سفر هفت ماهه داوطلبان به مریخ : مشتاقان و داوطلبان سفر به مریخ در جلسه ای در ...


مشتاقان و داوطلبان سفر به مریخ در جلسه ای در دانشگاه جرج واشنگتن از سفر احتمالی خود به سیاره سرخ که چند سال دیگر صورت خواهد گرفت،‌ اطلاعاتی کسب کردند. واحد مرکزی خبر: مشتاقان و داوطلبان سفر به مریخ در جلسه ای در دانشگاه جرج واشنگتن از سفر احتمالی خود به سیاره سرخ که چند سال دیگر صورت خواهد گرفت،‌ اطلاعاتی کسب کردند.

حدود چهل نفر از مشتاقان سفر به مریخ که از نقاط مختلف آمریکا و کانادا آمده بودند در جلسه ای در دانشگاه جرج واشنگتن به توضیحات باس لاندسدورپ، موسس و مدیر عامل شرکت هلندی مارس-وان گوش دادند. این شرکت هلندی آوریل گذشته با انتشار فراخوان از افرادی که مایل هستند در سال 2022 به کره مریخ سفر کنند، دعوت به همکاری کرد.

لاندسدورپ در سخنرانی خود در حضور داوطلبان سفر به مارس تاکید کرد:« ایجاد یک محل سکونت دایمی در کره مریخ هدف ماست. این هدف بلند پروازانه است اما نباید فراموش کنیم که در تاریخ حیات بشر، افرادی بوده اند که برای اکتشافات بزرگ در کرات دیگر خانه و خانواده خود را رها کرده و به سفرهای ماجراجویانه رفته اند. مقصد بعدی انسان در فضا که بیشتر از دیگر کرات منطقی به نظر می رسد، مریخ است.»

شرکت مارس- وان آوریل گذشته اعلام کرد چهار داوطلب سفر به مریخ در سال 2023 پس از سفری هفت ماهه در این سیاره فرود خواهند آمد و خدمه و تجهیزات جدید هر دو سال یک بار به این سیاره فرستاده خواهند شد.

موسس و مدیر عامل شرکت هلندی مارس-وان تصریح کرد :« اولین ماموریت سفر به مریخ شش میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. ما هنوز موفق نشده ایم این مبلغ را تهیه کنیم.» لاندسدورپ  افزود شرکت مارس- وان در چارچوب تهیه مقدمات این سفر با یک شرکت قرارداد امضا کرده است اما وی از پاسخ به این سوال که تا کنون چه میزانی از مبلغ مورد نظر جمع آوری شده است، خودداری کرد.

لاندسدورپ تصریح کرد شرایطی محیطی کره مریخ بسیار سخت و طاقت فرسا است، در آنجا از اکسیژن، مواد غذایی و دمای هوای مشابه با کره زمین خبری نیست ( دمای مریخ حدود شصت و سه درجه سانتیگراد است). اما وی یادآوری کرد شرایط محیطی موجود در ایستگاه فضایی بین المللی از آنچه در مریخ وجود دارد، سخت تر است.

وی افزود :« امکان تولید اکسیژن و بازیافت برخی مواد در مریخ برای ما وجود دارد اما هنوز موشک قدرتمندی که با آن بتوانیم این ماموریت را انجام دهیم، وجود ندارد.»


ویدیو : سفر هفت ماهه داوطلبان به مریخ