روحانی: دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمد :  اخبار سیاسی - روحانی: دوران ...



توقیف روزنامه در دوران روحانی , روحانی فضای مجازی درگیری , روحانی


 اخبار سیاسی - روحانی: دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمد

رییس جمهوری با بیان این که اگر لازم بود 50 وزیر به مجلس معرفی می کردم اما از راه خود و وعده ای که به جوانان داده بودم بازنخواهم ایستاد، گفت: دوران افراط و تفریط به سر آمده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که در صدر کاروان تدبیر و امید امروز(سه شنبه) در دهمین سفر داخلی به استان گلستان رفته است در جمع مردم این استان، افزود: وعده ای که ما در سال گذشته در 24 خرداد پای صندوق آرا به یکدیگر دادیم ، به وعده خود وفادار هستیم و وفادار خواهیم ماند.

رییس جمهوری ادامه داد: آنچه من به شما وعده دادم، نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بود، من پای وعده خود تا لحظه آخر و با همه توانم ایستاده ام.

روحانی اضافه کرد: من به نسل جوان عزیز کشورم ومخصوصا به جوانان دانشجوی عزیز وعده می دهم پای قول های خودم خواهم ایستاد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این که پنج وزیر را به مجلس معرفی کردم، اگر لازم بود 50 وزیر را به مجلس معرفی می کردم اما از وعده ای که به شما دادم و از راه خودم باز نخواهم ایستاد، دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمده است.

روحانی خاطر نشان کرد: در دوران وحدت، اتحاد، اعتدال و فضای باز برای کمک به یکدیگر راه خود را ادامه می دهیم، فرهنگ اعتدال، فرهنگ توسعه، فرهنگ دوستی وبرادری و اتحاد در داخل و فرهنگ تعامل با جهان به عنوان مسیری است که اسلام برای ما تعیین کرده است و مردم عزیز و بزرگوار ما پای پرچم وحدت، اتحاد و تعامل ایستاده اند.

ملت در برابر قانون گریزی و فساد ایستادگی خواهد کرد
روحانی یادآور شد: این روزها روزهای قانون است، روزهای مدرس است، روزهای مجلس شورای اسلامی، روزهای قانون اساسی است، دهم آذر، روز قانون، روز مدرس و روز احترام به مجلس شورای اسلامی و دوازدهم آذر روز قانون اساسی است.

رییس جمهوری با تاکید بر این که همه باید پایبند به قانون باشیم، افزود: ریلی که برای ما مشخص شده است تا بر مبنای آن ریل قطار توسعه، پیشرفت و سرافرازی ایران را در ریل قرار دهیم، قانون است، قانون اساسی، قانون موضوعه کشور است، همه ما به قانون احترام خواهیم گذاشت.

روحانی ادامه داد:هیچ کسی نباید از قانون تخلف کند، همه آن هایی که خدای ناکرده دیروز یا امروز از مسیر قانون تخطی کرده اند باید بدانند که امروز ملت ما متحد و یکپارچه در برابر قانون گریزی، تخلف از قانون و فساد ایستادگی خواهند کرد و مسیر و راه توسعه را ادامه خواهند داد.

ارایه بودجه در هفته آینده بدون کسری
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: علیرغم این که دستهای توطئه گر در منطقه و جهان ، قیمت نفت را کاهش داده اند و علیرغم این که آن ها فکر می کنند برای ایران اسلامی، اقتصاد کشور و مسیر توسعه مشکلی فراهم کرده اند ملت بزرگوار ما بداند ما در هفته آینده لایحه بودجه را بدون کسری بودجه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

روحانی گفت: علیرغم فشارها و مشکلاتی که بعضی ها فکر می کنند، ما در سال جاری تمام بودجه استانی سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کرده ایم. هیچ سالی در سال های گذشته نبوده است که در آذرماه تمامی بودجه عمرانی استان را دولت پرداخت کرده باشد.

رییس جمهوری افزود: تا امروز بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت کردیم و انشاء الله تا پایان سال بودجه عمرانی را بیش از 30 هزار میلیارد تومان پرداخت خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: بودجه سال آینده ما دارای رشد خواهد بود به ویژه در بودجه عمرانی دارای رشد خواهیم بود، بودجه ما بر حسب منابع و مصارف 219 هزار میلیارد تومان خواهد بود، البته این رقمی که من الان اعلام می کنم ممکن است تا پایان هفته که لایحه بودجه را تقدیم مجلس می کنیم مختصری تغییر داشته باشد اما آن چه که تا پایان جلسه شب گذشته دولت به آن رسیدیم 219.6 هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده کشور ما خواهد بود.

رییس جمهوری اضافه کرد: برای سال آینده بودجه عمرانی ما انشاء الله 46.1 هزار میلیارد تومان خواهد بود، انشاء الله هم برای ازدواج و هم برای اشتغالشان تسهیلات لازم هم در سال جاری پیش بینی کرده ایم و هم بیشتر برای سال آینده.

استان گلستان دالان توسعه کشور
روحانی گفت: در مسیری که امروز قرار داریم باید در این کشور توسعه را به وجود آوریم، از رکود باید عبور کنیم که اولین قدم ها را عبور کرده ایم، باید رونق اقتصادی به وجود آوریم، در رونق اقتصادی همه مردم، بخش خصوصی، بخش عمومی غیر دولتی و بخش دولتی باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و رونق قرار دهیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: بدون تردید مسیر آینده کشور، مسیر توسعه، پیشرفت و امیدواری خواهد بود، شما مردم بزرگ ایران و شما مردم گرگان بدانید، تعامل ما با دنیا و همسایگانمان روز به روز بیشتر خواهد شد.

روحانی یادآور شد: فردا دو رییس جمهوری از ترکمنستان و قزاقستان به استان شما در مرز بین ما و آسیای مرکزی قدم خواهند گذاشت، برای افتتاح راه آهنی که گرگان را ترکمنستان، قزاقستان و آسیای مرکزی متصل خواهد کرد، همه باید بدانند استان گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود.

دنیای غرب و شرق نیازمند تعامل سازنده با ایران است
رییس دولت تدبیر و امید همچنین گفت: دنیای غرب و شرق و منطقه همه نیازمندند تا با ایران دارای تعامل سازنده باشند.

روحانی تصریح کرد: ایران کشور با عظمتی است که روز به روز بر عظمت این ملت افزوده می شود.

وی ادامه داد: امروز دنیا هم در امنیت منطقه و جهان به ایران نیازمند است و هم برای تحرک اقتصادی منطقه و جهان نیازمند ایران زمین است.

رییس جمهوری تاکید کرد: ایران سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه و جهان بوده و خواهد بود.

 اخبار سیاسی - ایرنا


ویدیو : روحانی: دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمد