سلاطین تیتراژ خوانی : چند هفته پیش قسمت پنجم «شهرزاد» با یک جابجایی در تیتراژ ...


چند هفته پیش قسمت پنجم «شهرزاد» با یک جابجایی در تیتراژ پایانی وارد بازار شد. صدای محسن چاوشی به جای علیرضا قربانی روی تیتراژ پایانی قرار گرفت و در چشم به هم زدنی لینک دانلود آن در سایت های مختلف قرار گرفت. روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر، مرجان فاطمی: چند هفته پیش قسمت پنجم «شهرزاد» با یک جابجایی در تیتراژ پایانی وارد بازار شد. صدای محسن چاوشی به جای علیرضا قربانی روی تیتراژ پایانی قرار گرفت و در چشم به هم زدنی لینک دانلود آن در سایت های مختلف قرار گرفت.

در شبکه های اجتماعی ترانه «کجایی» دست به دست شد و طیف زیادی از مردم در وصفش کامنت های تمجیدی به اشتراک گذاشتند.

این فراگیری حاصل چیست؟ بخش عمده و اصلی آن را باید در محبوبیت چاوشی جستجو کرد. با این حال نمی توان از قدرت ترانه به راحتی گذشت که از نظر کارشناسان موسقی عنوان یک یاز «بهترین» آهنگ های این خواننده در چند سال اخیر لقب گرفته.

از آن سو نباید هوشمندی حسن فتحی را نادیده گرفت. او دقیقا ترانه را روی سکانسی از سریال میکس کرده که قرابتی کامل با درونمایه آن دارد. این یعنی کارگردان آداب بهره گیری از صدای چاوشی را بلد است.

صد البته نباید فراموش کرد که «مرغ آمین» قربانی هم طرفداران زیادی پیدا کرده بود ولی خب هواداران چاوشی بیشترند و طبیعی است که سازندگان سمت آنها را بگیرند.

محسن چاوشی

وقتی آقای خاص مسحور می کند

تند خوانی , تیتراژ , تیتراژ سریال هشت و نیم دقیقه

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند: سنتوری مهرجویی نخستین فیلمی بود که چاوشی برایش خواند، ترانه های این فیلم با صدای آقای خاص همچنان ماندگار و شنیدنی هستند.

* چه موقعیتی قبل از آن داشت: یکی از معدود خواننده های زیرزمینی بود که تک ترانه هایش در فضای مجازی بیشترین میزان دانلود را داشت. ترانه های «خودکشی» و «خیانت» از معروف ترین ترانه های او بود که البته دومی را در فیلم «سنتوری» هم اجرا کرد.

* تاثیر در روند حرفه ای: هر چند سنتوری توقیف شد و مجوز اکران عمومی نگرفت اما همان چند نمایش محدودش در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر کافی بود تا نام چاوشی سر زبان ها بیفتد. آنهایی که او را نمی شناختند با شنیدن ترانه های سنتوری، علاقمند شدند تا دیگر ترانه های این خواننده را هم بشنوند، از همین رو میزان دانلود ترانه های او بعد از فیلم سنتوری افزایش زیادی داشت.

میزان محبوبیت چاوشی به اندازه ای شد که خودش عزمش را بیش از قبل جزم کرد تا مجوزش را بگیرد؛ اتفاقی که دو سال طول کشید. او سال 87 موفق به دریافت مجوز از ارشاد شد.

* معروف ترین ترانه تیتراژ یا ترانه فیلم: کلا محسن چاوشی زیاد ترانه فیلم و تیتراژ فیلم یا سریال نخوانده اما هر چه که اجرا کرده و خوانده، معروف شده و پرطرفدار. از ترانه های فیلم سنتوری بگیرید تا همین ترانه آخرش برای سریال «شهرزاد» که الان در گوشی های همراه همه هست و بیشترین میزان دانلود را داشته است. آقای خاص با همین تعداد کم در عرصه تیتراژخوانی و ترانه فیلم تا اینجا گوی سبقت را از همه ربوده است.

