زشت ترین لباس های دروازه بانی تاریخ فوتبال جهان : آیا تا به حال به لباس های ...


آیا تا به حال به لباس های دروازه بانان ادوار مختلف فوتبال جهان توجه کرده اید؟ آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که کدام سنگربان زشت ترین لباس را پوشیده؟ به راستی کدام شماره یک بدترین لباس دروازه بانی تاریخ را بر تن می کرد؟ هفته نامه چلچراغ - احمد تقی زاده: آیا تا به حال به لباس های دروازه بانان ادوار مختلف فوتبال جهان توجه کرده اید؟ آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که کدام سنگربان زشت ترین لباس را پوشیده؟ به راستی کدام شماره یک بدترین لباس دروازه بانی تاریخ را بر تن می کرد؟ جو هارت یا پیتر اشمایکل؟ خورخه کامپوس یا خوزه لویسی چیلاورت؟ نگاهی به زشت ترین و جلف ترین لباس های دروازه بانی می تواند هم جالب باشد و هم یادآور بازی های درخشان برخی از دروازه بانان بزرگ که هرگز از خاطر فوتبال دوستان پاک نخواهدشد. در هر حال با دیدن این پیراهن های همه این سوال را می پرسیدند که چرا دروازه بانان چنین پیراهن هایی پوشیدند؟ چرا پوشیدند؟

1- خورخه کامپوس (مکزیک)

ترسناک ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , لباس دروازه بانی

خورخه کامپوس در جام جهانی 1994 آمریکا بیشتر به خاطر پوشیدن لباس های عجیب و  رنگارنگ، با طرح های غیرمتجانس، توجه همه را به خود جلب کرده بود. رنگ لباس های کامپوس همیشه ترکیبی از سبز، زرد، آبی، صورتی و نارنجی بود؛ او با الهام از کت های جادویی رنگارنگ، این لباس ها را انتخاب کرده و با این کار قصد داشت بازی هایی فراتر از تصور تماشاگران و فوتبال دوستان به نمایش بگذارد، چیزی شبیه یک ابربازیکن.



2- دیمیتری خارین (چلسی)

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان , فهرست سکسی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان , معروف ترین افراد تاریخ جهان

این لباس اصلا برای دیمیتری خارین خوش یمن نبود. او  در سال 1993 با پوشیدن این لباس نمای بسیار زشتی به دروازه چلسی بخشیده بود. اگر از طرح نه چندان جالب لباس خارین بگذریم، ترکیب رنگی سفید با سایه های آبی و بنفش باعث شد تا این لباس دروازه بانی به عنوان یکی از بدترین لباس های تاریخ باشگاه چلسی در ذهن همه نقش ببندد. تصور کنید امروز تیبو کورتوا با چنین لباسی درون دروازه چلسی بایستد؛ وای چقدر زشت می شود!



3- تیم فلاور (بلکبرن)

ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان , نورث وست خوش لباس ترین کورک جهان , عاشقانه ترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان

تیم فلاور یکی از ستون های اصلی این تیم قدیمی در لیگ برتر بود. او در نخستین روز از سال 1994 این لباس زشت را بر تن کرد و درون دروازه بلکبرن ایستاد. شاید فلاور هنوز در حال و هوای سال جدید میلادی و پوشیدن لباس های نو سیر می کرد که چنین لباسی را بر تن کرده بود!



4- دیوید جیمز (لیورپول)

معرفی چند کتاب از پرفروش ترین کتابهای تاریخ جهان , پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما جهان , دانلود ترسناک ترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان

جیمز که همیشه به خاطر نوع آرایش موهایش شهرت داشت و هر بار مدل آرایش موهایش را تغییر می داد، لباسی را انتخاب کرده بود که وقتی با این لباس در دروازه لیورپول قرار می گرفت، باعث تعجب و گاهی تمسخر تماشاگران می شد. جیمز در فصل 1995- 1994 لباسی را بر تن کرد که نه رنگ زیبایی داشت و نه طرحی جالب.



5- دیوید سیمن (انلگیس)

پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای جهان , بازی آنلاین دروازه بانی فوتبال , پر بازدید ترین لیگ فوتبال جهان

مهم ترین بازی و به یادماندنی ترین صحنه از دیوید سیمن، مهار ضربه پنالتی میگوئول آنخل نادال در یک چهارم نهایی یورو 96 در برابر اسپانیا بود. شاید پیراهن جیغ و سبیل های بلند دیوید سیمن باعث ترس و استرس مدافع ملی پوش بارسا شد تا او ضربه پنالتی را از دست بدهد. به نظر شما ترکیب قیافه صورت و پیراهن دیوید سیمن ترسناک نیست؟



6- کوین پرسمن (شفیلد ونزدی)

گران قیمت ترین لباس های جهان , فنی ترین کشتی گیر تاریخ جهان , پرفروش ترین کتابهای تاریخ جهان

کوین پرسمن به مدت 15 سال سنگربان تیم شفیلد بود. در برخی از این سال ها، او پیراهن های عجیبی با طرح و رنگ جلف بر تن می کرد. او در فصل 1995- 1994 پیراهنی بر تن داشت با طرحی عجیب و غریب، رنگ آبی و زرد. بسیاری از تماشاگران و بینندگان ترجیح می دادند اصلا به لباس پرسمن نگاه نکنند.



