رویاى آقاى خاص در نقل و انتقالات تابستانى : بعد از فتح رقابت هاى این فصل لیگ ...


بعد از فتح رقابت هاى این فصل لیگ برتر جزیره توسط چلسى، تغییراتى وسیع در تركیب و كادر این تیم مورد نیاز نخواهد بود و تنها حضور یك مهاجم ضرورى به نظر مى رسد، سایر بازیكنان مورد نظر ژوزه مورینیو براى پیوستن به چلسى بسیار گران خواهند بود. طرفدارى: دلیل اصلى قهرمانى مقتدرانه چلسى در رقابت هاى فصل اخیر لیگ برتر جزیره را مى توان در تركیب متعادل این تیم جستجو نمود. كادر این تیم به همین خاطر بسیار كامل به نظر مى رسد و انتظار نمى رود كه اقاى خاص دنیاى فوتبال، در تابستان پیش رو فعالیت چندان زیادى در بازار نقل و انتقالات براى جذب بازیكنان جدید داشته باشد.

سال گذشته بازیكنان تازه وارد كلیدى نظیر سسك فابرگاس، دیگو كاستا و تیبوت كورتوا با بازیكنان قدیمى تر و نام آشناى چلسى نظیر جان ترى، نمانیا ماتیچ و ادن هازارد ستون مستحكم و محور اصلى تیم را تشكیل دادند كه نقش موثرى در قهرمانى تیم داشتند، به طورى كه یافتن نقطه ضعفى در كادر تیم بسیار دشوار به نظر مى رسد. حال ژوزه مورینیو بیشتر به دنبال تعمیق دادن و گسترش كادر آبى ها و جذب بازیكنان ذخیره با كیفیت براى افزیش ضریب اطمینان و كارآیى كادر تیم است.

چلسى در بازار نقل و انتقالات چه اهدافى را دنبال مى نماید؟

براى ژوزه مورینیو در دوران دوم حضور خود در لندن كیفیت بر كمیت اهمیت بیشترى پیدا كرده، البته این سرمربى از اعتماد خاصى نزد رومان آبراموویچ مالك متمول چلسى برخوردار است و وى قدرت مالى لازم را براى جذب بازیكنان مورد نیاز در اختیار آقاى خاص قرار خواهد داد. یكى از بزرگترین نیازهاى آبى هاى لندنى براى فصل پیش رو جذب مهاجمى است كه بتواند جاى خالى دیدیه دروگبا اسطوره تیم را پشت سر دیگو كاستاى اسپانیایى و حتى لوئیچ رمى، مهاجمان اصلى تیم پر نماید.

در روزهاى اخیر به همین دلیل مطبوعات انگلیسى اخبارى درباره علاقه چلسى به رادامل فالكائو منتشر نموده اند. این مهاجم كلمبیایى اما از پتانسیل بالایى در مصدومیت برخوردار بوده و در فصل گذشته هرگز در اولدترافورد موفق به برآوردن انتظارات نشده است. با این وجود مورینیو اعتقاد زیادى به فالكائو دارد و مى خواهد وى را بار دیگر به روزهاى اوج خود بازگرداند. از سویى دیگر خورخه مندز مدیریت برنامه هاى موروینو و فالكائو را به صورت هم زمان بر عهده دارد و این مسئله مى تواند مذاكرات براى پیوستن این مهاجم كلمبیایى به چلسى لندن را كمى آسان تر نماید. البته فالكائو براى اضافه شدن به آبى ها مى بایست از دستمزد بالاى خود تا حدودى صرف نظر نماید، چون به او بى تردید در لندن دستمزد بالایى نظیر موناكو یا منچستریونایتد تعلق نخواهد گرفت.

اگر به هر ترتیب جذب فالكائو با مشكل روبرو شود، كریستین بنتكه ستاره آستون ویلا گزینه بعدى مورینیو براى خط حمله خواهد بود. این ستاره قدرتمند بلژیكى در فصل اخیر عملكرد فوق العاده اى داشته و علاقه باشگاه هاى زیادى را به خود جلب نموده است.  به خصوص لیورپول یكى از مشتریان جدى این مهاجم بلژیكى محسوب مى شود، اما در صورتى كه چلسى در جذب وى پافشارى نماید، مى بایست شانس كمى براى قرمزها در این زمینه قائل بود.

ژوزه مورینیو همچنین مایل است یك هافبك توانمند دیگر به خط میانى خود بیفزاید تا بتواند این منطقه از چیدمان مورد نظر خود را خلاق تر، متغیرتر و غیر قابل پیش بینى تر نماید. بازیكن رویایى مورینیو در این زمینه پل پوگبا است، اما صرف نظر از قیمت بالاى این هافبك فرانسوى، وى در صورت جدایى از تورین به احتمال بسیار زیاد به یكى از دو غول بزرگ اسپانیایى رئال مادرید یا بارسلونا منتقل خواهد شد.

چلسى همچنین علاقه خود به جذب آنتونى گریزمان فرانسوى كه فصلى فوق العاده را با اتلتیكو مادرید سپرى كرده، نشان داده است و به نظر ژوزه مورینیو مشكلى با پرداخت پنجاه میلیون یورو براى جذب وى نداشته باشد. آقاى خاص تمایل دارد با حضور هازارد و گریزمان زوجى زهرآگین و بسیار خلاق را در بخش تهاجمى خود به وجود آورد. انعطاف پذیرى و عملكرد خوب توبى آلدروایرلد نیز توجه سران چلسى را به خود مشغول كرده است. این مدافع مستحكم بلژیكى با نمایش خوب خود در فصل اخیر، خود را به قلب خط دفاعى منسجم ساوتهمپتون بدل كرده بود و با توجه به دور از دسترس بودن رافائل واران مدافع مورد علاقه ژوزه مورینیو، جذب این مدافع بلژیكى مى تواند به راه حلى مناسب براى تقویت بیشتر خط دفاعى آبى ها بدل گردد. آلدروایرلد همچنین از توانایى بازى در همه نقاط یك زنجیره دفاعى چهار نفره نیز برخوردار است و این نكته مى تواند به مزیتى بزرگ براى مورینیو تبدیل شود.

