سرماخوردگی را با این غذای هندی درمان کنید : اسم این غذا كه متعلق به ایالت پنجاب ...


اسم این غذا كه متعلق به ایالت پنجاب هند است «شلغم آرمتركی سبزی» است. گیاهخواران می‌توانند این غذا را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
مجله سیب سبز:
 با نگاه کردن به شلغم تصویر روزهای سرماخوردگی جلوی چشم‌ها‌ی‌تان رژه می‌رود و به یاد سوپ شلغم یا شلغم بخارپز و بوی آن می‌افتید. نگران نباشید ما پیشنهادهای ویژه‌ای برای شما داریم. به شما آموزش می‌دهیم چه كارهایی انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

در غرب با شلغم غذاهایی مثل سوپ و سالاد درست می‌كنند یا به صورت تنوری برای دورچین بشقاب از آن استفاده می‌شود. در آسیا رنگ و بوی شلغم تغییر می‌كند و با ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف تركیب می‌شود. در كشورهایی مثل چین و ژاپن شلغم را كنار نودل سرو کرده یا با آن غذایی مثل كوكو درست می‌كنند.

در كشور‌های آمریكایی كه مردم عاشق فست‌فود و سیب‌زمینی سرخ شده هستند، شلغم به صورت سرخ شده یا پای مصرف می‌شود. این گیاه غده‌ای دارای خواص متعددی است و در زمره سبزیجات مهم به شمار می‌رود.

سرماخوردگی کودک را با طب سنتی درمان کنید , با خوردن این غذای خوشمزه ناتوانی جنسی را درمان کنید , درمان سرماخوردگی

شلغم را جایگزین گوشت قرمز كنید

براساس تحقیقات و بررسی‌های دانشمندان هر صد گرم شلغم 35 كیلوكالری انرژی، یك گرم پروتئین، چهار میلی‌گرم آهن و 40 میلی‌گرم ویتامین C دارد. بنابراین شلغم می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد.

در انتخاب شلغم حساسیت به خرج دهید

شلغم سالم باید سنگین باشد و وقتی آن را از وسط برش می‌دهید درونش روشن و شفاف باشد. بهتر است شلغم را در دست بگیرید و وسط آن را با انگشت فشار دهید، اگر فرو رود و شل باشد نشانه پوسیدگی آن است که اگر به صورت پوسیده مصرف شود تولید نفخ می‌كند.

بیشتر افراد به دلیل بوی نامطبوع شلغم از آن دوری می‌كنند.ما می‌خواهیم شما را به سرزمین پهناور هند ببریم تا ببینید هندی‌ها چطور با شلغم یك غذای خوش عطر و خوش رنگ درست می‌كنند. اسم این غذا كه متعلق به ایالت پنجاب هند است «شلغم آرمتركی سبزی» است. گیاهخواران می‌توانند این غذا را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

طبق معمول به یك قابلمه احتیاج داریم. دو تا سه قاشق روغن در قابلمه بریزید. برای غذاهای هندی در اولین مرحله حتما باید ادویه تفت داده شود، با این كار بافت ادویه و طعم آن بهتر می‌شود. وقتی روغن داغ شد یك قاشق غذاخوری زیره سبز و سه تا چهار عدد فلفل سبز تند و یک پیاز نگینی به آن اضافه كنید. حالا به دلپذیرترین قسمت آشپزی رسیده‌ایم، خوب به صدایش گوش دهید این صدای موسیقی ادویه‌هاست!

اگر شما هم عاشق بوی گشنیز هستید، سه قاشق غذاخوری گشنیز خردشده اضافه و آن را تفت دهید، عطر بی‌نظیری دارد! پس از این همه بوی خوب لذت ببرید. در این مرحله همه مواد را داخل میكسر بریزید و كمی آب اضافه كنید و دكمه استارت را بزنید تا حسابی پوره شود و آن را كنار بگذارید. در یك قابلمه كمی روغن بریزید، دو عدد برگ بو داخلش بیندازید، تفت مختصر بدهید، پوست چهار عدد گوجه‌فرنگی رسیده را بكنید و آن را پوره كرده و به برگ بو اضافه كنید. در قابلمه را ببندید و حرارت را روی متوسط تنظیم كنید.

 بعد از گذشت پنج دقیقه نوبت به اضافه كردن ادویه‌ها می‌رسد، یك دوم قاشق غذاخوری زرد چوبه خوشرنگ، یك دوم قاشق غذاخوری پودر گراماسالا خوشبو و یك قاشق غذاخوری تخم گشنیز نیم كوب شده را اضافه كرده و در قابلمه را ببندید، صبر كنید آب گوجه‌فرنگی تبخیر و مثل رب شود. حواس‌تان باشد پوره گشنیز را فراموش نكنید، همین حالا آن را به گوجه فرنگی اضافه كنید، سپس چهار عدد شلغم را كه به صورت مكعبی خرد كرده‌اید همراه سه‌چهارم پیمانه نخود فرنگی پخته به مخلوط گوجه‌فرنگی و گشنیز اضافه كنید.

مقداری آب بریزید و هم بزنید و در قابلمه را ببندید تا شلغم بپزد. در انتهای پخت مقداری نمك، یك دوم قاشق غذاخوری ادویه گراماسالا و یك قاشق غذاخوری گشنیز تازه ساطوری شده اضافه كنید تا عطر غذا دوباره زنده شود. بعد از یك دقیقه مواد را از روی حرارت‌بردارید. می‌توانید این غذا را با نان یا برنج میل كنید.


ویدیو : سرماخوردگی را با این غذای هندی درمان کنید