سرنوشت قهرمان لیگ در دست بی انگیزه ها : بر خلاف صدر و قعر جدول رده‌بندی لیگ‌برتر ...


بر خلاف صدر و قعر جدول رده‌بندی لیگ‌برتر که در هفته های پایانی از حساسیت ویژه ای برخوردار است، 4 تیم، در میانه جدول را می‌ توان بی انگیزه ترین تیم های دو هفته پایانی دانست. ورزش سه: چهار تیم هفتم تا دهم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر، هم از عدم سقوط به پایین جدول خیال شان راحت است و هم تصوری برای صعود نمی‌ توانند داشته باشند که در این مطلب براساس رده حضورشان در جدول به بررسی آنها می‌ پردازیم.

رده هفتم جدول، سایپا 38 امتیاز

نارنجی پوشان کرجی که آخرین پیروزی خود را در هفته 25 لیگ در مقابل صبا به دست آوردند، در هفته گذشته با وجود آنکه نه در کورس قهرمانی بودند و نه در خطر سقوط، یکی از پرخبرترین تیم های حاضر در لیگ به حساب آمد، آنها که در بازی گذشته خود در مقابل تیم قعرنشین راه‌آهن بازی را واگذار کردند و نکته عجیب تر آن بازی را می‌ توان در عکس العمل های سرمربی همیشه ساکت این تیم دانست، مجید جلالی که پس از پایان بازی گرد و خاکی عجیب و غریب به پا کرد، یک روز پس از پایان بازی از استعفای خود را برای ادامه کار در این تیم در مسابقات سال آینده خبر داد.

سایپایی ها در دو بازی پایانی خود باید با دو تیمی دیدار کنند که مثل نان شب به سه امتیاز بازی با این تیم چشم دارند، آنها در حالی این هفته میزبان استقلال‌خوزستان هستند که اصلا بیشتر از حریف خود نگران امتیاز این بازی نخواهند بود اما خوزستانی ها برای فرار از منطقه خطر به شدت به امتیاز این بازی دارند. سایپا در بازی هفته آخر نیز باید به مهمانی تیمی بروند که در کورس قهرمانی قرار گرفته است، سپاهانی بعد از احیای خود توانسته اند باز هم در کورس قهرمانی قرار بگیرند و قطعا در بازی با نارنجی پوشان، تمرکز خود را برای هر سه امتیاز این بازی خواهند گذاشت.

بزرگترین عامل بی انگیزگی این تیم را می‌ توان در عدم جهش آنها دانست، چرا که سایپایی ها در صورت پیروزی در هر دو بازی آینده خود 44 امتیازی می‌ شوند و از جایگاه فعلی خود تکان نمی‌ خورند.البته در صورت شکست و کمی بدشانسی آنها می‌ توانند تا دو پله سقوط کنند و به رتبه نهم جدول هم پایین بیایند.

رده هشتم جدول، صبا 34 امتیاز

صبای قم که آخرین پیروزی خود را در هفته بیست و چهارم به دست آورد در دو هفته آینده باید به ترتیب به نفت‌تهران و فولاد خوزستان بروند، بازی اول آنها در برابر زرد پوشان تهران که در کورس قهرمانی به سر می‌ برند از حساسیت ویژه ای برخوردار است، صبایی ها در بهترین حالت ودر صورت پیروزی در دو بازی آینده نهایتا تا یک رده می‌ توانند بالاتر بروند و اگر خوش شانس باشند لیگ را با حضور در رتبه هفتم جدول به پایان می‌ برند اما در بدترین حالت آنها قابلیت سقوط تا دو رده را در خود می‌ بینند و اگر بدشانس باشند، به عنوان تیم دهم جدول شناخته خواهند شد.

اتفاقا همانند تیم سایپا، قمی ها نیز از جمله تیم هایی بودند که علی رغم حضور در جایگاهی خنثی، در هفته گذشته حاشیه هایی را از جمله شایعه انتقال این تیم به تهران و یا خصوصی شدن شان را دور و بر خود می‌ دیدند.

رده نهم جدول، پرسپولیس 33 امتیاز

سرخپوشان تهرانی که در بازی گذشته خودشان در مقابل پیکان توانستند اولین پیروزی در حضور مربی جدید تیم شان را جشن بگیرند، تنها تیمی هستند که در انگیزه های شان برای ادامه حضور در لیگ فقط به تیم رقیب شان بستگی دارد، آنها در حالی دو بازی آینده خود را به انجام می‌ رسانند که تنها هدفشان نزدیک تر شدن به رده تیم رقیبشان است که در صورت خوش شانسی می‌ توانند اختلاف جایگاه شان را با این تیم به یک یا دو پله برسانند.

پرسپولیسی ها دو بازی پایانی خود را با دو تیم گسترش فولاد تبریز و استقلال تهران در حالی به انجام می‌ رسانند که در صورت رقم خوردن نتایج باب میل آنها، در شاید بتوانند خود را تا رده هفتم جدول نیز بالا بکشند، آنها درصورت بدبیاری و نتیجه نگرفتن نیز قابلیت سقوط تا رده یازدهم جدول را در خود می‌ بینند. البته در هفته های اخیر، به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا و از دست دادن شانس کسب رتبه در جدول لیگ، سرخپوشان به بازی هایشان در لیگ‌برتر به چشم بازی های تدارکاتی نگاه می‌ کنند، از میزان حضور هواداران این تیم در مسابقات شان می‌ توان فهمید که درجه اهمیت کدام مسابقات برای شان بالاتر است.

رده دهم جدول، پدیده مشهد 31 امتیاز

می‌ توان گفت لیگ‌برتر امسال در هفته بیست و ششم برای این تیم مشهدی به پایان رسید، هفته ای که آنها توانستند در مقابل گسترش فولاد به پیروزی برسند و البته با یک امتیازی که در بازی بعدی شان در تهران و در مقابل استقلالی ها گرفتند خیال شان از بقا در لیگ راحت شد. آنها که ابتدای لیگ امسال را با قدرت آغاز کرده بودند و تا نیم فصل نیز هرازگاهی سری به بالای جدول می‌ زدند، به یکباره مانند چند تیم دیگر لیگ‌برتری دیگر دچار مشکلات عجیب و غریب مالی شدند و وضعیت شان کاملا دگرگون شد تا جایی که علیرضا مرزبان و شاگردانش فقط توناستند تلاش خود را بکنند و با چنگ و دندان خود را در لیگ‌برتر حفظ کنند.

مشهدی ها این هفته میهمان فولاد خوزستان هستند، بازی که شاید از حساسیت کمتری نسبت به بازی دیگر این هفته لیگ برخوردار است، آنها در بازی آخر خود در مقابل ذوب آهنی قرار می‌ گیرند که احتمالا دارد آهرین تلاش های خود را برای کسب سهمیه می‌ کند. آنها در دو بازی گذشته خود قابلیت صعود تا رده هشتم جدول و استعداد سقوط تا مرز تیم های سقوط کننده یعنی رده سیزدهم جدول را دارند.


ویدیو : سرنوشت قهرمان لیگ در دست بی انگیزه ها