«رومخی‌های فیس‌بوک» چه کسانی هستند؟ : منحصر به یک گروه خاص نیستند، از مریخ ...


منحصر به یک گروه خاص نیستند، از مریخ نیامده‌اند، روزی روزگاری جزو ارتش نازی آلمان نبوده‌اند، ولی بلدند به سادگی از آدمی صبور و آرام یک روانی عصبی بسازند! در دنیای مجازی آنها را با یک اسم مستعار می‌شناسند: «رومخی‌های فیس‌بوک.» مجله زندگی ایده آل: منحصر به یک گروه خاص نیستند، از مریخ نیامده‌اند، روزی روزگاری جزو ارتش نازی آلمان نبوده‌اند، نمی‌توان آنها را با نئوفاشیست‌های اروپایی یکی دانست، کارت عضویت گروه‌های تبهکاری را توی جیب ندارند ولی بلدند به سادگی از آدمی صبور و آرام یک روانی عصبی بسازند! آنقدر در شیوه‌های من‌درآوردی ویران‌کننده‌شان اصرار می‌ورزند که آدمی از زندگی سیر می‌شود. با این حال نباید آنها را یک شبکه سازمان یافته متشکل دانست چون ممکن است سر و کله‌شان از هر گوشه و کناری پیدا شود. ممکن است دانشجوی فلسفه باشند یا منشی یک درمانگاه شبانه‌روزی.

شاید ماساژور یک تیم ورزشی باشند یا دندانپزشک موفقی که در طول هفته پول پارو می‌کند. دقیقا؛ ممکن است از هر صنف و گروه و شغلی باشند ولی با همه این تفاوت‌‌ها  یک نکته در همه آنها مشترک است؛ وقتی وارد دنیای مجازی می‌شوند باید گزینه خروج را بزنی و فلنگ را ببندی وگرنه ظرف چند دقیقه با اعصاب پولادینت کاری می‌کنند که هیتلر با اروپا کرد! حالا وقتش رسیده که بگوییم در دنیای مجازی آنها را با یک اسم مستعار می‌شناسند: «رومخی‌های فیس‌بوک.» اگر دوست دارید بدانید رومخی‌های فیس بوک چه کسانی هستند و چه کارهایی انجام می‌دهند این مطلب را تا انتها بخوانید.

چت روشن، چت خاموش

اگر کسی با چراغ خاموش وارد فیس‌بوک شده لابد نمی‌خواهد با کسی وارد صحبت شود، پس به او احترام بگذارید و به محض اینکه در «تیکر» بالای صفحه ثبت شد که فلان دوست‌تان بهمان مطلب را لایک کرده است، به او پیام ندهید. او اگر می‌خواست یا حال و حوصله این را داشت که با کسی حرف بزند، حتما چراغ صفحه چت‌اش را روشن نگه می‌داشت.

اصلاح طلبان چه کسانی هستند , پیامبران اولوالعزم چه کسانی هستند , فرزندان حسن روحانی چه کسانی هستند

میل مبهم اد کردن

اگر مطمئن هستید که با کسی دوست فیس‌بوکی بودید و حالا دیگر اسم شما در فهرست دوستان او نیست، یک توضیح و جواب بیشتر ندارد. او شما را از جمع دوستان خود حذف کرده است. متاسفم! خوشایند نیست اما این اتفاق برای همه ما می‌‌افتد. اما بهتر است حقیقت را بپذیرید. کاربران درباره‌ پروفایل شخصی خود اهل «چانه‌زنی» نیستند و قرار هم نیست باشند. یکی شما را از فهرست دوستان خود بیرون کرده است، حقیقت را بپذیرید و دوباره درخواست دوستی نفرستید.

بدبختی به اسم تگ شدن

برای جلب توجه مخاطب بی‌جهت اسم او را در نظرها، نوشته‌ها و عکس‌هایی که ربط مستقیمی به او ندارد، تگ نکنید. لابد تا الان متوجه شدید بلافاصله بعد این کار بسیاری از کسانی را که تگ کرده‌اید، تگ روی نام خود را حذف می‌کنند.

