روشهای برخورد با انسانهای ریاست‌ طلب :       در زندگی با آدم‌های زیادی برخورد ...



 

 

ریاست جمهوری , انتخابات ریاست جمهوری آمریکا , نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 

در زندگی با آدم‌های زیادی برخورد می‌کنید که کنار آمدن با آنها بسیار دشوار است و از سخت‌ترین این آدم‌ها آنهایی هستند که همیشه احساس ریاست می‌کنند.

 

در زندگی با آدم‌های زیادی برخورد می‌کنید که کنار آمدن با آنها بسیار دشوار است و از سخت‌ترین این آدم‌ها آنهایی هستند که همیشه احساس ریاست می‌کنند. این دسته از آدم‌ها طبیعتاً سلطه‌جو هستند و می‌خواهند همه از آنها تبعیت کنند و حرف خودشان را به کرسی بنشانند. وقتی کسی با حرف آنها مخالفت کند، معمولاً حالت دفاعی می‌گیرند و گستاخانه رفتار می‌کنند. این افراد نه‌تنها تنفر همه را جلب می‌کنند بلکه مایه آزار اطرافیانشان هم خواهند بود. کنار آمدن با اینگونه افراد خیلی سخت به نظر می‌رسد. اگر شما هم از این دسته افراد در اطرافتان دارید و دوست دارید بدانید چطور باید با آنها رفتار کنید، حتماً این مقاله را مطالعه کنید!

 

 

مهربان باشید

 

اولین قدم برای مقابله با افراد ریاست‌طلب این است که با آنها مهربان باشید. شاید غیرعادی به نظر برسد اما مطمئن باشید که موثر است. این افراد معمولاً انتظار دارند که شما با عصبانیت واکنش دهید و شما باید خلاف توقع آنها رفتار کنید. با محبت با این افراد برخورد کنید و بااینکار باعث خواهید شد که کمی به طرز رفتار خودشان فکر کنند.

 

 

او را مخاطب قرار دهید

 

حرفهایی که می‌زند را نادیده نگیرید. درعوض دیدگاه‌ها او را تحسین کنید اما بگویید که بااینحال ترجیح می‌‌دهید کارها را با رویکرد خودتان انجام دهید. برای برخورد با رفتار دفاعی او، آرام اما قاطع عمل کنید.

 

 

ناامیدی‌هایتان را رها کنید

 

وقتی کسی ریاست‌طلب باشد و سعی کند که حرفایش را به شما تحمیل کند، از طرز رفتار او ناراحت خواهید شد و احساس ناامیدی خواهید کرد. این مسئله موجب بروز احساسات منفی شده و اعتمادبه‌نفستان را از دست می‌دهید. سعی کنید ناامیدی‌هایتان را رها کنید چون این افکار می‌تواند منبع استرس شما شوند.

 

 

قاطع باشید

 

افراد ریاست‌طلب می‌خواهند با افکار و عقایدشان شما را تحت‌تاثیر قرار دهند. برای آنها مشخص کنید که قصد تغییر رفتارتان را ندارید. اعتماد‌به‌نفس شما نقش مهمی در این زمینه دارد. وقتی این افراد ببینند که شما از خودتان مطمئن هستید و به افکارتان پایبندید، بالاخره دست از تحمیل عقایدشان برمی‌دارند.

 

 

مودبانه حرفتان را بزنید

 

به‌آرامی و مودبانه به فرد ریاست‌طلب بگویید که وقتی سعی می‌کند رفتارهای شما را کنترل کند چه احساسی پیدا می‌کنید. به او بفهمانید که اظهارنظرهای گستاخانه او احساسات شما را جریحه‌دار می‌کند. جلب توجه آنها به این موضوع باعث می‌شود کمی به رفتارها و حرفهایشان بیشتر فکر کنند.

 

 

به او احترام بگذارید

 

همه دنبال احترام هستند، اینطور نیست؟ پس چرا باید فرد ریاست‌طلب از این قاعده مستثنی باشد؟ درست است که رفتارشان موج منفی می‌فرستد و حتی ممکن است رابطه شما را با آنها خراب کند اما دلیلی هم ندارد که با آنها با بی‌ادبی رفتار کنید. به آنها احترام بگذارید. رفتار مثبت شما شاید بتواند به رفتارهای ریاست‌مآبانه آنها پایان دهد.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو : روشهای برخورد با انسانهای ریاست‌ طلب