7- شاکا هیسلوپ (ترینیداد و توباگو)

عرفی چند کتاب از پرفروش ترین کتابهای تاریخ جهان , بازی آنلاین فوتبال دروازه بانی , lعرفی چند کتاب از پرفروش ترین کتابهای تاریخ جهان

فقط چند لحظه به این لباس دقت کنید. حتما می پرسید که این چه طرح و رنگی است؟ خاکستری، آبی، مشکی و سفید، و البته ترکیب لباس با آن دستکش های به اصطلاح قشنگ! شاکا هیسلوپ، دروازه بان ملی پوش ترینیداد و توباگو، در طول فصل 1996- 1995 این لباس را برای بازی انتخاب کرده بود.



8- شاکا هیسلوپ (نیوکاسل)

گلزن ترین دروازه بان جهان , مخوف ترین ورزشکارهای تاریخ جهان  , گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران

باز هم هیسلوپ و لباس های بدترکیبش! این دروازه بان باید خیلی بدسلیقه و بدلباس و البته بدشانس باشد که دو بار نامش در زشت ترین لباس های دروازه بانی قرار بگیرد. هیسلوپ در فصل 1997- 1996 برای پاسداشت و احترام به شهر نیوکاسل و مردمش، لباسی پوشید که روی آن نمایی از شهر نیوکاسل نقش بسته بود. البته تصویر منظره شهر به شکل برعکس روی لباس هیسلوپ چاپ شده بود.



9- تونی میولا (ایالات متحده آمریکا)

عکس زیبا ترین مرد های تاریخ جهان , گران‎ترین لباس زنانه جهان , گران قیمت ترین بازیکن فوتبال جهان

تونی میولا در جام جهانی 1994 در کشورش، با این لباس از دروازه تیمش محافظت می کرد. رنگ لباس میولا که تا اندازه ای به لباس های کامپوس هم شباهت داشت، گاهی اوقات باعث می شد مهاجم حریف دید خوبی نداشته باشد.



10- ادیون ون درسار (آژاکس)

گرانقیمت‌ترین مربی تاریخ فوتبال , مسن ترین دروازه بان فوتبال , محبوب ترین تیم ملی فوتبال جهان

ون درسار یکی از قهرمانان آژاکس در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود که موفق شدند میلان قدرتمند را شکست داده و به مقام قهرمانی برسند. اما حیف از لباسی که ون درسار پوشیده بود! لباس دروازه بان آژاکس آن قدر زشت بود که حتی می توان ادعا کرد که بازیکنی که چنین لباسی بر تن داشته باشد، اصلا شایسته پیروزی و قهرمانی در چنین رقابت هایی نیست.



11- یان واکر (تاتنهام)

عجیب ترین زمین فوتبال جهان  , پر بازدید ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان , عجیب ترین های تاریخ جهان

یان واکر لباسی می پوشید که هیچ کس آن را دوست نداشت. حتی اگر بازیکنی ستاره تیم باشد، اما به خاطر پوشیدن لباس های زشت و بدترکیب نمی توان خیلی روی او حساب کرد. حتی بازیکنان بزرگ هم با پوشیدن لباس های زشت، تیپ مسخره ای پیدا می کنند، زیرا بازیکن بزرگ باید پوششی در شان و کیفیت خودش داشته باشد، اما یان واکر اصلا به این مسئله اهمیت نمی داد.



12- پیتر اشمایکل (منچستر یونایتد)

10 بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان , سکسی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان , ترسناک ترین فیلم های تاریخ

پیتراشمایکل در فصل 1997- 1996 با این لباس درون دروازه منچستر می ایستاد. البته شاید ترکیب رنگ بنفش و صورتی در این لباس خیلی زشت نباشد، اما طرح آن اصلا چشم نواز نبود. منچستر هم از آن پس دیگر به سراغ چنین طرح های لژندی برای پیراهن بازیکنان خود نرفت.



13- دیوید جیمز (لیورپول)

بهترین سریال های تاریخ جهان , پرجمعیت ترین شهرهای جهان , پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

باز هم دیوید جیمز و باز هم لباس وحشتناک او در فصل 1996- 1995. دیوید جیمز بیچاره سنگربان شماره یک آن فصل مجبور بود تا چنین لباس های مسخره ای بپوشد؛ این لباس دیوید جیمز کاملا با اعصاب هواداران بازی می کرد. ترکیب رنگی نارنجی و زرد براق در این لباس باعث آزار رساندن به چشمان تماشاگران و حتی بازیکنان می شد. شما هم امتحان کنید؛ کمی به لباس دیوید جمیز خیره شوید!



