رونمایی از ته تغاری استیو جابز! : اپل، برند پیشروی دنیای تكنولوژی از چندی پیش ...


اپل، برند پیشروی دنیای تكنولوژی از چندی پیش تلاش‌هایی را برای ورود به دنیای مد شروع كرده است؛ تلاش‌های واضحی كه باعث شد، علاوه بر كارشناسان تكنولوژی، توجه اهالی حوزه مد هم به این برند جلب شود.
مجله زندگی ایده آل - ماهور نبوی نژاد: اپل، برند پیشروی دنیای تكنولوژی از چندی پیش تلاش‌هایی را برای ورود به دنیای مد شروع كرده است؛ تلاش‌های واضحی كه باعث شد، علاوه بر كارشناسان تكنولوژی، توجه اهالی حوزه مد هم به این برند جلب شود. نخستین قدم‌ها را می‌توان جذب نیرو از دنیای مد و از میان برندهای این حوزه دانست. وقتی آنجلا آرنتز، مدیر سابق امور مشتریان بربری به عنوان سرپرست فروش جزء شركت اپل استخدام شد و وقتی پل دنو، مدیر امور مشتریان سن‌لورن به سمت مدیر ارشد پروژه‌های خاص این شركت منصوب شد، معلوم بود  شركت اپل در پی تصاحب كهكشانی تازه است و می‌خواهد یك پوست‌اندازی هیاهوساز بكند. محصول این تلاش‌ها، ساعت هوشمند اپل بود كه بعد از یك انتظار طولانی در اوایل اردیبهشت امسال (24 آپریل) در بازار جهانی عرضه شد. حالا در كنار شیفتگان تكنولوژی، دوستداران دنیای مد هم به دنبال كشف و شناسایی این محصول مشترك هستند.

رونمایی از ته تغاری استیو جابز  , استیو جابز , سخنان استیو جابز

آیا امكاناتی فراتر از آیفون دارد؟

كارشناسان اپل می‌گویند ساعت هوشمند این برند، دقیق‌ترین ساعتی است كه تا امروز داشته‌اید؛ ساعتی كه در هر نقطه دنیا كه قرار بگیرید، زمان دقیق محلی را به شما نشان می‌دهد و در سفر از شرق تا غرب كره زمین لازم نیست، شما دست به كار تنظیم زمان شوید. اتصال این ساعت به آیفون شما و دریافت تمام اطلاعاتی كه تا امروز در تلفن همراه خود ضبط كرده‌اید، ویژگی دیگر نسل جدید ساعت‌هاست اما تا اینجا همان كارهایی است كه هر آیفونی انجام می‌دهد.

داوطلبان و خریداران ساعت جدید اپل باید دلیلی فراتر و انگیزه‌ای جدی‌تر برای پرداخت چنین هزینه‌ای داشته باشند؛ آیا این ساعت عملكردی فراتر از گوشی‌های آیفون دارد؟ شما می‌توانید این ساعت را به عنوان تلفن همراه خودتان استفاده كنید. دیگر لازم نیست تلفن همراه‌تان را جایی در دسترس قرار دهید تا تماس‌های‌تان را از دست ندهید. آیفون شما می‌تواند در انتهای كیف‌تان جاخوش كند چون همه تماس‌ها، پیغام‌ها و. . . روی مچ دست‌تان است. برای این كار احتیاج به هیچ وسیله اضافی ندارید، چون كار از طریق بلوتوث انجام می‌شود.

ساعت جدید اپل قصد دارد، شما را چند قدم به اندام متناسب و جسم سالم نزدیك كند. این ساعت در تمام زمانی كه روی مچ دست شماست، فشار خون و ضربان قلب شما را اندازه می‌گیرد و گزارشی از میزان سلامت، كالری سوزانده شده و. . . در اختیار شما می‌گذارد. دریافت این اطلاعات از طریق این وسیله ایده تازه‌ای نیست؛ سال‌های پیش شركت‌های تولید تجهیزات ورزشی مثل نایك، چنین محصولی را طراحی و تولید كردند؛ بازوبندی كه اطلاعات دقیقی از عملكرد بدن شما را در زمان ورزش در اختیارتان قرار می‌داد؛ حالا این ساعت 24 ساعته شما را رصد می‌كند. شركت اپل مجموعه‌ای از پزشكان و متخصصان را دعوت به همكاری كرده تا با كمك آنها اپلیكیشن‌هایی را تولید كند كه نقش مشاور پزشكی شما را بازی می‌كنند.

مدل‌های مختلف ساعت اپل چه تفاوتی با هم دارند ؟

در تولید صفحه و قاب ساعت‌های اسپرت اپل از آلومینیوم خاكستری یا نقره‌ای استفاده شده است. در ساخت ساعت اپل از استیل ضدخش مشكی یا نقره‌ای استفاده شده و در تولید ساعت‌های لوكس آن طلای 18 عیار زرد یا سرخ به كار رفته است. كارشناسان اپل لایه محافظی را طراحی كرده‌اند كه باعث شده نمونه‌های طلایی آن مقاومتی بیشتر از طلای 18 عیار معمولی داشته باشند و نمونه‌های استیل آن دیرتر دچار خش شوند.

