رونالدو، ریبری یا مسی؛ کدام طلایی می‌شود؟ : فردا شب (دوشنبه) بهترین بازیکن ...


فردا شب (دوشنبه) بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2013 پس از ماه‌ها انتظار مشخص خواهد شد و جایزه " توپ طلای" فوتبال جهان را از آن خود خواهد کرد. ایسنا: مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان در حالی فردا (دوشنبه) در زوریخ سوئیس برگزار می‌شود که همه نگاه‌ها به ارزشمندترین جایزه فردی فوتبالی است که مدت‌هاست رسانه‌های ورزشی جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

قرار است فردا از بین کریستیانو رونالدو، فرانک ریبری و لیونل مسی یک بازیکن به عنوان برترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شود.

** کریستیانو رونالدو

- گل‌ها

رونالدو در سال 2013 عملکرد بی‌نظیری برای رئال مادرید داشت و موفق شد 55 گل برای این تیم به ثمر برساند. او در خیلی از دیدارها نیز توانست هت تریک کند. هت تریک برابر ختافه، گالاتاسرای و رئال سوسیداد باعث شد تا کریستیانو رونالدو "آقای هت تریک " لقب گیرد.

او هم‌چنین توانست دو بار برای تیم ملی پرتغال هت تریک کند که بازی برابر سوئد یکی از آنها بود. دیداری که رونالدو توانست سه گل برابر یاران ابراهیموویچ به ثمر برساند و کشورش را به جام جهانی برساند. این عملکرد او تاثیر زیادی روی انتخاب رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2013 خواهد داشت. رونالدو بی شک در سال 2013 از لحاظ فردی سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و توانست گل‌های زیادی را در لباس رئال مادرید و تیم ملی پرتغال به ثمر برساند.

- قهرمانی‌ها

رونالدو با وجود این که در سال 2013 عملکرد بی‌نظیری از خود برجای گذاشت، اما از لحاظ کسب عنوان قهرمانی ناکام بود و به هیچ عنوانی نرسید. آنها در لیگ اسپانیا در رده دوم قرار گرفتند و در جام حذفی اسپانیا (کوپا دی ری) با شکست برابر آتلتیکو مادرید دوم شدند و در لیگ قهرمانان اروپا و در مرحله نیمه نهایی مغلوب بوروسیادورتموند شدند. با این حال رونالدو در همان لیگ قهرمانان نیز توانست بالاتر از بوراک ایلماز "آقای گل" شود.

- رونالدو چه می‌گوید:

رونالدو درباره کسب "توپ طلا" می‌گوید : آیا شایسته کسب "توپ طلا" هستم؟ فکر می‌کنم هر ساله شایسته کسب این عنوان هستم و دوست دارم که آن را به دست آورم. با این حال بعضی مواقع موفق می شوید این جایزه را کسب کنید و بعضی مواقع نیز شکست می‌خورید. من شش سال است که در بین برترین‌های فوتبال جهان قرار دارم. این اتفاقی نیست. نشان می‌دهد که من در سال‌های گذشته ثبات داشتم.

- دیگران چه می‌گویند:

* فابیو کونترائو:

مسی بازیکن بزرگی است، اما مدت‌ها به دلیل مصدومیت از فوتبال دور بوده است. هم‌چنین نمی‌توانید چنین جایزه‌ای را به فرانک ریبری بدهید که در فصل گذشته تنها 22 گل را به ثمر رساند. رونالدو در فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و بی‌نظیر بود. او همیشه این طور بوده است.

* رادامل فالکائو:

مسی و رونالدو در حال حاضر بهترین‌های جهان هستند. اما به نظر من برنده توپ طلای فوتبال جهان کریستیانو رونالدو است.

** فرانک ریبری

- گل‌ها

بازی فرانک ریبری تنها به گل زدن خلاصه نمی‌شود. با این وجود با بایرن‌ مونیخ موفق شد در سال 2013 در 40 بازی همراه با بایرن‌ مونیخ در بوندسلیگا 16 به ثمر برساند که از جمله گلزنی در فینال لیگا پوکال آلمان برابر بوروسیا مونشن گلادباخ بود که باعث قهرمانی باواریایی‌ها شد.

ریبری هم‌چنین در تیم ملی فرانسه نیز، یک بازیکن بسیار با ارزش بود و توانست در انتخابی جام جهانی 2014 برابر گرجستان و فنلاند گلزنی کند.

