سائو پائولو، بزرگترین شهر نیمکره جنوبی : سائوپائولو (São Paulo) هفتمین شهر ...


سائوپائولو (São Paulo) هفتمین شهر بزرگ جهان و بزرگ ‌ترین شهر نیمکره جنوبی و قاره آمریکا است. این شهر مرکز ایالت سائوپائولو و از مراکز مهم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در برزیل و فراسوی آن است. نام این شهر به افتخار سنت پل نامگذاری شده و شعار شهر نیز به زبان لاتین Non ducor, duco است که به معنی "من مطیع نیستم، فرمانده ام" می‌باشد.             پادشا: سائوپائولو (São Paulo) هفتمین شهر بزرگ جهان و بزرگ ‌ترین شهر نیمکره جنوبی و قاره آمریکا است. این شهر مرکز ایالت سائوپائولو و از مراکز مهم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در برزیل و فراسوی آن است. نام این شهر به افتخار سنت پل نامگذاری شده و شعار شهر نیز به زبان لاتین Non ducor, duco است که به معنی "من مطیع نیستم، فرمانده ام" می‌باشد.

مردم سائو پائولو به آن "سامپا" می گویند و این شهر با آب و هوای متغیر و پیش بینی ناپذیر، ناوگان بزرگ هلیکوپتر، معماری، خوراک لذیذ، ترافیک سنگین و تعدد آسمانخراش هایش شناخته می شود. این شهر بر طبق دسته بندی های مختلف، شهری جهانی محسوب می شود و می گویند بین سال های 2011 تا 2025 از لحاظ بالاترین رشد اقتصادی رده دوم را خواهد داشت و با شهرهای توکیو و نیویورک سیتی رقابت خواهد کرد.

مانند بقیه شهرهای برزیل، در سائوپائولو نیز فوتبال محبوب ترین ورزش است. در جام جهانی فوتبال 2014 سائوپائولو یکی از شهرهای میزبان است و استادیوم کورینتیانز که "آرنا کورینتیانز" نامیده می شود، برای جام جهانی ساخته می شود.
اگر برای جام جهانی فوتبال 2014، عازم این شهر زیبا هستید، جاذبه های گردشگری زیر را از دست ندهید:

کره جنوبی , تور آفریقای جنوبی , بزرگترین فن پیج مهراوه شریفی نیا

موزه هنر (Museum of Art)

خیابان پائولیستا یکی از مهمترین خیابان های کل برزیل است، چه رسد به سائو پائولو. این خیابان شلوغ محل خوبی برای شروع گشت و گذار در شهر است و می توانید با موزه هنر آغاز کنید. معماری این موزه به اندازه جاذبه های داخل آن جذاب است. معمار نوگرا، لینا بوباردی پلان های این ساختمان فوق العاده را رسم کرده است.

آفریقای جنوبی , پارس جنوبی , تور کره جنوبی

کلیسای جامع سائو پائولو (Sao Paulo Cathedral)

این کلیسا شاهکار نئوگوتیک باشکوهی است که در سال 1967 ساخته شد. ظرفیت آن 8000 نفر است و داخل آن مرمرکاری و جزئیات ریز فوق العاده ای دارد.

ایران کره جنوبی , خرید بلیط بازی ایران کره جنوبی , بزرگترین مار دنیا

پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera Park)

این پارک عمومی یکی از بهترین پارک های آمریکایی جنوبی و دنیا است. در این پارک می توانید تفریح کنید، پیاده روی کنید و از جاذبه هایی همچون موزه هنر معاصر و ستون بزرگ (اوبلیسک) سائو پائولو و تالار بزرگ ایبیراپوئرا دیدن کنید.

پخش زنده فوتبال ایران و کره جنوبی , شبستان خراسان جنوبی , بازی ایران کره جنوبی

موزه زبان پرتغالی (Museum of the Portuguese Language)

این موزه که در ایستگاه راه آهن لوز واقع شده است، برای توسعه زبان و زبانشناسی پرتغالی ساخته شده است. روزانه 300 هزار مسافر به این ایستگاه رفت و آمد می کنند و دلیل قرار دادن این موزه در این ایستگاه پر رفت و آمد این است که مسافرین که اغلب به زبانی غیر از پرتغالی صحبت می کنند را با این زبان آشنا کنند. ایده این موزه متعلق به وزیر فرهنگ سائوپائولو بود و 37 میلیون رآل برزیل هزینه برداشته است.