جملات استیو جابز , فیلم استیو جابز , کتاب استیو جابز

طراحان اپل 60 مدل بند ساعت مختلف را هم طراحی كرده‌اند كه قابل تعویض است؛ از بندهای كائوچویی تا چرم و استیل. رنگ‌های شاد و اسپرت تا دستبندهای چرمی بافتدار در این مجموعه وجود دارد و واقعا می‌تواند علاقه‌مندان دنیای مد را هم هیجان‌زده كند. كار تعویض بند ساعت‌های هوشمند اپل هم آن قدر ساده است كه هر كسی می‌تواند در خانه و بدون نیاز به متخصصان انجام دهد. راستی صفحه همه این ساعت‌ها از جنس كریستال ضدخش است؛ همان شرط لازم و ضروری برای یك ساعت لوكس و ارزشمند.

صفحه نمایش این ساعت چگونه كار می‌كند؟

صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل، نسخه مینیاتوری آیفون است. با فشار انگشت شما، برنامه مورد نظرتان باز می‌شود و شما می‌توانید موسیقی مورد نظرتان را انتخاب كنید، به ای‌میل‌های‌تان سر بزنید، پیغام‌های‌تان را بخوانید و. . . اما در شرایط غیر فعال و زمانی كه  در نقش ساعت مچی خود فرو می‌رود، امكان انتخاب از بین 11 مدل مختلف را دارید، می‌توانید یك ساعت آنالوگ ساده با اعداد رومی یا فارسی داشته باشید یا حتی تصاویر سه‌بعدی از زمین، خورشید، ماه و. . . را به نمایش بگذارید و حتی می‌توانید صفحه را با توجه به ساعات حضورتان در خانه یا محل كار تغییر دهید. اگر می‌خواهید با این صفحه نمایش به خوبی آشنا شوید، سری به سایت اپل بزنید. در فروشگاه این سایت می‌توانید مدل دلخواه‌تان را ببینید و با نحوه عملكرد صفحه آن آشنا شوید.

 قیمت آی واچ چقدر است؟

عرضه ساعت هوشمند اپل (آی واچ) در برخی كشورها از اوایل اردیبهشت 94 شروع شد و به‌تدریج موج خرید آن به سایر كشور‌ها هم رسید؛ البته امكان خرید آنلاین آن از دو هفته قبل در سایت اپل وجود داشت. ارزان‌ترین نمونه این ساعت‌ها گروه اسپرت هستند. مدل‌های مختلف ساعت‌های اسپرت اپل را می‌توان با قیمتی بین 300 تا 400 دلار خریداری كرد. ارزان‌ترین ساعت این مجموعه 349 دلار قیمت دارد كه قاب آن از جنس آلومینیوم و بند آن از جنس كائوچوست. در گروه معمولی ساعت‌های اپل تنوع قیمت بیشتر از 500 تا یک هزار دلار به چشم می‌خورد. ساعت هزار دلاری این گروه، نمونه‌هایی است كه قاب و بند آن از استیل مشكی ساخته شده است.

گروه ساعت‌های لوكس یك جهش قیمتی آنچنانی دارند كه به دلیل تفاوت قیمت طلا با دیگر فلزات استفاده شده در ساعت‌های اسپرت و معمولی است. قیمت ساعت‌های لوكس از 10 هزار دلار شروع می‌شود و تا 17 هزار دلار می‌رسد؛ دو نمونه 17 هزا دلاری در این مجموعه است كه یكی از تركیب طلای سرخ با بند چرم صورتی است و دیگری طلای زرد با بند چرم قرمز.

زندگی نامه استیو جابز , رازهای سخنرانی استیو جابز , سخنرانی استیو جابز

 آیا ساعت اپل ظاهری جذاب دارد كه بتواند با دنیای متنوع ساعت رقابت كند؟

هر محصولی وقتی وارد دنیای مد می‌شود، فراتر از كیفیت و عملكرد شگفت‌انگیزش باید ظاهری جذاب و فكر شده داشته باشد تا بتواند دوستداران این حوزه را به داشتن و خریدنش متقاعد كند. به قولی در این حوزه ظاهر مهم‌تر از مغز است. وقتی برندهای قدیمی ساعت‌سازی هر سال محصولاتی زیباتر و جذاب‌تر از سال قبل روانه بازار می‌كنند و گران‌ترین و نفیس‌ترین جواهرات و فلزات را در ساخت ساعت خود به كار می‌برند، آیا طراحان اپل كه برآمده از دنیای تكنولوژی هستند می‌توانند با این حوزه پررنگ و لعاب رقابت كنند؟

جاناتان ایو، مدیر طراحی شركت اپل می‌گوید: «ما مجموعه‌ای متنوع را عرضه كردیم كه بتواند پاسخگوی هر سلیقه‌ای باشد؛ هر كسی از یك استاد موسیقی در آمستردام تا تاجری در چین می‌تواند از میان 38 مدل مختلف، چیزی متناسب با سلیقه‌‌اش انتخاب كند».

ساعت هوشمند اپل مجموعه‌ای متنوع شامل 38 مدل بند ساعت است كه به سه گروه اصلی تقسیم می‌شود: ساعت اپل، ساعت اپل اسپرت و ساعت اپل لوكس. هر مدل ساعت در دو اندازه 38 و 42 میلی‌متر تولید می‌شود كه برای خانم‌ها و آقایان حق انتخاب جداگانه وجود داشته باشد.


ویدیو : رونمایی از ته تغاری استیو جابز!