سفر به تایوان، سرزمین لرزان : تایوان با 26.7 درصد افزایش تعداد گردشگران خارجی ...


تایوان با 26.7 درصد افزایش تعداد گردشگران خارجی بالاترین رشد را در سطح جهانی از آن خود کرده است.



هفته نامه اوقات خوش: تایوان با 26.7 درصد افزایش تعداد گردشگران خارجی بالاترین رشد را در سطح جهانی از آن خود کرده است.

این آمار و ارقام پس از مقایسه این کشور آسیایی با 50 مقصد گردشگری دیگر از سوی سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل منتشر شده است.

دیگر کشورهای آسیایی همچون ژاپن (26.4 درصد)، کره جنوبی (18.5 درصد)، ویتنام (15.6 درصد) و هنگ کنگ (10.5 درصد) در این رده بندی پس از تایوان قرار گرفته اند. اداره گردشگری وزارت حمل و نقل و ارتباطات تایوان می گوید دولت این کشور از هیچ تلاشی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری مسلمانان فروگذار نمی کند. در بخشی از این تلاش ها، 24 شرکت در شهر تایپه گواهینامه حلال کسب کرده اند.

تایوان , سرزمین عجایب , اندروید سرزمین موبایل

در کل تایوان نیز تعداد کسب و کارها و اماکن دارای گواهینامه حلال به 70 مورد رسیده است.

دیوید هسیه، مدیر اداره گردشگری تایوان می گوید: حدود 180  هزار نفر از اتباع کشورهای اسلامی در سال 2014 از تایوان دیدن کردند. با توجه به اینکه مسلمانان حدود یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند، هنوز فضای زیادی برای استفاده تایوان از صنعت گردشگری حلال وجود دارد. به گفته هسیه 13 منطقه گردشگری تایوان به امکانات مورد نیاز مسلمانان مانند نمازخانه و رستوران های حلال مجهز شده اند.

به گفته تحلیلگران صنعت گردشگری، سیاست تایوان برای جذب گردشگران مسلمان، این کشور را به دهمین مقصد گردشگری حلال تبدیل کرده است.

سفر اقتصادی

در تایوان همه چیز برای مسافری که قصد دارد بهره کاملی از سفر خود ببرد وجود دارد. تایپه بسیار ارزان تر از هنگ کنگ، سئول یا توکیو است. با آنکه هتل ها قیمتی نسبتا گران دارند ولی شما می توانید به مهمانسراها یا خانه های اجاره ای که در تایوان کم نیستند بروید. کمپینگ ها هم در پارک ها و مناطق جنگلی این جزیره متداول است.

قطارهای باکیفیت و استاندارد تایوان ارزان و سریع هستند و خطوط ریلی مدرن، زیربنای راه های این کشور است. ورود به بسیاری از مکان های دیدنی و معابد ارزان است و حتی موزه های بزرگ نیز قیمت مناسبی دارند.

غذاخوردن، شاید مهم ترین جذابیت تایوان، خواه نوعی شیرینی باشد که با پودینگ میوه ای مخلوط شده در دکه های کنار خیابان فروخته می شود و خواه خوراک بسیار لذیذ و مفصل، در مقایسه با کشورهای مجاور خود قیمت پایین تری دارد.

رفاقت صنعت و طبیعت

همه از تایوان، یک تصور دارند؛ جزیره صنعتی یا جزیره فناوری. اما وقتی یک مسافر به تایوان می رود متوجه می شود تایوان آثار گردشگری و منابع زیست محیطی زیبایی را به باردیدکنندگان ارائه خواهد داد؛ از جمله تنوع آداب و رسوم محلی و سنتی، فرهنگ غنی، هنر مدرن و غذاهای فوق العاده خوشمزه.

سرزمین موج های آبی , سرزمین موجهای آبی , سه بیگانه در سرزمین ناشناخته

خلاصه متوجه می شوند که تایوان فراتر از انتظار آنها بوده است. تایوان یکی از محدود نقاط این جهان است که آداب و سنن فرهنگی و مذهبی باستانی در کنار مدرنیته به چشم می خورد. به غیر از برج های براق و برازنده شهرهای بزرگ تایوان، دره های سرسبز و دریاچه های زیبای تایوان کوهنوردان، دوچرخه سواران، غواصان، گردشگران دوستدار طبیعت و مسافران آرزومند سفرهای لوکس را به سمت خود می کشاند.

کشور جزیره ای تایوان دارای تاریخ پرفراز و نشیبی در 60 ساله گذشته بوده است. این جزیره که به فاصله اندکی از خاک اصلی چین واقع شده، تلفیقی از سنت ها و تکنولوژی پیشرفته است. در عین حال جزیره تایوان به رغم وسعت به سبب جمعیتش، سرزمینی سرسبز و با طبیعتی زیباست.

