رییس اتحادیه دامداران:خرید شیر خام به نرخ مصوب از ابتدای بهمن ماه :     رییس ...



 

رییس اتحادیه گوشت فروشان , رییس اتحادیه دوربین , خرید شارژ ایرانسل

 

رییس هیات مدیره اتحادیه مركزی دامداران تغییر قیمت گوشت قرمز را ناشی از افزایش قیمت یك باره علوفه و كمبود آن در پی مشكلات واردات عنوان كرد.

سیروس روستا در گفت وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به افزایش بی رویه ی قیمت علوفه و تنش در بازار تولید گوشت و شیر، اظهار كرد: ۶۰ هزار تن جو از بندر امام خمینی (ره) در حال توزیع است و ۵۰ هزار تن ذرت در هفته جاری توزیع خواهد شد كه پیش بینی می شود قیمت در بازار علوفه متعادل شود.

وی تصریح كرد: درحال حاضر به دلیل بروز مشكلات در واردات علوفه و عدم گشایش اعتبار، بازار خالی از علوفه شده كه این امر باعث افزایش قیمت این محصول می گردد.

روستا با اشاره به قیمت های كاذب علوفه به دلیل كمبود آن درپی مشكلات واردات، اظهار كرد: ضروری است سازمان بازرسی كشور قیمت ها را كنترل كرده و از سوء استفاده ی واسطه گران كه بدنبال افزایش كاذب قیمت های نهاده های تولید هستند، جلوگیری كنند.

وی گفت: مقرر شده است از ابتدای بهمن ماه كارخانه های لبنی قیمت خرید شیر خام را بر مبنای مصوبه كارگروه تنظیم بازار محاسبه كنند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مركزی دامداران افزود: طبق نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار، هر كیلو شیر خام پر چربی ۳.۲ درصد و بار میكروبی یك میلیون باید درب دامداری كیلویی ۶۳۰ تومان از دامدار خریداری شود.

روستا اظهار كرد: این مصوبه تاكنون به طور سراسری از سوی كارخانه های لبنی اعمال نشده است كه براساس توافقات انجام شده مقرر گردید از ابتدای بهمن ماه نرخ محاسبه شیر خام از دامداران در سراسر كشور مبنای مصوبه كارگروه ستاد تنظیم بازار باشد.

رییس هیات مدیره اتحادیه مركزی دامداران خاطرنشان كرد: با توجه به این كه در آستانه فصل بهار قرار داریم و همچنین در سال جاری میزان بارندگی ها مناسب بوده است تولید شیر رو به افزایش است.... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو : رییس اتحادیه دامداران:خرید شیر خام به نرخ مصوب از ابتدای بهمن ماه