سفیر اسرائیل: رهبران حماس در تونل ها پنهان شده اند، برای همین مردم عادی کشته می شوند :



زندگی برای مردم , یک راهکار خنده‌دار برای پنهان کردن شکستگی صفحه‌نمایش موبایل , به جای سرگرمی با موبایل و تبلت برای کودکان کتاب بخوانید تا کنجکاوتر شوند


 اخباربین الملل - سفیر اسرائیل: رهبران حماس در تونل ها پنهان شده اند، برای همین مردم عادی کشته می شوند!

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در فرانسه اذعان کرد که کشته شدن حتی یک اسراییلی ضربه سنگینی به این رژیم وارد می کند.

به گزارش انتخاب ؛ «آوی پازنر» در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت: «بدون شک کشته شدن حتی یک اسراییلی ضربه سنگینی به ما وارد می کند؛ اما در چنین عملیاتی مانند این عملیات، وقتی که ما با یک سازمان تروریستی در حال نبرد هستیم که یک شهر زیر زمینی در زیر غزه ایجاد کرده است، باید همه خطرات را به جان بخریم.»

وی گفت: «رهبران حماس با حفر صدها تونل در زیر شهر غزه در آنجا پنهان می شوند اما مردم در شهر هدف قرار می گیرند. عملیات اسراییل در غزه، عملیات بسیار خطرناکی است. هر دو طرف تلفات زیادی متحمل شده اند اما تلفات نیروهای حماس در مقایسه با ما بسیار بالا است. البته ما نیز متاسفانه در این درگیری، بیست و پنج سرباز جوان خود را از دست داده ایم.»

مجری فرانس 24 پرسید: از این تعداد نظامی کشته شده اسراییلی، دو نظامی در خاک اسراییل کشته شده اند و این نشان می دهد که حماس به راحتی توانسته است در خاک شما نفوذ کند.

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در فرانسه پاسخ داد: «دقیقا همین طور است و این به خاطر وجود تونل های زیرزمینی حماس است که نابود کردن آنها، مهمترین هدف اسراییل در این عملیات محسوب می شود. حماس در سال های گذشته دهها تونل حفر کرده است که از مرز ما عبور می کند و از این طریق خیلی راحت می توانند در سرزمین های اسراییل نفوذ کنند. ما نگران این هستیم که نیروهای حماس از طریق این تونل ها اقدام به تحرکات تروریستی علیه روستاییان و مرز نشینان کنند و غیرنظامیان را گروگان بگیرند. همین امروز صبح ده تروریست حماس از یکی از این تونل ها خارج شدند و به سمت نیروهای ما تیراندازی کردند و بلافاصله غیب شدند. نابود کردن این تونل ها یکی از اهداف ما در این عملیات و توجیه کننده این جنگ است.»

وی گفت:«عملیات ارتش اسراییل بسیار خطرناک است زیرا بسیاری از این تونل ها مین گذاری شده اند یا تعدادی از تروریست های حماس در آن کمین گرفته اند. اما من همانند گذشته باز هم تکرار می کنم که این تصمیم نخست وزیر نتانیاهو، تصمیمی بسیار درست و دقیق است که می تواند به تهدید امنیتی علیه سرزمین های اسراییلی پایان دهد.»

مجری پرسید: آیا شما بمباران یک بیمارستان را که به کشته و زخمی شدن دهها نفر منجر شد، تایید می کنید؟

سفیر سابق ر‍ژیم اشغالگر قدس در فرانسه گفت:«من می خواهم به شما این اطمینان را بدهم که شلیک موشک به این بیمارستان تنها یک اشتباه بوده است. ما تمام توان خود را به کار می گیریم که تا آنجا که امکان دارد از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کنیم. همانطور که به شما گفتم، در روی زمین غیر نظامیان هستند و در زیر زمین و تونل ها،تروریست ها حضور دارند.ما نهایت دقت خود را برای هدف قرار دادن تروریست ها به کار می گیریم اما برخی اوقات اشتباه رخ می دهد.

 

همانطور که ما نمی خواهیم غیر نظامیان اسراییلی کشته شوند، همانطور هم راضی نیستیم که غیرنظامیان فلسطینی جان خود را از دست دهند. مطمئن باشید که ما بزودی با این مردم زندگی مسالمت آمیزی خواهیم داشت. دشمنان ما مردم فلسطین نیستند، دشمن ما حماس است که غزه را گروگان گرفته است،دشمن ما حماس است که مردم غزه را به عنوان سپر انسانی گروگان گرفته است. این یکی از بزرگترین مشکلات راهبردی ماست که چگونه نیروهای حماس را بدون اینکه کوچکترین آسیبی به غیر نظامیان بزنیم، هدف قرار دهیم.»
 اخبار بین الملل - انتخاب


ویدیو : سفیر اسرائیل: رهبران حماس در تونل ها پنهان شده اند، برای همین مردم عادی کشته می شوند