زمان کاهش مجدد هزینه‌ های بستری : قائم مقام وزیر بهداشت گفت: از زمان اجرای ...


قائم مقام وزیر بهداشت گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تا کنون حدود یکهزار میلیارد تومان در زمینه هزینه‌هایی که مردم مستقیم از جیبشان در بیمارستان‌های وزارت بهداشت هزینه می‌کردند، صرفه‌جویی شده است. خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تا کنون حدود یکهزار میلیارد تومان در زمینه هزینه‌هایی که مردم مستقیم از جیبشان در بیمارستان‌های وزارت بهداشت هزینه می‌کردند، صرفه‌جویی شده است.

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر هزینه پرداختی از جیب مردم بابت خدمات بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت به کمتر از هشت درصد رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی‌مان آن است که از زمان اجرای طرح تحول تا کنون، تنها در بیمارستان‌های وزارت بهداشت، حدود هزار میلیارد تومان از جیب مردم صرفه‌جویی شده است. البته با در نظر گرفتن سایر موارد و خدمات، رقم صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم، بسیار بالاتر از این عدد خواهد بود.

حریرچی با بیان اینکه اکنون در شهرها تنها 10 درصد هزینه‌های بستری و در روستاها پنج درصد این هزینه‌ها از بیمار دریافت می‌شود، افزود: با اجرای کتاب جدید تعرفه‌ها با اینکه مردم خدمات بیشتر و با کیفیت‌تری دریافت خواهند کرد، اما طوری عمل می‌کنیم که طبق تاکید مقام معظم رهبری، رقم خالص پرداختی از جیب‌ مردم افزایش نیابد.

وی گفت: به این ترتیب تدبیر ما آن است که بعد از اجرای کتاب جدید تعرفه‌ها 10 درصد فرانشیز بستری در شهرها به شش درصد و پنج درصد فرانشیز در روستاها به سه درصد کاهش می‌یابد.


ویدیو : زمان کاهش مجدد هزینه‌ های بستری