* موقعیت فعلی: چاوشی همچنان در اوج است، تا الان سه تا از پنج ترانه ای که برای سریال شهرزاد خوانده منتشر شده و همگی هم طرفدارانش را غافلگیر کرده است. دو ترانه دیگر او هم طی قسمت های آتی منتشر می شود تا چاوشی با یک دوپینگ اساسی و درست، آلبوم جدیدش را برای پخش در بازار آماده کند.

متن ترانه کجایی/ سریال شهرزاد

یه پاییز زرد و زمستونه سرد و

یه زندون تنگو یه زخم قشنگو

غم جمعه عصرو غریبی حصرو

یه دنیا سوالو تو سینم گذاشتی

هانی دروغ و یه دنیا غروب و

یه درد عمیقو یه تیزی تیغو

یه قلب مریض و یه آه غلیظ و

یه دنیا محالو تو سینم گذاشتی

رفیقم کجایی دقیقا کجایی

کجایی تو بی من تو بی من کجایی؟

رفیقم کجایی دقیقا کجایی؟

کجایی تو بی من تو بی من کجایی

آه خدا، ای حبیبم

یه دنیا غریبم کجایی عزیزم؟

بیا تا چشامو تو چشمات بریزم

نگو دل بریدی خدایی نکرده

ببین خواب چشمات با چشمام چی کرده

همه جا رو گشتم کجایی عزیزم

بیا تا رگامو تو خونت بریزم

بیا رو تو رو کن منو زیر و رو کن

بیا زخمامو یه جوری رفو کن

عزیزم کجایی دقیقا کجایی

کجایی تو بی من تو بی من کجایی

عزیزم کجایی دقیقا کجایی

کجایی تو بی من تو بی من کجایی

ترانه سرا: محسن چاوشی



علیرضا قربانی

در پیچ و خم تاریخ

کتاب خوانی , تیتراژ سریال برادر , هفته کتاب و کتاب خوانی

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند: «گشته خزان تو بهار من. بهار من. رفت و نیامد نگار من، نگار من» بازخوانی این تصنیف نخستین بار نام علیرضا قربانی را بر زبان مخاطبان گسترده تلویزیون انداخت؛ سال 79 در سریال «کیف انگلیسی». هم سریال مخاطبان زیادی داشت، هم صدای گرم قربانی به گوش خیلی ها خوش نشست.

* چه موقعیتی قبل از آن داشت: علیرضا قربانی از سال 1378 به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی فعالیت داشت اما شهرتش آنقدر فراگیر نبود که بعد از «کیف انگلیسی» نصیبش شد.

* تاثیر در روند حرفه ای: «کیف انگلیسی» جایگاه قربانی را در عالم موسیقی تثبیت کرد. او به خوبی می دانست که اگر در سریال های تلویزیونی کار درخور بخواند، بر محبوبیتش افزوده می شود. واقعا هم شد و بعد از آن کنسرت ها و آلبوم های قربانی همیشه جز پرفروش ها بوده.

«مرز در عقل و جنون باریک است/ کفر و ایمان چه به هم نزدیک است» این شعر مطلع ترانه قربانی در سریال «شب دهم» است که شهرت و محبوبیتش را دو چندان کرد. قربانی خواننده ای باهوش است، این را می توان از انتخاب هایش متوجه شد. او در سریال هایی همکاری کرده که غالبا کارگردان های کاربلد داشته اند و به مجموعه های محبوب پیش مردم بدل شده اند.

«مدار صفر درجه»، «روشن تر از خاموشی»، «وضعیت سفید» و ... حالا «کیمیا» و «شهرزاد» نشان می دهد صدای او در حافظه ها خواهد ماند.

* معروف ترین ترانه تیتراژ یا ترانه فیلم: کار سختی است انتخاب بهترین ترانه قربانی. انتخاب ما سریال «مدار صفر درجه» است که همچنان سر زبان ها است. صدای رهای قربانی و درونمایه شعر خیلی خوب بر محتوای سریال حسن فتحی نشست. هنوز هم این ترانه به تناوب از رادیو و تلویزیون پخش می شود و «شنیدنی» است.

