زنان به ورزشگاه بیایند مشکلات حل می‌شود : مجید جلالی می‌گوید: همان طور که ما ...


مجید جلالی می‌گوید: همان طور که ما الان یک تیم خوب بانوان در آسیا داریم می توانیم تماشاگران خوبی هم داشته باشیم. اوضاع تیمش چندان خوب نیست.البته نتایج خوبی می گیرد اما بازیکنان مصدوم به یکی از مشکلات آنها تبدیل شده اند.این مشکل را در کنار مشکلاتی که جلالی آن را رسانه ای نمی کند و می گوید اگر حل نشود تیم به بحران می رود که بگذاریم به این نتیجه می رسیم که سرمربی فولاد روزهای سختی را پشت سر می گذارد. مجید جلالی اما همیشه گزینه ای مناسب است برای گقت و گو. او یک تئوریسین است که ساختار فوتبال مان را خوب می شناسد. بر همین اساس هم هست که چشمانش را نمی بندد تا بی دلیل یکی مثل علی کفاشیان را ترور شخصیت کند و از مشکلاتی بنیادی تر می گوید که سبب شدند تا سهمیه های آسیایی ایران ، کم شود

*اوضاع تیم چطور است.به نظر بازیکنان مصدوم زیادی دارید.

بله تعدادی آسیب دیده داریم.دراصفهان خلع سلاح بودم و ترجیح دادم به بچه ها استراحت بدهم.

*وضعیت فعلی تیمتان چطور است.به نظر بازیکنانتان پخته تر از ابتدای فصل عمل می کنند.

دقیقا.الان خیلی بهتر از ابتدای فصل هستیم.البته تیم ما هنوز خیلی جوان است.من بازیکنانی در تیم دارم که بین 19 تا 22 سال سن دارند.باید کمی حوصله کرد تا آنها پخته شوند.البته با این سن و سال پایین عملکر خوبی داشته اند اما در بازی با سپاهان شرایط خیلی فرق می کرد.

*چه شرایطی؟دوباره همان مشکلاتی که بارها از آن نام برده اید؟

ما یک سری مشکلاتی داریم که تا این مشکلات حل نشود باید انتظار این اتفاقات تلخ را داشته باشیم.باشگاه ها باید خصوصی باشند که در ایران اصلا چنین چیزی نداریم.

*شاید به همین دلیل هم هست که سهمیه های ایران هر روز کاهش پیدا می کند.حالا ما دو سهمیه مستقیم برای صعود به لیگ قهرمانان داریم.

به هر حال کشور های دیگر کانال دارند و از این کانال های خود استفاده می کنند.زمان بن همام او به ما کمک می کرد اما حالا که او رفته ضوابط بر کنفدراسیون فوتبال آسیا حاکم شده است و آنها شرایط ما را نپذیرفته اند.شاید اگر بن همام رییس بود تغییری در سهمیه ایران به وجود نمی آمد.

*پس ما دیگر این روابط را نداریم و ...

نه اتفاقا روابط ما با ای اف سی و فیفا خوب است اما ضوابط را نداریم.آنها شرایطی دارند که می گویند خانم ها باید به ورزشگاه بیایند،باشگاه ها باید خصوصی شوند ،بلیت فروشی باید در بست در اختیار باشگاه ها باشد و حق و پخش را هم باید به باشگاه ها بدهند،کدام یک از این ها در ایران رعایت می شود؟این تقصیر کسی نیست و نمی شود گردن کسی انداخت.اما همه باید تلاش کنند تا جایی که می توانند این مشکلات را حل کنند.

*اما هر مشکلی هم که حل شود به نظر نمی رسد شرایط برای حضور بانوان فراهم شود.

به نظر من راه دارد باز می شود و خانم ها هم می توانند به ورزشگاه بیایند.همان طور که ما الان یک تیم خوب بانوان در آسیا داریم می توانیم تماشاگران خوبی هم داشته باشیم.به نظر من اگر خانم ها به ورزشگاه بیایند فضای خوبی ایجاد می شود.ما باید به مردم یک دیدگاه بهتری بدهیم که این نقش رسانه ها است.من در هر زمینه ای این مسئله را بازگو می کنم.الان ببینید درتیم نفت باشگاه می خواسته که شاه غلام در این تیم بماند اما الان فرهنگ مدیریت برای تغییرات عوض شده است.مدیران صبور ما زیر فشار تماشاگران هستند.تماشاگر باید بداند که در یک نیم فصل می شود انقلاب کرد و این انقلاب زمان می خواهد.مدیران ما باید فرهنگی را جا بیاندازند که تماشاگران یاد بگیرند وقتی یک مربی به تیمی می آید که قابلیت سازندگی دارد و می تواند تیم را بسازد نیاز به زمان دارد.آن وقت مطمئن باشید که این شعار ها از بین می رود.

*اما برخی از تماشاگران به کمتر از برد راضی نمی شوند.خیلی ها فقط عادت کرده اند که شعار بدهند.

الان فضای کلی فوتبال ما برای مربیان بهتر شده است.مثلا در انزلی پای مربی می ایستند.یا در رشت هواداران خیلی معقول تر شده اند.اما در این زمینه رسانه های تصویری خیلی می توانند کمک کنند.

*نظر شما در مورد حضور اریکسون در ایران چیست؟شما زمانی مخالف حضور مربیان خارجی در لیگ برتر بودید و حتی نامه ای را هم خطاب به رییس جمهور در این زمینه نوشتید.

اگر متن همان نامه مخالفت را بخوانید من گفته بودم مربی بی کیفیت خارجی به درد فوتبال ما نمی خورد.گفتم با هزینه هایی که می کنیم می توانیم مربیان سطح بالا را به فوتبال ایارن بیاوریم.من گفتم به جای هزینه های کلان برای مربیان دسته چندم بیاییم خودمان مربی سازی کنیم.من وقتی شنیدم که آمدن اریکسون به پرسپولیس جدی شده است خیلی خوشحال شدم.البته باید به این گونه مربی ها زمان داد.زمان مذاکره و امضای قرار داد باید بدانیم که از این مربیان چه چیزی می خواهیم.نباید سطحی نگر باشیم و به زمان حال فکر کنیم.درباره پول حرف زدن ومدت قرار داد خوب است اما مربی باید بداند که از او کار تخصصی می خواهیم.باید یک سری آپشن هایی در قرارداد آنها گنجانده شود که این مربی بداند آمده ایران که کار کند نه اینکه صرفا بیاید و یک پولی بگیرد و برود.ورود مربیان خارجی با شرایطی که گفتم خیلی خوب است و می تواند به فوتبال ما کمک کند.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو : زنان به ورزشگاه بیایند مشکلات حل می‌شود