روند نزولی در بورس تهران : شاخص بورس تهران در معاملات امروز روند نزولی خود ...


شاخص بورس تهران در معاملات امروز روند نزولی خود را شدت داد و با کاهش 234 واحدی رو به رو شد. خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس تهران در معاملات امروز روند نزولی خود را شدت داد و با کاهش 234 واحدی رو به رو شد.

بورس تهران که در معاملات روزهای گذشته در مدار نزولی در حال حرکت بود، امروز به مسیر حرکتی خود شدت داد و به کانال 62 هزار واحدی سقوط کرد.

انتظار سهامداران برای نتیجه مذاکرات هسته‌ای و کمبود نقدینگی شدید در بازار سرمایه موجب شده است تا بورس تهران گرفتار نزول شده و با کاهش داد و ستد و تمایل سهامداران برای فروش و در نتیجه بازگشت شاخص به کانال 62 هزار و 952 واحد همراه شود.

در بازار امروز بورس تهران اغلب شرکت‌ها قرمز رنگ شدند و شرکت‌هایی همچون بانک ملت، تجارت، مپنا، فولاد خوزستان، پتروشیمی مبین، فولاد مبارکه و ایران خودرو بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند و آن را 234 واحد کاهش دادند؛ در مقابل کشتیرانی و پتروشیمی خارک مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز شرکتهای بورسی تقاضای ضعیفی برای خرید داشتند به طوری که گروه صنعتی بارز، داروپخش و فولاد خراسان تقاضای ناچیزی را به خود اختصاص دادند در مقابل شرکتهای نفت پارس، سرمایه گذاری صنعت نفت و پتروشیمی فناوران بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

امروز در مجموع 740 میلیون سهم به ارزش 139 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 277 هزار میلیارد تومان افت کرد.


ویدیو : روند نزولی در بورس تهران