رييس سازمان مديريت بحران گفت : رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران ...



رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: عدم تناسب مراکز مديريت بحران و امکانات امداد و نجات با گستردگي تلفات وصدمات پيش بيني شده در مخاطرات طبيعي، نيازمند برقراري توازن ميان امکانات ولجستيک هستيم. "مازيار حسيني" روز يکشنبه در سمينار يکروزه مديريت بحران و جايگاه آن در بخش توزيع برق در جمع مديران توزيع برق کشوري، افزود: ايران در رديف 10 کشور اول حادثه خيز جهان قرار دارد و در آسيا بعد از هند، بنگلادش و چين رتبه چهارم را دارد.


وي ادامه داد: سالانه چندين زلزله مخرب و يا سيلاب هاي ويرانگر و ساير سوانح طبيعي در ايران رخ مي دهد.

 

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در خصوص چالش هاي اين موضوع، گفت: متاسفانه با اين حال که مي دانيم در کشور زلزله خيز قرار داريم براي مقابله با آن خود را آماده نکرده ايم.

 

حسيني اظهار داشت: 40 نوع مخاطرات طبيعي در جهان شناسايي شده است که 31 نوع آن در ايران وجود دارد.

 

وي با اشاره به تحقيقي که دانشگاه شريف از سال 1970 تا 2003 در زمينه مخاطرات طبيعي انجام داده است، گفت: زلزله از نظر حجم کشته ها مقام اول بلاياي طبيعي را دارد و خشکسالي از جهت جمعيت تحت تاثير و از نظر حجم خسارات مالي زلزله، خشکسالي و سيل رتبه اول را دارند.

 

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران تاکيد کرد: با توجه به تجربه چنين حوادثي نيازمند طراحي، برنامه ريزي، تامين امکانات و تامين اعتبار براي آمادگي در زمان برخورد با اين موارد هستيم.

 

 


ویدیو : رييس سازمان مديريت بحران گفت