تاریخ استقلال

در سال 1949 میلادی ژنرال چیانگ کای چک، رهبر ملی گرایان که مینتانگ چین پس از شکست از نیروهای کمونیست تحت رهبری مائوتسه تونگ به جزیره فرمز (تایوان امروزی) فرار کرد. او حکومتی به نام چین ملی را در فرمز تشکیل داد، که پس از مرگ او نام آن به تایوان تغییر یافت.

البته گاهی نیز از حکومت چیانگ کای چک، به نام چین تایپه یاد می شد. تا اوایل دهه 70 میلادی این کشور کوچک جزیره ای، صاحب کرسی چین میلیاردی در سازمان ملل متحد بود. تا اینکه سرانجام با بهبود روابط چین کمونیست با جهان غرب، سازمان ملل در یک رای گیری، کرسی را به صاحب قبلی باز پس داد. چین هنوز تایوان را یک جزیره شورشی تلقی می کند با این حال با تایوان دارای روابط تجاری است.

دومین برج بلند جهان

ساکنان تایپه هرچند روز یکبار، صبحه که از خواب برمی خیزند، خبر وقوع زلزله ای قوی را از اخبار تلویزیونی می شنوند. البته مقاومت ساختمان های مسکونی، اداری، صنعتی و تجاری این شهر که عمدتا از استیل ساخته شده اند، به قدری زیاد است که این قبیل زلزله ها، تاثیر چندانی بر آنها ندارد. اخبار زلزله در تایوان معمولا با این جمله همراه است که شهر علوم، آسیب ندیده است.

سریال سرزمین آهن , سرزمین آهن , سریال سرزمین کهن

صنعت ساختمان تایوان با آنکه مصالح فلزی و غیرفلزی آن از اعماق اقیانوس استخراج می شود، صنعتی پیشرفته است. به عنوان مهم ترین نمونه می توان به برج تایپه 101 اشاره کرد که آسمانخراشی 106 طبقه ای در بخش خینیی تایپه در کشور تایوان است. ناماصلی این برج پیش از این، مرکز مالی تایپه بود. این برج پس از برج خلیفه در دوبی، بلندترین برج جهان است.

این بزرگ ترین برج مسکونی جهانی در منطقه ای زلزله خیز ساخته شد تا میزان مقاومتش را به نمایش بگذارد. «تایپه 101» نام برج 106 طبقه است که 508 متر ارتفاع دارد.

راز مقاومت این برج در کره فولادی است به وزن 660 تن که در بین طبقه 87 تا 92 «تایپه 101» به 16 بازوی فولادی آویخته شده است. این پاندول غول پیکر، تعادل ساختمان را در برابر زلزله های بسیار شدید و توفان های مهیب که در این منطقه امری عادی و همیشگی است حفظ می کند.
سرعت بعضی از توفان های این منطقه بیش از 250 کیلومتر در ساعت است و گاهی در این منطقه سالی 200 بار زلزله می آید.

جنگل اسرار آمیز

جنگل زیبا و رازآلود تایپینگ شان در کشور تایوان به دلیل وجود مه همیشگی و به دلیل شرایط خاصی که دارد، به جنگل مبهم معروف شده است و سالانه علاقه مندان زیادی برای بازدید آن، به تایوان سفر می کنند. این جنگل زیبا که سرتاسر آن را کوه ها فراگرفته اند، دارای مناطق زیبایی است که تمام علاقه مندان به طبیعت های بکر و دست نخورده را مشتاق دیدن خود می کند.

سرزمین موجهای آبی مشهد , پرچم تایوان , سرزمین لیلیپوت

وجود رودخانه های زلال و پرآب، کوه ها، گیاهان سبز شاداب و دریاچه ای زیبا از ویژگی های جنگل تایپینگ شان است. با همه این تغاریف دلیل محبوبیت این جنگل زیبا وجود مه و غبار همیشگی است که از طرف اقیانوس آرام به این جنگل می رسد و جنگل را به یک مکان اسرارآمیز تبدیل می کند.

جزیره دوچرخه ها

تایوان در زمینه ساخت و صادرات دوچرخه به عنوان قطب مهمی از تولیدات این وسیله شناخته شده است. آمارهای منتشر شده حکایت از رشد صادرات محصولات و قطعات دوچرخه این شبه جزیره به تمام نقاط جهان دارند.

اما چطور این کشور توانسته صنعت دوچرخه سازی را تا این اندازه رونق بخشید و توسعه دهد؟ برای یافتن پاسخ این سوال کافی است چند عکس یا کلیپ هایی کوتاه از این کشور و شهرهایش در دنیای مجازی ببینیم یا اینکه در حال واقعی گام در سرزمین چین تایپه بگذاریم تا با دیدن انواع و اقسام تابلوهای مخصوص به دوچرخه سواران متوجه شویم که واقعا می توانیم این سرزمین را منطقه ای مناسب برای این نوع وسیله نقلیه بنامیم.

