سارقان خشن بزرگراه‌ های تهران، عاشق 206! : سارقان خشن بزرگراه‌ های تهران، عاشق ...



سارقان خشن بزرگراه‌ های تهران، عاشق 206!

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ اعضای باند سارقان خشن را که با سرقت خودروهای مدل بالا به روش ایجاد 'تصادف ساختگی' و فروش این خودروها به شیوه 'سند –نمره' اقدام به انجام اعمال مجرمانه می‌کردند را دستگیر کردند.

 

 جام نیوز، در پی وصول اخبار و اطلاعاتی درباره خرید و فروش خودروهای مسروقه به شیوه «سند ـ نمره» توسط دو نفر به اسامی «مصطفی . ب» و «محمد . پ» به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، هماهنگی‌های قضایی لازم با بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران انجام و رسیدگی تخصصی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

کارآگاهان در بررسی‌های مقدماتی و نامحسوس خود اطلاع پیدا کردند که مصطفی و محمد پس از خرید خودروهای تصادفی با خسارت بسیار شدید، با جعل اسناد و مدارک متعلق به ارکان هویتی این خودروها و با همدستی دو خواهرزاده و دایی به اسامی« محمد.گ»(خواهرزاده) و «جعفر .م» (دایی)، با استفاده از اوراق و مدارک شناسایی و مالکیت مجعول اقدام به فروش خودروهای سرقتی می‌کنند.

 

در ادامه تحقیقات نامحسوس و پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی 206 دارای سابقه سرقت به شیوه «زورگیری و ضرب و جرح مالباخته» در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند که خریدار خودرو پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی ، ضمن اظهار بی اطلاعی از سرقتی بودن خودرو و درباره نحوه خرید خودرو به کارآگاهان گفت: « برای خرید یک دستگاه خودرو به مرکز خرید و فروش خودرو در پاسگاه نعمت آباد مراجعه کرده و پس از دقایقی، یک دستگاه پژوی 206 را از فردی به به نام «محمد.پ: به صورت قولنامه‌ای خریداری کردم که پس از انجام کارهای اداری، فروشنده خودرو با طرح این ادعا که سند خودرو به نام یکی از بستگانش بوده و در حال حاضر در شهرستان سکونت دارد، خودرو را به صورت وکالتی به من واگذار کرد و مبلغ 13 میلیون و 400 هزار تومان را به صورت نقد و در ازای فروش خودرو از من دریافت کرد.

 

با توجه به محرز شدن اقدامات مجرمانه‌ متهمان، کارآگاهان در اولین مرحله از عملیات دستگیری متهمان و با شناسایی محل سکونت، با اخذ نیابت قضایی از بازپرس پرونده به این شهرستان مربوطه رفته و پس از چندین ساعت مراقبت نامحسوس از این دو مکان و در لحظه حضور متهمان در مغازه صافکاری خودرو، هر دو متهم ( مصطفی . ب و محمد . پ ) را دستگیر کرده و در بازرسی از داخل مغازه نیز موفق به کشف دو دستگاه خودرو مسروقه 206 به همراه دو دستگاه خودرو 206 تصادفی بسیار شدید شدند که متهمان قصد داشتند تا با تغییر ارکان هویتی خودروهای سرقتی و به شیوه سند ـ نمره اقدام به فروش آنها کنند.

 

در بررسی سوابق بدست آمده از خودروهای 206 کشف شده مشخص شد که این خودروها نیز همانند اولین خودرو 206 کشف شده، دارای سابقه زورگیری به شیوه ایجاد تصادف ساختگی در «اتوبان همت» و «دهکده المپیک» بوده و متهمان با اطلاع کامل از مسروقه بودن آنها، اقدام به خرید هر دستگاه از خودروها به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان از محمد و جعفر کرده و قصد داشتند تا آنها را به شیوه سند ـ نمره و به قیمت موجود در بازار خودرو به فروش برسانند.

 

با دستگیری «مصطفی . ب» و «محمد.پ» و آغاز تحقیقات درباره خودروهای کشف شده از داخل مغازه، هر دو نفر آنها صراحتا به خرید خودروهای مسروقه از جعفر و محمد اعتراف کردند.