دوستان‌تان اگر استاتوس، نوشته‌ها و عکس‌های شما برایشان جالب باشد لایک می‌زنند و اگر نظری داشته باشند، نظرشان را می‌نویسند. در فیس‌بوک نباید و نمی‌توان به زور توجه دیگران را جلب کرد.

مجرد یا متاهل، مسئله این است !

عوض کردن مدام وضعیت تاهل؛ این کار را اگر ۱۵ ساله هستید یا دوست دارید دیگران خیال کنند ۱۵ ساله هستید، انجام دهید. به‌خصوص مدام وضعیت تاهل خودتان را از «مجرد» به «پیچیده» و برعکس تغییر دهید! حواس‌تان باشد که برای بیشتر کاربران فیس‌بوک مشکلات شخصی شما در رابطه‌های‌تان چندان جذاب نیست و قرار نیست صفحه‌ آنها را با اخبار مداوم وضعیت تاهل خود پر کنید.

من را به بازی‌های آنلاین دعوت نکن

اگر با کسی مراوده‌ای در دنیای واقعی ندارید یا مدت‌هاست که با دوستی اصلا چت هم نکرده‌ا‌ید یا آنها هیچ اطلاعی از علاقه شما به بازی‌های آنلاین ندارند، هیچ دلیلی وجود ندارد که برای آنها دعوت به انواع و اقسام بازی‌های آنلاین بفرستید. شاید آنها اصلا علاقه‌ای به هیچ نوع بازی آنلاین ندارند و این کار شما فقط مزاحمت است.

این لایک‌های جنجال‌برانگیز

شاید هیچ چیزی مثل لایک کردن با مخاطرات و پیام‌های زیرپوستی همراه نباشد. اگر کسی پیدا شود و تحقیقی با عنوان «جریان شناسی لایک در فیس‌بوک» انجام بدهد، به نتایج جالبی خواهد رسید. هر لایکی پیام مشخصی دارد. با این حال اصولا رومخی‌‌ها از شیوه خاصی در لایک کردن استفاده می‌کنند که ناشناخته و عجیب است. اگر روزی کسی را دیدید که عکس یا مطلب خودش را لایک کرده است، بدانید با یک رومخی حرفه‌ای طرفید.

چه کسانی به وای فای وصل هستند , ایزدیها چه کسانی هستند , والدین هلیکوپتری چه کسانی هستند؟

ببخشید شما؟

فیس‌بوک تاحد زیادی حول این ایده شکل گرفت که کاربران تصویر ایده‌آل یا بهتری از خودشان عرضه کنند. با این نگاه عجیب نیست که خیلی‌ها به دنبال بهترین پرتره از خودشان باشند تا عکس پروفایل آنها شود. اما قرار نیست این تصویر آنقدر با فتوشاپ دست‌کاری شود که دیگر چندان شبیه خود واقعی کاربر نباشد.  اینکه نور قرمز فلش در مردمک چشم‌تان را با فتوشاپ ویرایش کرده و حذف کنید یک چیز است و اینکه رنگ چشم‌ و پوست‌تان را با فتوشاپ تغییر دهید یک چیز دیگر!

زیر و رو کردن صفحه دوست جدید در چند ثانیه

نسل جدید رومخی‌‌ها از راه رسیده‌اند. اگر آنها را نمی‌شناسید کافی است به شیوه لایک کردن‌شان دقت کنید. فرض کنید یک نفر شما را اد کرده و شما او را اکسپت می‌کنید. دوست جدید شما ظرف 30ثانیه، 30 نوشته آخر شما را لایک می‌کند در صورتی که در شرایط عادی مطالعه هر کدام از آنها یک دقیقه وقت می‌برد. در چنین وضعیت رقت‌انگیزی، یک سؤال اصولی پیش می‌آید: آیا فرد لایک‌کننده این احتمال را نمی‌دهد که شما متوجه شوید او همه چیز را نخوانده لایک کرده است؟ آیا کسی که اینقدر به شعور شما توهین می‌کند استحقاق حضور در بین دوستان مجازی شما را دارد؟


ویدیو : «رومخی‌های فیس‌بوک» چه کسانی هستند؟