* موقعیت فعلی: علیرضا قربانی یکی از سنتی خوان های محبوب است که طرفداران پروپاقرصی دارد. کنسرت و آلبوم هایش با استقبال مواجه می شود.

ترانه مدار صفر درجه/ سریال مدار صفر درجه

وقتی گریبان عدم با دست خلقت می درید

وقتی ابد چشم تو را پیش از ازل می آفرید

وقتی زمین ناز تو را در آسمان ها می کشید

وقتی عطش طعم تو را با اشک هایم می چشید

من عاشق چشمت شدم نه عقل بود و نه دلی

چیزی نمی دانم از این دیوانگی و عاقلی

یک آن شد این عاشق شدن دنیا همان یک لحظه بود

آن دم که چشمانش مرا از عمق چشمانم ربود

وقتی که من عاشق شدم شیطان به نامم سجده کرد

آدم زمینی تر شد و عالم به آدم سجده کرد

من بودم و چشمان تو نه آتشی و نه گلی

چیزی نمی دانم از این دیوانگی و عاقلی

ترانه سرا: افشین یداللهی



احسان خواجه امیری

پرکارترین خواننده تیتراژ

تیتراژ ماه عسل 95 , تیتراژ سریال آسپرین , نوحه خوانی

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند:
اولین بار تیتراژ سریال «غریبانه» را برای قاسم جعفری خواند و مورد توجه قرار گرفت.

* چه موقعیتی قبل از آن داشت: او از آن جهت که پسر ایرج خواجه امیری، خواننده قدیمی موسیقی سنتی ایرانی بود تا حدی بین اهالی موسیقی شناخته شده بود. در سن 17 سالگی آلبوم «من و بابا» را به همراه پدرش کار کرده بود اما مردم عادی او را نمی شناختند. آن آلبوم بیشتر به واسطه حضور پدرش فروخت.

* تاثیر در روند حرفه ای: خواجه امیری بلافاصله بعد از «غریبانه»، ترانه تیتراژ سریال «برای آخرین بار» اکبر منصور فلاح را خواند و با این دو ترانه، شدیدا بین مخاطبان طرفدار پیدا کرد. بعد از آن بود که اولین آلبوم اش را به اسم «برای اولین بار» روانه بازار کرد؛ آلبومی که آن زمان بسیار فروش کرد و اسم او را به طور کلی سر زبان ها انداخت.

بعد از آن بود که حضورش در سریال های مختلف شدت گرفت. تیتراژ سریال های زیادی از «میوه ممنوعه» و «در مسیر زاینده رود» گرفته تا «مثل هیچکس» و «از نفس افتاده» و «لبه تاریکی» و «ماتادور» و ... البته در همه آنها نتوانست موفقیت بسیاری به دست آورد و ترانه هایی مثل «میوه ممنوعه»، «در مسیر زاینده رود»، «مثل هیچکس» و «نابرده رنج» به نسبت سایرین بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

* معروف ترین ترانه تیتراژ یا ترانه فیلم: از میان تمام آثاری که برای تیتراژ سریال ها خواند، «نابرده رنج» جایگاه ویژه تری پیدا کرد. با اینکه ترانه های سریال های قبلی از او یک خواننده مطرح تیتراژهای تلویزیونی ساخته بود اما تیتراژ این سریال، جایگاهی کاملا ویژه تر در میان کارنامه او داشت. در واقع آن زمان وضعیتی شبیه به وضع کنونی «کجایی» چاوشی ایجاد شد. ترانه مدام در میان مردم دست به دست می شد و در سطح شهر به گوش می رسید.

* موقعیت فعلی: آخرین اثر خواجه امیری، تیتراژ برنامه «ماه عسل» امسال بود که به نسبت سایر تیتراژهای پایانی سال های قبل این برنامه، چندان بین مردم گل نکرد.

