی، ۹ پاس گل داده و براساس آمار طی ۴ فصل گذشته در لالیگا، لیگ برتر و لیگ فرانسه، ۴۲ پاس گل به ثبت رسانده است.


۴. نولبرتو سولانو (نیوکاسل)

سلاطین پاس گل

یکی از مشهورترین بازیکنان تاریخ فوتبال پرو که در سال‌های گذشته دورانی درخشانی را در نیوکاسل سپری کرد، با سانترهای معروفش در اذهان مانده است. او که در حال حاضر در ۴۱ سالگی، مربیگری در کشورش را تجربه می‌کند، در دوران حضورش در لیگ برتر انگلیس، موفق به ثبت ۵۱ پاس گل شد.


۵. داوید سیلوا (منچسترسیتی)

سلاطین پاس گل

هافبک اسپانیایی منچسترسیتی آ‌ن‌قدر در ترکیب این تیم موثر بوده که که حتی سرآلکس فرگوسن هم اعتراف کرد در به خدمت نگرفتن او برای یونایتد مرتکب اشتباه شده است. او از زمان حضورش در منچسترسیتی تاثیر خود را به خوبی نشان داده و در ۴ فصل گذشته در لیگ برتر، ۳۰ پاس گل ثبت کرده و ۲۴ گل زده. به تعریفی دقیق‌تر او در ۱۹ درصد از گل‌های تیمش در لیگ برتر در ۴ فصل اخیر نقش اصلی را ایفا کرده است.


۶. فرانک ریبری (بایرن‌مونیخ)

سلاطین پاس گل

اگرچه ریبری در این فصل دقایق بسیار کمی برای تیمش بازی کرده اما در همان دقایق کوتاه هم موفق به گلزنی شده است. هافبک فرانسوی مونیخی‌ها آن‌قدر در سال‌های گذشته در ترکیب این تیم خوب کار کرده که حالا به دلیل مصدومیت جای خالی‌اش در ترکیب اصلی بایرن کاملا احساس می‌شود. ریبری از زمان حضورش در بایرن ۶۹ پاس گل در بوندسلیگا ثبت کرده و از این لحاظ رکورددار است.


۷. گوتی (رئال‌مادرید)

سلاطین پاس گل

اگرچه گوتی همیشه فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا نمی‌کرد اما در طول دوران ۱۵ ساله حضورش در این تیم، ثبات فوق‌العاده‌ای داشت. نام گوتی شاید بیشتر تحت‌تاثیر نام‌های بزرگ و ستارگانی قرار داشت که در ترکیب رئال حاضر بودند. با این وجود، نمایش‌های او و به خصوص پاس‌های فوق‌العاده‌اش در ترکیب کهکشانی‌ها قابل احترام است.


۸. دیمیتری پایه (وستهم)

سلاطین پاس گل

شاید حالا خیلی از باشگاه‌های اروپایی حسرت می‌خورند که چرا در این تابستان پایه را به خدمت نگرفتند. این بازیکن ۲۸ ساله در بازی‌های این فصل وستهم در لیگ جزیره، ۵ گل زده و سه پاس گل ارسال کرده. پایه در طول سه فصل گذشته در فرانسه، ۲۶ پاس گل به ثبت رسانده است.


۹. آندره‌آ پیرلو (نیویورک‌سیتی)

سلاطین پاس گل

بعد از آن که میلان به آسانی ستاره هنرمند خود را از دست داد، پیرلو ثابت کرد که باشگاهش چه اشتباهی بابت فروش او انجام داده؛ هافبک خوش‌نقش ایتالیایی همیشه قابلیت‌هایش را در زمین به رخ حریفان کشیده. او در طول ۳ فصل آخر حضورش در یوونتوس ۱۸ پاس گل ارسال کرد و در مجموع از سال ۲۰۱۲، در یوونتوس، ۲۰۸ موقعیت گلزنی ایجاد کرد.


۱۰. سسک فابرگاس ( چلسی)

سلاطین پاس گل

شاید اگر فابرگاس امسال هم فرم سال‌های گذشته‌اش را داشت، چلسی در این فصل تا این حد گرفتار بحران نمی‌شد. هافبک اسپانیایی چلسی فصل گذشته با ثبت ۱۸ پاس گل، رکورددار این عرصه شد؛ او در ۴ فصل گذشته در لیگ برتر و لالیگا، ۴۴ پاس گل به نام خود ثبت کرده است.


ویدیو : سلاطین پاس گل