- قهرمانی‌ها

او در این رده قهرمانی در سال 2013 را کسب کرده است و توانست خودش را به عنوان جدی‌ترین نامزد کسب عنوان "توپ طلای" فوتبال جهان معرفی کند. او در این سال موفق شد به همراه بایرن‌ مونیخ به چهار قهرمانی‌ دست یابد. علاوه بر قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی آلمان آنها موفق شدند سوپر جام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را نیز به کارنامه پر افتخار خود اضافه کنند. او در جام جهانی باشگاه‌ها که در مراکش برگزار شد توانست عنوان بهترین بازیکن این مسابقات را از آن خود کند.

- او چه می‌گوید:

ریبری درباره کسب توپ طلای سال 2013 می‌گوید خیلی خوشحالم. برای خودم، باشگاه و خانواده‌ام خوشحالم. این که برنده این جایزه شوم یا نه مهم نیست. برای من این که توانسته‌ام در کنار کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در بین سه نامزد نهایی کسب توپ طلا فوتبال جهان در سال 2013 قرار گیرم خوشحال کننده است. من امسال با بایرن‌ مونیخ قهرمانی‌های زیادی داشتم و توانستم سال موفقی را پشت سر بگذارم.

- دیگران چه می‌گویند:

* روبرت لونداوفسکی:

من فرانک ریبری را بهترین بازیکن فوتبال جهان در این سال می‌دانم. عملکرد او در بایرن‌ مونیخ بی‌نظیر بود و توانست رکوردهای جدیدی را خلق کند. او در کارهای دفاعی نیز در خدمت تیم است و تلاش زیادی از خود نشان می‌دهد. نباید فراموش کنیم که او فصل گذشته به تمام قهرمانی‌ها دست یافت.

* تیری آنری:

ریبری بازیکن بزرگی است و با بقیه فرق می‌کند. او در خدمت تیم است و به جای گلزنی به خلق موقعیت‌های گل فکر می‌کند. او از آن دسته بازیکنانی است که دوست داری در کنارش بازی کنی. پر واضح است که دوست دارم او برنده توپ طلا شود.

** لیونل مسی

- گل‌ها

لیونل مسی با وجود این که در سال 2013 چند مصدومیت بد را پشت سر گذاشت، موفق شد طی 36 بازی همراه بارسلونا 37 گل به ثمر برساند. هر چند او با آمار خیره کننده سال 2012 خود فاصله زیادی دارد، اما با این حال نیز لیونل مسی در بازی‌هایی که همراه بارسلونا به میدان رفت توانست نقش کلیدی از خود نشان دهد. او در اولین دیدار خود در سال 2013 برابر اوساسونا موفق شد چهار گل را به ثمر برساند و سپس برابر تیم‌های والنسیا و آژاکس نیز هت تریک کرد. او پس از درخشش برابر میلان در لیگ قهرمانان اروپا دیگر نتوانست به دلیل مصدومیتی که در بازی برابر رئال بتیس برای او ایجاد شد فوتبالش را ادامه دهد.

- قهرمانی‌ها

او همراه بارسلونا موفق شد در سال 2013 یک بار دیگر در لیگا قهرمانی را کسب کند و برای بیست و دومین بار قهرمان این رقابت‌ها شود تا لیونل مسی برای ششمین بار قهرمانی در لیگ اسپانیا را تجربه کند. با این حال تیم او در لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن‌ مونیخ عملکرد ناامید کننده ای داشت و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با هفت گل شکست خورد تا از گردونه رقابت‌ها حذف شود.

- او چه می‌گوید:

حقیقت این است که تمرکزم را روی رسیدن به شرایط خوب فیزیکی معطوف کرده‌ام و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

- دیگران چه می‌گویند:

* ژاوی:

ریبری و کریستیانو رونالدو شایسته کسب توپ طلای سال 2013 هستند، اما شکی نیست که بهترین بازیکن حال حاضر و تمام دوران لیونل مسی است.

* جوردی آلبا:

نمی‌دانم که چه کسی برنده توپ طلا خواهد شد و اهمیتی نیز به آن نمی دهم. به نظر من لیونل مسی، بهترین بازیکن جهان است.

** فهرست برترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان در سال‌های گذشته

2010 : 1- لیونل مسی 2- آندرس اینیستا 3- ژاوی

2011 : 1- لیونل مسی 2- کریستیانو رونالدو 3- ژاوی

2012 : 1- لیونل مسی 2- کریستیانو رونالدو3- آندرس اینیستا


ویدیو : رونالدو، ریبری یا مسی؛ کدام طلایی می‌شود؟