زد و خورد شدید در مسابقات قویترین مردان : مسابقات قویترین مردان استان کردستان ...


مسابقات قویترین مردان استان کردستان که شامگاه پنجشنبه دوم شهریور در ورزشگاه شهرک بهاران جریان داشت به دلیل درگیری و زد و خور شدید ناتمام ماند. خبرگزاری مهر: مسابقات قویترین مردان استان کردستان که شامگاه پنجشنبه دوم شهریور در ورزشگاه شهرک بهاران جریان داشت به دلیل درگیری و زد و خور شدید ناتمام ماند.

 بعد از حاشیه های تمامی نشدنی تودیع و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان در روز سه شنبه آخرین روز مرداد ماه، پنجشنبه دوم شهریور ماه بار دیگر ورزش کردستان دچار حاشیه شد و این بار مسابقات قویترین مردان کردستان به دلیل زد و خورد و درگیری فیزیکی ناتمام ماند.

ماجرا با درگیری همراهان یکی از تیم های حاضر در مسابقه با انتظامات آغاز شد و بیش از 30 نفر در جریان این درگیری به زد و خورد با یکدیگر پرداختند که به دلیل ورود آنها به داخل مسابقه و گستردگی درگیری ها مسابقات ناتمام ماند.

این رقابت ها که تا روز قبل از آن قرار بود در نزدیکی میدان گاز سنندج و در یک محوطه باز برگزار شود ناگهان به ورزشگاه شهرک بهاران تغییر مکان پیدا کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان سنندج در رابطه با علت این تغییر و نیمه تمام ماندن این رقابت ها گفت: با توجه به اینکه میدان گاز و اطراف آن یک محل تفریحی است و در روز پنجشنبه ازدحام جمعیت بیشتر می شود مسئولین انتظامی امنیتی تامین امنیت برگزاری این رقابت ها را در این محل دشوار و برگزاری آن در میدان گاز را مناسب ندانستند.

سعید عدنانی در پاسخ به این سوال که چرا این هماهنگی ها زودتر صورت نگرفته است تا امروز شاهد حضور نیروهای انتظامی باشیم، گفت: نامه برگزاری این رقابت ها و درخواست هماهنگی های آن روز گذشته یک شهریور ماه و در ساعت 12 نیمروز به اداره ورزش و جوانان سنندج رسیده که فرصت بیشتری را برای هماهنگی های مناسب برای این اداره فراهم نکرد.

هادی کاظمی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کردستان با تشریح جزئیات برگزاری این رقابت ها اظهار داشت: 14 مرداد ماه و بر اساس درخواست صورت گرفته از سوی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کردستان، طی نامه ای از اداره ورزش و جوانان سنندج درخواست کردیم هماهنگی های لازم برای برگزاری این رقابت ها را انجام دهد.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون موجود، برگزاری رقابت های ورزشی در هر شهرستانی بر عهده اداره ورزش و جوانان آن شهرستان است و به همین دلیل هم باید هماهنگی های لازم از سوی اداره ورزش و جوانان با فرمانداری و سایر مسئولان در راستای تامین امنیت آن صورت گیرد.

مسئولیت اصلی برگزاری این مسابقات با اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج است و در حالی که مدیران این بخش ادعا می کنند که نامه اداره کل به دست آنها نرسیده است چگونه مجوز نصب بنرهای اطلاع رسانی آن از حدود 10 روز قبل صادر و در مناطق مختلف این بنرهای تبلغاتی نصب شده بودند.

یکی از مسئولان انتظامی سنندج نیز عنوان کرد: نیروی انتظامی نیز بر اساس ضوابط مسئولیت حفظ امنیت مسابقاتی را بر عهده می گیرد که حداقل طی چند روز پیش از مسابقه زمان برگزاری آن به آنها اطلاع داده شود تا برنامه ریزی و هماهنگی برای حضور پلیس در محل فراهم شود.

به هر ترتیب ناهماهمگی به وجود آمده بین مسئولان ورزش و همچنین عدم پیگیری این موضوع از سوی هیئت به عنوان متولی اصلی برگزاری آن و عدم حضور نیروی انتظامی موجب شد میدان یک مسابقه ورزشی تبدیل به میدان زد و خورد و درگیری فیزیکی شود.      


ویدیو : زد و خورد شدید در مسابقات قویترین مردان