رویترز : کلافه شدن اروپایی‌ها از عدم تمایل کری به ترک مذاکرات : خبرگزاری رویترز ...



رویترز , مذاکرات مستقیم آقای عبدی , کشورهای اروپایی

خبرگزاری رویترز گزارش داد: اگرچه ایران و شش قدرت جهانی نتوانستند تا ضرب الاجل نیمه شب دوشنبه به توافق نهایی هسته‌ای برسند، اما دیپلماتهای تمامی طرفین حاضر در مذاکرات ابراز امیدواری کردند که تا چند ساعت آینده یک پیشرفت در این زمینه حاصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: حصول یک توافق در روز سه‌شنبه امکان پذیر است، اما مقامات ایران و غرب هشدار دادند که نکات مورد اختلاف از جمله موضوع تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل همچنان پابرجاست و هنوز این احتمال وجود دارد که همه چیز خراب شود.

بر اساس این گزارش، مقامات نزدیک به مذاکرات از کلافه شدن وزرای اروپایی از عدم تمایل جان کری به ترک مذاکرات صحبت کردند و این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد "پیشرفت واقعی" بدست آمده و تیم مذاکره کننده آمریکا مادامی که مذاکرات مفید باشد در وین خواهند ماند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: مسائل مهمی باقی مانده است. تا زمانیکه به تمام نگرانی های ما پرداخته نشود آنها توافقی امضا نخواهند کرد و مادامیکه آنها در انجام این کار پیشرفت حاصل کنند گفت‌وگوها ادامه خواهد یافت.

همچنین یک مقام بلندپایه ایران گفت که 99 درصد مسائل حل شده و با یک اراده سیاسی می‌توانیم کار را اواخر امشب تمام کرده و آن را فردا اعلام کنیم. 

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا 


ویدیو : رویترز : کلافه شدن اروپایی‌ها از عدم تمایل کری به ترک مذاکرات