در نهایت  با توجه به جدایى حتمى پتر چك، جذب یك سنگربان ذخیره مطمئن از دیگر دغدغه هاى آقاى خاص در تابستان پیش رو خواهد بود. مورینیو براى چنین پستى به دنبال یك سنگربان باتجربه و مناسب است، به همین دلیل مطبوعات انگلیسى در روزهاى اخیر از راب گرین (كوئین پارك رنجرز) و ویسنتا خوئیتا (ختافه) به عنوان دو گزینه چلسى نام برده اند.

چه بازیكنانى مجاز به ترك استمفورد بریج خواهند بود؟

پتر چك سنگربان اسطوره اى تیم به نظر حاضر نخواهد بود یك فصل دیگر را بر روى نیمكت ذخیره ها سپرى نماید و به همین دلیل پیوستن وى به آرسنال دیگر تیم لندنى در حال نهایى شدن است. به احترام تلاش ها و افتخارات چك براى چلسى با جدایى وى موافقت خواهد شد، هر چند ژوزه مورینیو در صحبت هایى مخالفت خود را با چنین انتقالى ابراز داشته است.

اتلتیكو مادرید در حال برنامه ریزى براى بازگرداندن فلیه لوئیز مدافع كنارى خود به لالیگا است، این مدافع برزیلى فصل چندان موفقى را در لندن سپرى نكرد و هرگز نتوانست خود را به تركیب اصلى تیم برساند. با این وجود فلیپه لوئیز همچنان تمایلى به ترك لندن ندارد و مى خواهد براى اثبات خود در چلسى بیشتر تلاش نماید. دیدیه دروگبا نیز به دوران فوتبال خود در لندن پایان داده و ادامه حضور خوان كوادرادو نیز در چلسى در پرده اى از ابهام قرار گرفته است، كوادرادو كه در مهلت نقل و انتقالات زمستانى 2015 از فیورنتینا به چلسى ملحق شد، نمایش چندان خوبى در این تیم نداشت و با توجه به پیشنهادات برخى تیم هاى ایتالیایى احتمال بازگشت وى به رقابت هاى سرى آ وجود دارد.

آینده ژوزه مورینیو در چلسى چگونه خواهد بود؟

ژوزه مورینیو به اولین سرمربى چلسى در زمان ریاست رومان آبراموویچ تبدیل شده كه توانسته سه فصل متوالى در این تیم حضور داشته باشد. هر دو طرف به صورت آشكارى خواستار یك همكارى بلند مدت و تاسیس سلسله اى در لندن هستند. مورینیو در دو سال اخیر بر خلاف دوران اول حضورش در چلسى، در امور و ساختار باشگاه دخالت بیشترى مى كند و دیگر تمایلى به نبرد و مبارزه با آن از خود نشان نمى دهد كه این مسئله به موفقیت او كمك شایانى نموده است. بعد از اینكه ژوزه مورینیو موفق به پس گرفتن قهرمانى در لیگ برتر جزیره شد، حال انتظار مى رود كه وى بتواند فتح لیگ قهرمانان اروپا را نیز براى این تیم به ارمغان بیاورد، چون چنین ادعا مى شود كه به همین دلیل آقاى خاص به لندن بازگردانده شده است.

حال باید دید كه سرمربى خوش فكرى همانند مورینیو آیا مى تواند در تیمى همانند چلسى كه خواهان دست یابى به موفقیت هایى آنى است، به صورت بلند مدت همكارى نماید و دورانى باشكوه در این باشگاه پایه ریزى نماید. از شواهد تنها مى توان این طور نتیجه گیرى نمود كه دو طرف هیچ دلیلى براى پایان همكارى خود در آینده نزدیك ندارند.

چیدمان ایده آل ژوزه مورینیو براى فصل بعد چگونه خواهد بود؟

انتظار نمى رود كه ژوزه مورینیو در فصل بعد از چیدمان 1-3-2-4 كامل و بى نقص خود چشم پوشى نماید، چون از لحاظ تكنیكى تیم در فصل اخیر كمبودى نداشته و مورینیو حال تنها به فكر متغیر و انعطاف پذیرتر نمودن تیم خود خواهد بود. با اضافه شدن فالكائو جایگزینى مناسب براى كاستا بر روى نیمكت حضور خواهد داشت، گریزمان نیز مى تواند نسبت به ویلیان در كنار زمین عملكردى خطر آفرین تر و چند وجهى تر از خود به نمایش گذارد و عدم تقارن با بال دیگر زمین و محل حضور هازارد را به شدت كاهش دهد.

پل پوگبا نیز در كنار ماتیچ مى تواند به حامیان مناسبى براى فابرگاس بدل گردند و آزادى عمل این هافبك خلاق اسپانیایى و خطر آفرینى وى را بیشتر تضمین نمایند. بهبود عملكرد بهترین خط دفاعى انگلیس در فصل اخیر كارى بسیار دشوار است و تنها جذب واران مى تواند از لحاظ تاكتیكى سطح دفاعى تیم را تا حد زیادى افزایش دهد. واران فرانسوى با تكنیك و هوش بالایى كه دارد همچنین مى تواند در قلب دفاعى چلسى به زوج مكملى براى كاپیتان جان ترى تبدیل گردد.


ویدیو : رویاى آقاى خاص در نقل و انتقالات تابستانى