رییس کمیته امداد: نباید مردم را به گرفتن یارانه و مستمری ترغیب کنیم : رئیس ...



افزایش یارانه کمیته امداد , رییس کمیته امداد وام مددجویان , شرایط گرفتن وام های 25 میلیونی کمیته امداد

رئیس کمیته امداد در نشست شورای اداری استان ایلام کاهش جمعیت و تعداد افراد تحت حمایت این نهاد را از اهداف پیش رو دانست و گفت: عزت مددجویان در این است که توانمند شوند و به خودکفایی برسند و نگاه ما به استان ایلام نگاه حمایتی در این زمینه است.

 سید پرویز فتاح در این نشست با بیان اینکه اکنون 800 خانوار مددجوی تحت پوشش این نهاد در استان ایلام مسکن ندارند و در خانه های استیجاری زندگی می کنند، ادامه داد: با برنامه ریزی های به عمل آمده و در دست اقدام پیش بینی می شود مشکل مسکن این مددجویان تا پایان امسال رفع شود.

وی ازدواج را یکی دیگر از مشکلات مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان ایلام برشمرد و گفت: سقف میزان تسهیلات ازدواج در ایلام باید برداشته شود تا زمینه تحقق این امر مقدس بین جامعه هدف کمیته امداد تسریع یابد.

وی با بیان اینکه وجود 24 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در ایلام، زیبنده استان و نظام اسلامی نیست، افزود: این میزان 11 درصد جمعیت است که باید از طریق توانمندسازی کاهش‌یافته و هم‌تراز سایر استان‌های کشور در حدود 6 درصد شود.

فتاح با بیان اینکه همه در حمایت از مسئولان امداد در راستای تحقق این امر وظیفه‌داریم، تصریح کرد: همه در برابر قشر مستضعف مسئول هستیم و انقلاب اسلامی ایران انقلاب محرومان است و قشر مستضعف حامی اصلی نظام اسلامی، رهبری و نظام هستند.

وی با اشاره به اینکه پول بانک‌های کشور اگر در حمایت از مردم مستضعف باشد، برکت پیدا می‌کند، گفت: در تلاش هستیم با آموزش‌های لازم، ارائه تسهیلات مناسب و ایجاد شغل زمینه توانمندسازی مددجویان را فراهم کنیم و بانک‌ها نقش مهمی در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به این قشر در راستای ایجاد اشتغال دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: متوسط جذب منابع بانکی در استان ایلام در سال گذشته بسیار پایین بوده است و این در حالیست که این میزان در کشور در حدود 90 درصد است و باید تلاش کرد که با همت مسئولان استان و بانک‌های این میزان در سال جاری در استان افزایش یابد.

فتاح با اشاره به اینکه حل مشکل مسکن مددجویان اولویت اصلی این نهاد در سال جاری است، یادآور شد: تلاش می‌شود که با مشارکت مسئولان مشکل مسکن مددجویان ایلامی حل شود و همچنین با برداشت سقف اعطای تسهیلات جهیزیه برای ازدواج مشکل زوج‌های جوان مددجوی این استان نیز مرتفع شود.

فتاح با بیان اینکه نباید مردم را به گرفتن یارانه و مستمری ترغیب کنیم، بر تشخیص درست و اصولی جهت رفع نیازهای نیازمندان و توانمندسازی آنان و کاهش افراد تحت حمایت تاکید کرد.

وی افزایش فقر زنان را یکی از آسیب های اجتماعی کشور دانست و افزود: مدیریت فقر زنانه دشوار است. مسئله فقر زنان نیاز به توجه جدی و اصولی دارد و در این زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره) متناسب با وضعیت و توان برنامه ریزی و در جهت تعدیل آثار فقر در جمعیت زنان کشور اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد ، یک میلیون نفر زن سرپرست خانوار را تحت حمایت دارد، ادامه داد: در نشست با اعضای کمسیون های مختلف مجلس هشدار داده ام که مدیریت فقر زنانه دشوار است و باید در جهت پیشگیری از پیامدهای فقر زنان در مجلس برنامه های مدونی تدوین شود تا با وجود مشکل برای سرپرست خانواده، زندگی افراد دچار مشکل نشود.


 اخبار ا قتصادی  - ایسنا 


ویدیو : رییس کمیته امداد: نباید مردم را به گرفتن یارانه و مستمری ترغیب کنیم