زورگیر تهرانی به خاطر شباهت به بازیگر سریال پایتخت به دام افتاد (+عکس) :



رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه داری که بلافاصله پس از آزادی از زندان شروع به زورگیری کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ 13 آبان ماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری 106 نامجو به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مورد سرقت به شیوه کیف قاپی قرار گرفته است . با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی و به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کاراگاهان گفت : در خیابان پالیزی به صورت پیاده در حال تردد بودم که ناگهان سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت قدیمی هوندا 125 به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به سرقت کیف دستی حاوی گوشی تلفن همراه ، کارت عابربانک حاوی رمز ! و ... کرد .

 

حامد تهرانی بازیگر سریال , سریال پایتخت , کارگردان سریال پایتخت

 

مالباخته در ادامه اظهاراتش در خصوص مشخصات ظاهری سارق کیف خود به کارآگاهان گفت : در زمان نزدیک شدن سارق به سمت من ، شباهت زیاد این شخص به یکی از بازیگران سریال پایتخت باعث شد تا ذهن من به سمت این موضوع کشیده شود که ناگهان وی اقدام به قاپیدن کیف از داخل دست من نمود و بلافاصله در مسیر خلاف حرکت خودروها از محل متواری شد .

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر امکان شناسایی تصویر متهم و انجام چهره نگاری ، کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی اقدام به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی به نام "مصطفی . ی" 43 ساله شدند ؛ بررسی سوابق مصطفی . ی حکایت از آن داشت که وی آخرین بار نیز به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده اما پس از آزادی در آبان ماه سال جاری 1394 ، مجددا سرقت های خود را از سر گرفته است .

همزمان با انجام چهره نگاری و شناسایی تصویر متهم ، کارآگاهان در بررسی تراکنش مالی عابر بانک مالباخته نیز موفق به شناسایی چندین نفر از شهروندان شدند که پس از تاریخ سرقت عابربانک مالباخته ، پول از حساب مالباخته به حساب آنها واریز شده بود ؛ این افراد پس از شناسایی و حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که فردی حدودا 40 الی 45 ساله در زمان مراجعه آنها به دستگاه های ATM ، تحت عنوان این موضوع که وی مبلغ 200 هزار تومان از حساب خود برداشت کرده و دیگر امکان برداشت پول از حساب خود را ندارد ، از آنها درخواست می کرد تا معادل این مبلغ 200 هزار تومان را به او نقدا پرداخت کرده و در عوض همین مبلغ از طریق کارت به کارت به حساب آنها بازگردانیده شود ؛ با توجه به اظهارات این افراد ، زمانیکه تصویر متهم مصطفی . ی به رؤیت آنها رسید ، همگی وی را مورد شناسایی قرار دادند .

با شناسایی دقیق مصطفی . ی بعنوان متهم اصلی پرونده ، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در خیابان 17 شهریور شده وی را دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

متهم پس از دستگیری صراحتا به ده ها فقره کیف قاپی به شیوه تک سرنشین در مناطق مرکزی سطح شهر تهران به ویژه در خیابان ولیعصر ، میدان شهدای هفتم تیر ، سهروردی ، ونک ، میدان پالیزی و ... ، با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 اعتراف کرد .

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده ها فقره کیف قاپی و همچنین شناسایی متهم از سوی تعدادی از مالباختگان و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند .

 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو : زورگیر تهرانی به خاطر شباهت به بازیگر سریال پایتخت به دام افتاد (+عکس)