ترانه نابرده رنج/ سریال نابرده رنج

برام هیچ حسی شبیه تو نیست

کنار تو درگیر آرامشم

همین از تمام جهان کافیه

همین که کنارت نفس می کشم

برام هیچ حسی شبیه تو نیست

تو پایان هر جستجوی منی

تماشای تو عین آرامشه

تو زیباترین آرزوی منی

کنارمی به من نگاه نمی کنی

تموم قلب تو به من نمی رسه

همین که فکرمی برای من بسه

از این عادت با تو بودن هنوز

ببین لحظه لحظه ام کنارت خوشه

همین عادت با تو بودن یه روز

اگه بی تو باشم منو می کشه

یه وقتایی اینقدر حالم بده

که می پرسم از هر کسی حالتو

یه روزایی حس می کنم پشت من

همه شهر می گرده دنبال تو

منو از این عذاب رها نمی کنی

کنارمی به من نگاه نمی کنی

تمام قلب تو به من نمی رسه

همین که فکرمی برای من بسه...

ترانه سرا: روزبه بمانی



سالار عقیلی

احیای غرور ملی

کتاب و کتاب خوانی , تیتراژ ماه عسل , رجز خوانی برای داعش

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند: اولین تجربه سالار عقیلی در تیتراژخوانی سریال «حجر بن عدی» است که البته نه سریال آنطور که باید دیده شد و نه صدای او به گوش ها نشست. با «شیخ بهایی» و بعد از «سال های مشروطه» اوج گرفت و با «تبریز در مه» به قله رسید. در ادامه با «پریدخت» بر محبوبیت خود افزود با این مطلع: «دل به غم سپردم در عبور سال ها / زخمی از زمانه ها و خسته از خیال ها»

* چه موقعیتی قبل از آن داشت:
در بیوگرافی عقیلی می خوانیم که او در جشنواره موسیقی فجر سال 1375، جوانی 18-17 ساله بود که برای نخستین بار به روی صحنه می آید و موجب حیرت تماشاچیان می شود. این یعنی فاصله چندانی میان شهرتش با آغاز تیتراژخوانی ندارد.

هر چند شهرت سالار عقیلی به پیش از تیتراژخوانی برمی گردد اما نمی شود انکار کرد که او بخش زیادی از محبوبیتش را مدیون سریال های تلویزیونی است. عقیلی در تیتراژخوانی گزیده کار است و هر کدام از کارهایی که خوانده است از معروف ترین تیتراژهای تلویزیونی هستند.

* تاثیر در روند حرفه ای: سالار عقیلی خیلی زود مورد پسند تلویزیون قرار گرفت و در برنامه های مختلف، آواز و تصویرش پخش می شد. صدای گرمش خیلی زود به دل نشست و نامش را به عنوان جوانی با استعداد سر زبان ها انداخت. بعد از آلبوم او کنسرت هایش با استقبال مواجه شد. او این سال ها در یازتده سریال به عنوان خواننده تیتراژ فعالیت کرده.

* معروف ترین ترانه تیتراژ یا ترانه فیلم: «وطنم ای شکوه پا برجا در دل التهاب دوران ها / کشور روزهای دشوار زخمی سربلند بحران ها» این ترانه در سریال «تبریز در مه» خیلی زود از سریال سبقت گرفت و شد یکی از بهترین ترانه های تیتراژ در تلویزیون.

* موقعیت فعلی: عقیلی یکی از محبوب ترین سنتی خوان هاست که آثارش طرفداران زیادی دارد. مشهورترین تیتراژی که عقیلی خوانده است مربوط می شود به سریال «شهریار» که در واقع بازخوانی اثری از غلامحسین بنان روی شعری از شهریار است. از دیگر تیتراژخوانی های او می شود به سریال های «دختری به نام آهو»، «تبریز در مه» و «سال های مشروطه» اشاره کرد.

ترانه وطنم / سریال تبریز در مه

وطنم ای شکوه پا برجا در دل التهاب دوران ها

کشور روزهای دشوار زخمی سر بلند بحران ها

ایستادی بر جنگ رو در رو خنجر از پشت می زند دشمن

گویی از ما در نهان بر ما وطنم پشت حیله را بشکن

رگت امروز تشنه عشق است دل رنجیده خون نمی خواهد

دل تو تا ابد برای تپش غیر عشق و جنون نمی خواهد

شرم بر من اگر حریم تو پیش چشمان من شکسته شود

وای بر من اگر ببینم چشم رو به رویای عشق بسته شود

وطنم ای شکوه پا بر جا در دل التهاب دوران ها

کشور روزهای دشوار زخمی سربلند بحران ها

از تب سرد موج های خزر تا خلیجی که فارس بوده و هست

می شود با تو دل به دریا زد می شود با تو دل به دنیا بست

وطنم.......