سرزمین اهن , سرزمین عجایب تهران , زنی در حال رسیدن به یک سرزمین مسطح

هرچند این سرزمین به سرزمین آسمانخراش ها مشهور شده اما این تابلوهای مربوط به کرایه دوچرخه یا پارک دوچرخه است که در کنار بلندی این سازه های خودنمایی می کند و دائم به شما یادآوری می کند در تایوان حرف اول و آخر را دوچرخه و صنایع مربوط به آن خواهدزد.

به طور کلی تایوان به عنوان نخستین کشوری است که در منطقه آسیا دارای طرح جامع گردشگری با دوچرخه شد؛ آن هم درست زمانی که دیگر کشورهای منطقه با سرعت هرچه تمام تر نسبت به تدارک زیرساخت های حمل و نقل ریلی، هوایی یا دریایی برای توسعه گردشگری خود اقدام می کردند.

ایجاد قوانین، راه های مخصوص دوچرخه سواران، شرایط آسان دسترسی به این وسیله نقلیه و در نهایت تشویق و توسعه آن توانسته این کشور را به عنوان یکی از مقاصد بزرگ مهم دوچرخه سواران گردشگر به دهکده جهانی معرفی کند. این موفقیت براساس تهیه و تدوین بسته گردشگری با دوچرخه است که کشور تایوان با استفاده از امکانات دولتی و خصوصی خود از 15 سال پیش به کار گرفته است.

یکی از مشکلات گردشگران دوچرخه سوار در دیگر نقاط جهان که با دوچرخه های اجاره ای سفر می کردند این بود که آنها باید دوچرخه های اجاره شده را دقیقا در نقاط مشخصی به شرکت تحویل می دادند حال آنکه بسیاری از این نقاط یا از مقصد اصلی گردشگران دور بود یا اینکه اصلا در مسیر مورد نظر آنها هیچ ایستگاهی نبود. تایوان با حل این مشکل، جهش بزرگی در دوچرخه سواری ایجاد کرد.

قایق خورشیدی

قایق های خورشیدی گردشگران بیشتری را جذب تایوان می کنند. با راه اندازی خط ویژه قایق های خورشیدی در رودخانه شهر کائوسیونگ تایوان در قالب پروژه ای یک میلیون دلاری، گردشگران این شهر رشد چشمگیری داشته است.

مهاجرت به تایوان , جواب معمای زنی در حال رسیدن به یک سرزمین مسطح بدون درخت است , اینجا ایران است، سرزمین هنر ، عشق و خلاقیت

این قایق ها که ظرفیت حمل 36 مسافر را داشته و انرژی لازم برای حرکت آنها از طریق صفحات خورشیدی نصب شده در سقف آنها تامین می شود، به جاذبه جدید گردشگری تایوان و شهر کائوسیونگ تبدیل شده اند؛ این در حالی است که در گذشته، قایق دیزلی وظیفه جا به جایی گردشگران را بر عهده داشتند.

رستوران کارتونی

هوآنگ فانگ لیانگ طراح رستوان «کارتون کینگ» در تایوان است؛ تمام وسایل، سقف، دیوارها، فنجان، کاسه، صندلی، میز و حتی لوستر در این رستوران مقوایی است.
این طراحی با اشاره به اینکه از پلاستیک و چوب و  با استفاده از کارتن های بازیافتی می توان وسایل مورد نیاز را طراحی کرد؛ گفت: تمام اشیای این رستوران یک بار مصرف هستند ولی بعد از بازیافت امکان استفاده مجدد از آنها وجود دارد.

بازیگران سریال سرزمین کهن , سرزمین کهن , سرزمین هزار ابشار

«لیانگ» در مورد استقامت وسایل کارتنی به کار رفته در این رستوران افزود: مردم در مورد قدرت و استقامت مواد نگرانی نداشته باشند چون همیشه سوال می کنند این میز و صندلی موجب افتادن ما نمی شود؟ درصورتی که برای آزمایش رئیس ما که 100 پوند وزن دارد روی صندلی نشسته است و سپس یکی از پیشخدمت ها روی زانوی او نشست و هیچ اتفاقی نیفتاد.

طعم خوش چای

کشور تایوان نیز در حوزه گردشگری کشاورزی به کشور «مزارع برای اوقات فراغت» معروف است. عوامل متعددی تایوان را به مکانی ایده آل برای فعالیت های گردشگری کشاورزی تبدیل کرده است که مهم ترین آن مزارع کوچک همراه با تسهیلات و خانه های اقامتی در کنار غذاهای محلی بومی و  گیاهی است که برای مسافران طبخ می شود.

زنی در حال رسیدن به یک سرزمین مسطح بدون درخت است , سرزمین کوچولوها , سرزمین ساعت

 طرفداران چای می توانند با شرکت در یک تور تخصصی کشاورزی با تمرکز بر مزارع چای که برخی از آنها ارزشمندترین چای ها در جهان هستند، به گردشگری کشاورزی در این کشور مشغول شوند.


ویدیو : سفر به تایوان، سرزمین لرزان