ایران و کره جنوبی , بزرگترین , بزرگترین کشور جهان

ساختمان ایتالیا (Edifício Itália)

زیبایی معماری نیمه قرن بیستمی شاید با زیبایی های آسمانخراش های مدرن امروزی قابل مقایسه نباشد، ولی این ساختمان بسیار مهیب و شگرف است. چیزی که بازدید از این ساختمان 46 طبقه را باارزش می کند، عرشه روی بام آن است که مکان خوبی برای مشاهده مناظر اطراف و کل شهر است. معمار این ساختمان معمار آلمانی-برزیلی فرانتز هیپ است.

بازی ایران و کره جنوبی , بزرگترین واژن دنیا , آمریکای جنوبی

شهربازی هوپی هاری (Hopi Hari)

این شهر بازی در 80 کیلومتری شهر سائوپائولو در استان سائوپائولو واقع شده است و دومین شهربازی بزرگ برزیل محسوب می شود. این مکان سالانه 5 میلیون گردشگر را به سمت خود جذب می کند و بازدید از آن حتی از مجسمه مسیح در ریودوژانیرو هم بیشتر است.

بزرگترین سگ دنیا , بازی ایران و کره جنوبی مقدماتی جام جهانی , بزرگترین دریاچه جهان

باغ وحش سائوپائولو (São Paulo Zoo)

این باغ وحش بزرگترین باغ وحش برزیل است که در جنوب شهر سائوپائولو قرار گرفته است. بیش از 3200 حیوان و 102 نوع پستاندار، 216 نوع پرنده، 95 نوع خزنده، 15 گونه دوزیست و 16 گونه بی مهره در آن یافت می شود. مزرعه این باغ وحش برای حیوانات مختلف، سبزیجات تولید می کند.

بزرگترین کهکشان جهان , بزرگترین فرودگاه جهان , بزرگترین کشور دنیا

موزه پائولیستا (Museu Paulista)

موزه پائولیستای دانشگاه سائو پائولو، موزه تاریخ برزیل است که در حاشیه رود ایپیرانگا در جنوب شرقی سائوپائولو واقع شده است. مجموعه عظیمی از مبلمان، اسناد و مدارک و آثار هنری تاریخی به خصوص در رابطه با امپراتوری برزیل در این موزه قابل مشاهده است.

بزرگترین هکر ایران کیست , بزرگترین ناو هواپیمابر جهان , بزرگترین عقرب دنیا

سد گواراپیرانگا (Guarapiranga)

این سد در قسمت جنوبی شهر سائوپائولو واقع شده است که آب پشت سد از رود گواراپیرانگا و رودهای و نهرهای کوچک دیگر تأمین می شود. دلیل اصلی ساخت آن رفع نیاز به تولید برق در نیروگاه آب و برق پارنیبا است. البته کاربری های دیگر این است، مهار سیل و کاربردهای تفریحی هستند. پلاژ و اسکله های مصنوعی در اطراف این سد ساخته شده اند که محل خوبی برای سرگرمی هستند.

خلاصه بازی ایران کره جنوبی , مقدماتی جام جهانی آمریکای جنوبی , بزرگترین برج جهان

ساختمان اپرای شهر سائوپائولو (Municipal Theatre of São Paulo)

ساختمان اپرا و تماشاخانه سائوپائولو یکی از نمادهای شهری سائوپائولو شناخته می شود که هم از لحاظ معماری و هم از لحاظ تاریخی اهمیت دارد و در سال 1922 محل برگزاری هفته هنر مدرن بوده و انقلابی در هنرهای مختلف در برزیل پدید آورده است. حالا این ساختمان محل اصلی ارکستر سمفونیک شهر سائوپائولو و باله شهر است.


ویدیو : سائو پائولو، بزرگترین شهر نیمکره جنوبی