وطنم.......

ترانه سرا: افشین یداللهی

خواننده های ترانه های تیتراژ که در دوره خودشان مورد توجه بوده اند

غیر از چهار خواننده مطرح تیتراژهای پایانی سریال ها و فیلم ها که در بالا به آنها اشاره شد، برخی خواننده ها هم بوده اند که شرایط شان در سطح گروه اول نبوده اما با این حال در دوره خودشان مورد توجه بودهاند.

برخی از آنها گاهی اوقات با یک ترانه تیتراژ به شدت مطرح شده اند و تا مدت ها سر زبان ها بوده اند و بعد از آن دیگر نتوانسته اند موفقیت قبلی را تکرار کنند. برخی دیگر هم ترانه های مختلفی برای سریال ها و فیلم ها ساخته اند اما آثارشان آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته یا بین مخاطبان عام طرفداری به دست نیاورده.

بعضی ها هم الان در مرحله رسیدن به این موفقیت هستند و احتمالا به زودی مسیر مشخصی در این عرصه پیدا می کنند. در این بخش، مروری داریم به آثار برخی از این افراد.

همایون شجریان

شاهنامه خوانی , هفته کتاب خوانی , تیتراژ آسپرین

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند: همایون شجریان از خواننده های محبوبی است که به رغم پیشنهادهای فراوان، تمایل زیادی برای تیتراژخوانی ندارد. یک بار برای سریال «رسم عاشقی» خواند که با توانایی های او فاصله زیادی داشت.

* چه موقعیتی قبل از آن داشت: شجریان خواننده ای نام آشنا و محبوب بود که به این سریال رسید. او با «نسیم وصل» به شهرت رسید و دایره محبوبیتش با دو آلبوم «نسیم وصل» و «با ستاره ها» گسترده تر شد.

* تاثیر در روند حرفه ای: «رسم عاشقی» جایگاهی در کارنامه اش ندارد. نه افزوده ای برای کارنامه اش داشت نه به آن لطمه زد.

* معروف ترین ترانه: «آرایش غلیظ». پیش از او، خوانندگان زیادی شعر «با من صنما»ی مولانا را خوانده بودند (از جمله محمدرضا شجریان) اما سبک همایون بیش از دیگران به مذاق ها خوش آمد. آهنگی که طهمورث پورناظری برای این تیتراژ ساخت قرابت فراوانی بر درونمایه فیلم حمید نعمت الله داشت. ضرباهنگ تند و سریع «با من صنما» به سرعت در اینترنت بارها دانلود شد و به کرات از رادیو پخش شده. جالب آن که همین تک آهنگ برای خیلی ها شده معرف شجریان.



محمد اصفهانی

روضه خوانی , خواننده تیتراژ سریال برادر , دانلود آهنگ تیتراژ سریال پریا

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند:
در سال 1373 به عنوان اولین تجربه کاری اش ترانه تیتراژ سریال «آوای فاخته» را خواند که چندان پرمخاطب نشد.

* چه موقعیتی قبل از آن داشت: موقعیت خاصی در عرصه موسیقی نداشت. در واقع شروع فعالیت های حرفه ای اصفهانی با تیتراژ سریال بود. بعد از آن به شکل حرفه ای کار خوانندگی را ادامه داد.

* تاثیر در روند حرفه ای: بعد از «آوای فاخته»، در خواندن آواهای ترانه پایانی سریال «تنهاترین سردار» همکاری کرد و بعد از آن تیتراژ «پهلوانان نمی میرند» را خواند. از اینجا به بعد بود که حضورش در تلویزیون پررنگ شد و کم کم آلبوم های موسیقی اش را روانه بازار کرد.