14- کوین بلاک ول (هادرسفیلد تاون)

ترسناک ترین فیلم جهان , پرفروش ترین فیلم های تاریخ , زیبا ترین زن جهان

این تصویری از پیراهن دروازه بانی تیم فوتبال هادرزفیلد در فصل 94-1993 است. اگر می توانید فقط چند لحظه به این پیراهن دقت کنید. این پیراهنی کوین ول بیچاره بود که شاید برای اولین بار در درون بازیگری، چنین لباسی با این طرح و رنگ دیده بود.



15- نیگل اسپینک (آستون ویلا)

پولدار ترین افراد جهان , دستکش دروازه بانی , ثروتمند ترین افراد جهان

نیگل اسپینک هم اصلا بازیکن خوش شانسی نبود، زیرا در فصل 1995- 1994 مجبور بود چنین پیراهن زشتی را بر تن کند. او پس از مدت کوتاهی آستون ویلا را ترک کرد. البته جدایی او از آستون ویلا هیچ ارتباطی با این پیراهن زشت نداشت.



16- جوهارت (منجسترسیتی و تیم ملی انگلیس)

قدیمی ترین کشور جهان , تقویم تاریخ فوتبال , پرجمعیت ترین کشورهای جهان

میهن پرستی اصلا چیز بدی نیست، اما به نظر می رسد که تعداد صلیب های نقش بسته روی پیراهن دروازه بانی جوهارت در دروازه تیم ملی انگلیس، بیش از حد زیاد است. شاید همین امر باعث شده تا پیش از آن که حس وطن پرستی جوهارت مورد توجه قرار گیرد، همه از پیراهن زشت او حرف بزنند.



17- تیم هاوارد (اورتون)

سنگین ترین سایت جهان , آلوده ترین شهر جهان , قدیمی ترین شهر جهان

پیراهنی که تیم هاوارد بر تن کرده، فقط و فقط به درد نیروهای ارتشی می خورد. عملکرد بد تیم هاوارد در سال 2012، همراه با لباس های بسیار مضحک، باعث شد تا در تمام رسانه ها و شبکه های اجتماعی، پیراهن عجیب و غریب هاوارد بهانه ای برای شوخی، تمسخر و طنزپردازی باشد. البته شک نکنید که تیم هاوارد هم از این مسئله بسیار کلافه و عصبی بود.



18- خوزه لوییز چیلاورت (پاراگوئه)

قدیمی ترین کشورهای جهان , کوتاه ترین جنگ تاریخ , خوشگل ترین دختر جهان

خوزه لوییز چیلاورت، سنگربان افسانه ای تیم ملی پاراگوئه، در جام جهانی 1998 فرانسه با این پیراهن در ترکیب تیمش بازی می کرد. طراحی بسیار زشت و ضعیف این لباس به گونه ای بود که انگار تصاویر چاپ شده روی آن به درستی در کنار هم جفت و جور نشده اند.



19- سیمون رویس (ساوث اند)

ثروتمند ترین مرد جهان , لیست ترسناک ترین فیلم های جهان , ثروتمند ترین کشور جهان

این هم تصویری از پیراهن منحصر به فرد سیمون رویس، سنگربان ساوث اند در سال 1995، لباس عجیبی که هر چه به آن دقت می کنیم، اصلا متوجه طرح و مضمون آن نمی شویم. جالب این که رویس تا سه فصل بعد هم با همین لباس درون دروازه تیمش می ایستاد.



20- شی گیون (نیوکاسل)

پرفروش ترین فیلم های جهان , بازی دروازه بانی , چاق ترین مرد جهان

و اما آخرین لباس زشت، جلف و بدترکیب در این فهرست بر تن شی گیون، دروازه بان نیوکاسل خودنمایی می کرد. در فصل 1995- 1994، شی گیون لباسی را بر تن می کرد که طرح بالای آن مانند مهره ای دومینو و پایین شبیه صفحه شطرنج بود. ترکیب رنگ های این لباس هم اصلا هیچ تناسبی با یکدیگر نداشتند.

بی شک، در تاریخ فوتبال باز هم می توان به موارد دیگری اشاره کرد که سنگربانان با لباس های عجیب و غریب، زشت و بی محتوا در چهارچوب دروازه حاضر می شدند. اما سوالی که به ذهن می رسد، این است که طراحان لباس های دروازه بانی، واقعا با این طرح ها چه فکر می کرده و چه ایده ای در سر داشته اند؟ درست مثل سوالی که همان اول نوشتم. این که چرا پوشیدند؟


ویدیو : زشت ترین لباس های دروازه بانی تاریخ فوتبال جهان