با تحقیقات انجام شده برای شناسایی مخفیگاه دایی و خواهرزاده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو متهم به واسطه اقدامات مجرمانه و خشونت بسیار بالا در زمان سرقت خودروها ، در حال حاضر بلامکان بوده و دائما مخفیگاه خود را تغییر داده و در شرایطی که به صورت 24 ساعته و به صورت شبانه روزی با یکدیگر هستند، تمامی اقدامات مجرمانه خود از قبیل زورگیری، ضرب و جرح، تهدید و ... را نیز با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.

 

سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و شناسایی محل‌های تردد احتمالی متهمان در منطقه مهدیه شهرستان اسلامشهر ، کارآگاهان مراقبت نامحسوس از این محل‌ها را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام آنان دستگیر شدند.

 

با دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی، هر دو متهم در همان ساعت‌های اولیه دستگیری به ده‌ها فقره زورگیری انواع خودرو به شیوه عمدتا ایجاد تصادف ساختگی و یا تحت پوشش مسافر اعتراف کردند.

 

تعدادی از مالباختگان در حالیکه مدارک پزشکی قانونی نیز به همراه خود داشتند ، پس از مراجعه به پایگاه ششم و شناسایی متهمان ، با اشاره به خشونت بالای متهمان در زمان سرقت عنوان کردند که متهمان با خشونت بسیار بالا و با استفاده از چاقو و پنجه بوکس ، آنها را به گونه‌ای مورد ضرب جرح و تهدید به مرگ قرار دادند که مدتی را در مراکز درمانی گذرانده و حتی در چندین مورد نیز که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آنها را داشته‌اند، به شیوه آدم ربایی آنها را به نقاط خلوت و تاریک برده و ضمن ضرب و شتم شدید ، با ضربات چاقو و قمه باعث ایجاد جراحات شدید در ناحیه سر و حتی پارگی شدید ناشی از بریده شدن قسمتی از گوش مالباختگان شدند.

 

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به شیوه و شگردهای مختلف متهمان در ارتکاب سرقت‌های خود بیان داشت: «در تحقیقات انجام شده و با شناسایی تعدادی از مالباختگان مشخص شد که متهمان در عمده سرقت های خود ، ابتدا تحت پوشش مسافر سوار خودروهایی از قبیل پراید و پژوی 405 شده و پس از زورگیری این خودروها، اقدام به ایجاد تصادف ساختگی با خودروهای به ویژه خودروهای 206 کرده و در چندین نوبت نیز با رها کردن خودروهای سرقتی پراید و در یک مورد نیز پژو 405 در محل سرقت، اقدام به زورگیری خودروهای مورد نظر خود بویژه از نوع 206 می‌کردند که با اعترافات صریح بدست آمده مشخص شد که متهمان پس از سرقت خودروهای 206 اقدام به فروش آنها به شیوه «سند ـ نمره» کرده‌اند که در این مورد نیز چندین دستگاه خودرو 206 کشف شده است.»

 

وی در پایان این خبر با اشاره به احتمال افزایش تعداد جرایم ارتکابی از سوی متهمان گفت: «با توجه به تنوع خودروهای سرقت شده ( پراید ، پژو 405 ، پژو 206 در انواع رنگ‌های مختلف، تویوتا کمره‌ای، ماکسیما، سوناتا و ...) و شیوه و شگرد سرقت‌های همراه با ضرب و جرح و تهدید مالباختگان که متهمان "تحت عنوان مسافر" و یا "ایجاد تصادف ساختگی" ، اقدام به سرقت خودرو کرده و همچنین با شناسایی و مطرح شدن ابعاد جدید در خصوص زورگیری از مغازه داران و کسبه سایر شهرها و استان های کشور و اطلاعات بدست آمده در خصوص ارتکاب دیگر جرایم خشن با خودروهای مشابه خودروهای کشف شده ، در حال حاضر شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»/جام نیوز


ویدیو : سارقان خشن بزرگراه‌ های تهران، عاشق 206!