سفر کارشناسان سازمان ملل به نیجریه در رابطه با محموله سلاح ایرانی :         جمعی ...



 

 

 

نظرات بازیگران مشهور هالیود در رابطه با بازیگران ایرانی در کن , رابطه جنسی با دختر ایرانی , آیا بازیگران معروف ایرانی رابطه جنسی با افراد زیادی دارند

 

جمعی از کارشناسان سازمان ملل متحد در قالب کمیته وابسته به این سازمان برای بررسی موضوع کشف محموله سلاح ایرانی در نیجریه به این کشور سفر کردند.

به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، کمیته ای متشکل از کارشناسان سازمان ملل متحد ضمن سفر به نیجریه با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردند. موضوع این دیدار بررسی این موضوع بود که آیا محموله سلاح کشف شده از مبداء بندرعباس در نیجریه، تحریم های تسلیحاتی علیه تهران را نقض می کند یا خیر.

در نوامبر گذشته دادگاهی در نیجریه یک ایرانی و سه شهروند نیجریه را در زمینه انتقال غیرقانونی یک محموله سلاح از مبداء بندرعباس به بندر لاگوس متهم کرد. قبل از این نیروهای امنیتی نیجریه یک محموله سلاح که از بندرعباس به طرف نیجریه بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

نیجریه دو ماه پیش از این به شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز این اتفاق را به عنوان اقدامی که تحریم های ایران را نقض کرده؛ گزارش داد.

خانم" سالومی زوابیچفیلی " هماهنگ کننده کمیته سازمان ملل متحد به اودین اگوموگوبیا وزیر امور خارجه نیجریه گفت: از برگزاری این نشست و مبادله دیدگاه ها از شما متشکریم. همه ما از صراحت پاسخ ها شگفت زده شدیم.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ایران را به دلیل برنامه هسته ای اش در زمینه فروش سلاح به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از خاک این کشور منع می کند.

قرار است این کمیته پس از پایان ماموریت به نیجریه، بلافاصله گزارشی را درباره محموله سلاح کشف شده به کمیته تحریم ایران در سازمان ملل متحد ارائه کند.

این سفر کمیته سازمان ملل متحد به نیجریه تنها دو هفته قبل از آغاز محاکمه عظیم آقاجانی (43 ساله) بازرگان ایرانی به همراه یک شهروند نیجریه به اتها انتقال غیرقانونی سلاح به این کشور انجام می شود.

وزیر خارجه نیجریه نیز گفت: اتفاقی که باعث شده کمیته شورای امنیت به نیجریه بیاید نشان دهنده خطرهایی است که ما با آن روبه رو هستیم. ممکن است قربانی تروریسم شویم یا به عنوان پایگاهی برای تروریسم مورد استفاده قرار بگیریم.

مقامات نیجریه اعلام کردند مقصد این محموله سلاح شهر ابوجا پایتخت این کشور بود اما مالکان آن قصد داشتند آن را به گامبیا ارسال کنند.

مقامات ایرانی نیز گفتند که این محموله از طرف یک شرکت خصوصی، بارگیری و به مقصدی در غرب آفریقا فرستاده شده بود.

قبل از این منوچهر متکی وزیر خارجه ایران برای حل این مسئله به نیجریه سفر کرده بود تا مقامات این کشور را از گزارش مسئله محموله سلاح به شورای امنیت منع کند.

چندی پیش کشور گامبیا نیز با استناد به مسئله محموله سلاح در نیجریه، روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرده بود. سنگال نیز خواهان دریافت توضیح مقامات ایرانی درباره این محموله سلاح شد و در اعتراض به این موضوع، سفیر خود را از تهران فراخواند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : سفر کارشناسان سازمان ملل به نیجریه در رابطه با محموله سلاح ایرانی