* معروف ترین ترانه:
ترانه سریال های «ولایت عشق» و «شکرانه» جزو مهمترین ترانه های تیتراژی بودند که محمد اصفهانی خوانده بود.

* موقعیت فعلی: از سال 91 که ترانه تیتراژ سریال «یه تیکه زمین» را خواند و به خاطر آن در جشن حافظ جایزه گرفت دیگر فعالیتی در این زمینه ندارد.



مجید اخشابی

تیتراژ پادری , دانلود تیتراژ ماه عسل 95 , چهره خوانی

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند: پس از انقلاب اولین باری که تیتراژ یک سریال با صدای یک خواننده همراه شد، سال 80 در سریال گمگشته بود. این اولین تجربه حرفه ای او در زمینه خوانندگی بود و همچنین اولین تیتراژی که با صدای او پخش شد.

* چه موقعیتی قبل از آن داشت: نوازندگی، آهنگسازی، نظارت بر ضبط از کارهایی بود که قبل از مشهور شدن به عنوان خواننده انجام می داد. همچنین یک گروه ارکستر سنتی ایرانی با حضور اساتید موسیقی تشکیل داده بود و همراه با آن در کشورهای مختلف کنسرت اجرا می کرد.

* تاثیر در روند حرفه ای: با خواندن تیتراژ گمگشته نام خود را به عنوان یک خواننده تثبیت کرد و پس از آن خواندن تیتراژهای زیادی به او پیشنهاد شد که از میان آنها می توان یک وجب خاک، خانه به دوش، اولین انتخاب و ... را نام برد اما به عنوان یک خواننده مستقل از تیتراژهای تلویزیون، چندان محبوبیتی به دست نیاورد.

* معروف ترین ترانه: تیتراژ سریال گمگشته و بعد از آن هم ترانه تیتراژ برنامه شبانه «محله بنده نواز».



علی لهراسبی

ذهن خوانی , مسابقه کتاب خوانی , روز کتاب خوانی

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند: او اولین بار ترانه تیتراژ سریالی با عنوان «کلبه سپید» را خواند که اصلا نه سریال را کسی دید و نه ترانه آن به یاد کسی مانده. بعد از این شروع ناامیدکننده برای سیروس مقدم ترانه سریال «دریایی ها» را خواند که آنجا هم آنطوری که باید ترانه اش پرمخاطب نشد تا اینکه با «دلنوازان» یکدفعه همه را غافلگیر کرد.

* چه موقعیتی قبل از آن داشت: او دانشجوی رشته الکترونیک بود و دوره های سلفژ را گذرانده بود. در سال 1379 شماری از آثارش را برای سنجش به دست مسئولین می دهد و با موافقت آنها برای همکاری روبرو می شود اما به دلیل همکاری با یک خواننده ای که از ایران رفته بود مدتی از خوانندگی دور ماند.

* تاثیر در روند حرفه ای:
لهراسبی در سال هایی که از کار خوانندگی دور بود، در یک شرکت تبلیغاتی کار می کرد اما سریال «دلنوازان» شروع دوباره ای برای کار خوانندگی او بود.

* معروف ترین ترانه: دلنوازان و فاصله ها.



علی زند وکیلی

تیتراژ فیلم , حافظ خوانی , نوحه خوانی رضا صادقی

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند: علی زند وکیلی به عنوان خواننده گروه «دنگ شو» اولین بار ترانه تیتراژ سریال «دزد و پلیس» را خواند اما حتی در تیتراژ هم به اسم او اشاره ای نشد.

* چه موقعیتی قبل از آن داشت: به طور کلی به عنوان خواننده گروه دنگ شو شناخته می شد.

* تاثیر در روند حرفه ای: او بعد از «دزد و پلیس»، با نمایش «ترانه های قدیمی» محمد رحمانیان به عنوان یک خواننده مستقل شناخته شد. بعد ازت آن در سریال «پژمان» باز هم با گروه دنگ شو همکاری کرد و این بار اسمش مستقل به عنوان خواننده در تیتراژ هم آمده بود. بعد از آن بود که در سریال «شاهگوش» به تنهایی ترانه تیتراژ را خواند و اولین آلبوم مستقلش را منتشر کرد.

* معروف ترین ترانه: ترانه «زهره» سریال «شاهگوش»

* موقعیت فعلی: او در حال حاضر ترانه تیتراژ پایانی «نفس گرم» را روی آنتن دارد.



رضا یزدانی

خواننده تیتراژ ماه عسل 95 , تیتراژ همه چیز آنجاست , دانلود تیتراژ شهرزاد

* اولین ترانه یا تیتراژ فیلمی که خواند:
رضا یزدانی؛ او خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال 1383 با فیلم «حکم» مسعود کیمیایی شروع کرد.

* چه موقعیتی قبل از آن داشت: یزدانی از نوجوانی کار موسیقی انجام می داد و بیشتر در زمینه آهنگسازی فعالیت داشت. او کار خوانندگی خود را با آهنگسازی و خوانندگی برای چند تئاتر نه چندان شناخته شده شروع کرد و اولین آلبومش را در سال 82 منتشر کرد.

* تاثیر در روند حرفه ای: تا پیش از اجرا در فیلم حکم و خواندن تیتراژ آن، کمتر کسی رضا یزدانی را می شناخت. او پس از این فیلم و همچنین اجرای تیتراژهای فیلم های بعدی کیمیایی مثل «رییس»، خود را به عنوان یک خواننده معرفی کرد اما اجرای ترانه تیتراژ سریال «مرگ تدریجی یک رویا» او را به اوج شهرت رساند. او با اجرای این ترانه نام خود را به عنوان اولین خواننده راک تلویزیون هم ثبت کرد.

* معروف ترین ترانه: «مرگ تدریجی یک رویا»

کارگردانان عشق خوانندگی

رضا عطاران

تیتراژ پایانی پادری , موسیقی تیتراژ game of thrones , دانلود تیتراژ ماه عسل

او هم جزو کارگردانانی است که ترانه تیتراژ برایش اهمیت دارد و همیشه ترانه های سریال هایش پرمخاطب شده، از همین رو او در برخی از این ترانه ها به عنوان همخوان حضور داشته که معروف ترین شان ترانه تیتراژ سریال «متهم گریخت» بود که آن را همراه با امیرحسین مدرس اجرا کرد.



مهران مدیری

تیتراژ ابتدایی پادری , تیتراژ سریال خروس , احسان علی خوانی

او کلا خودش را خواننده می داند و در این عرصه مدعی هم هست. بر همین اساس اگر قرار باشد سریال هایش ترانه تیتراژ داشته باشد، به هیچ کس میدان نمی دهد و خودش آن را اجرا می کند. او همیشه برای سریال هایش تصنیف های قدیمی و مشهور را بازخوانی کرده که از بین همه آنها ترانه بیا بریم دشت از همه بیشتر سر زبان ها افتاد.



فتحعلی اویسی

دانلود تیتراژ ماه عسل 94 , دانلود آهنگ تیتراژ سریال پریا احسان خواجه امیری , آموزش ذهن خوانی واقعی

در زمان اوجش که داشت با تیپ کاووسی یکه تازی می کرد و پشت سر هم سریال های کمدی شبانه بازی می کرد، یکدفعه هوس کرد که ترانه یکی از همین سریال ها را بخواند؛ سریالی با نام باغچه مینو. شباهت بیش از اندازه تن صدایش به تن صدای «ویگن» موجب شد تا ترانه می زند باران به شیشه او حسابی شنیده شود.



جواد رضویان

آموزش ذهن خوانی , ذهن خوانی آنلاین , شخصیت خوانی

او هم چون گمانش بر این است که صدای خوبی دارد، تا به حال ترانه چند تیتراژ را اجرا کرده، از جمله کارهای معروف او در این عرصه اجرای ترانه تیتراژ سریال «چارخونه» است. او همچنین ترانه تیتراژ سریال «قرارگاه مسکونی» که خودش آن را کارگردانی کرده بود را هم خوانده.


ویدیو : سلاطین تیتراژ خوانی