روایت لادن طباطبایی از زلزله آذربایجان +عکس : لادن طباطبایی كه از سه‌شنبه گذشته ...


لادن طباطبایی كه از سه‌شنبه گذشته در مناطق زلزله‌زده آذربایجان حضور دارد، اصالتا اهل تبریز است؛ او در راه بازگشت از روستاهای زلزله‌زده می‌گوید: پیگیری‌هایم از طریق تلفن، آرام و قرار را از من گرفته بود. خبرگزاری ایسنا: لادن طباطبایی كه از سه‌شنبه گذشته در مناطق زلزله‌زده آذربایجان حضور دارد، اصالتا اهل تبریز است؛ او در راه بازگشت از روستاهای زلزله‌زده  می‌گوید: پیگیری‌هایم از طریق تلفن، آرام و قرار را از من گرفته بود.

 دو روز اولی كه در تهران بودم هر كاری كردم از طریق تلفن دلم آرام نمی‌گرفت تا اینكه شخصا تصمیم گرفتم به تنهایی به میان آنها بروم.


این بازیگر كه این روزها سریال «راز پنهان» را روی آنتن شبكه اول دارد، حال و هوای مناطق زلزله‌زده را اینگونه برای خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا روایت می‌كند: برایم جالب بود از زمانی كه وارد تبریز شدم كوچه به كوچه و محله به محله ستاد مردمی برقرار است و دائم مردم در حال جمع‌آوری موارد مورد نیاز برای زلزله‌زدگان هستند. مرتب ماشین‌هایی را می‌دیدم كه داخل آنها پر از مواد غذایی و مابقی وسایل بود.

لادن طباطبایی , اوتیسم لادن طباطبایی , بیماری اوتیسم دختر لادن طباطبایی

وی حضور مردمی در مناطق زلزله‌زده‌ی آذربایجان شرقی را چشم‌گیر توصیف می‌كند و می‌افزاید: از روزی كه وارد تبریز و مناطق زلزله شدم، واقعا حضور چشم‌گیر مردمی را كه دائما در حال جمع‌آوری كمك‌های اولیه هستند به چشم دیدم و می‌خواهم بگویم مردم حضور خیلی خیلی خوب و چشم‌گیری دارند.

این بازیگر از وضعیت مناطق زلزله‌زده می‌گوید: در اهر اكثر بناها هنوز سر پا هستند، اما وقتی با دقت به آنها نگاه می‌كنیم می بینیم تَرَك‌های طولانی دارند كه طبیعتا مردم از ورود به خانه‌هایشان می‌ترسند و ترجیح می‌دهند با هر گونه سختی در چادرها بمانند.

لادن طباطبایی در ادامه‌ی صحبت‌هایش به نیازهای مردم زلزله‌زده‌ی آذربایجان شرقی اشاره می‌كند و می‌گوید:‌ چهارشنبه ـ 25 مرداد ماه ـ كه چادر به چادر به میان زلزله‌زدگان رفتیم متوجه شدم كه بهترین حالت این است كه ما به سراغ هر چادر برویم و ببینیم چه چیزی مورد نیازشان است؛ چرا كه پخش وسایل، یك‌دست نیست و نیازها متفاوت است؛ به عنوان مثال در یك روستا از همان روز اول چادر و مواد غذایی و همه چیز به افراد داده شده بود، اما در جاهایی كه ما سر زدیم، دیدیم كه تازه به آنها چادر داده بودند و هنوز هیچ چیز دیگر نداشتند.

لادن طباطبایی هم از ایران رفت , لادن طباطبایی و دخترش , لادن طباطبایی و همسرش

وی اضافه می‌كند: قبل از اینكه به مناطق زلزله‌زده بیاییم، فكر می‌كردیم بیشتر نیازشان مواد غذایی است اما زمانی كه از نزدیك آنها را دیدیم متوجه شدیم كه در جاهایی به وسایل بهداشتی مثل دوش‌های سیار‌، توالت‌های سیار و... نیاز دارند. در كل رسیدگی‌ها خوب است فقط كمی در مناطق كه جاده‌ها دورتر و صعب‌العبور و خاكی است، به دلیل بسته بودن راه دیرتر رسیدگی شده است.

طباطبایی در ادامه‌ی در پاسخ به اینكه حضور شما و هنرمندان دیگر چقدر به زلزله‌زدگان دلگرمی می‌داد؟ می‌گوید: روز گذشته كه چادر به چادر به میان آنها رفتیم، اغلب آنها باورشان نمی‌شد و می‌گفتند خیلی برایمان ارزش دارد كه این همه راه را از تهران به اینجا آمدید در حالی كه هنوز هم پس لرزه‌ها وجود دارند و مدام تكرار می‌شوند؛ به عنوان مثال شب گذشته ساعت 10 و 30 دقیقه پس لرزه شدیدی در تبریز داشتیم كه به اندازه هفت الی هشت ثانیه احساس شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه صحبت‌هایش بار دیگر به نیاز زلزله‌زدگان به وسایل بهداشتی اشاره و اظهار می‌كند: در اینجا مردم شدیدا نیاز به توالت‌ها و دوش‌های سیار برای استحمام دارند و بهتر است كه هرچه زودتر تهیه شوند؛ چرا كه نمی‌توان این همه جمعیت را به تبریز منتقل كرد.

لادن طباطبایی یهودی , لادن طباطبایی هم از ایران رفت عکس و دلایل  , سریال پلیسی لادن طباطبایی

 همچنین یكی دیگر از نیازهای مهم این مردم در حال حاضر فنس‌های حفاظتی جهت جلوگیری از ورود حیوانات وحشی است؛ چرا كه در چادر هیچ محدوده‌ی شخصی وجود ندارد و به خاطر باز بودن محوطه‌ها، امكان ورود حیوانات وحشی وجود دارد. تعداد كودكان در این مناطق زیاد است و نیاز شدیدی به پوشاك به ویژه كفش دارند؛ همه تلاششان را می‌كنند تا نیازهایشان را برآورده كنند.


این بازیگر در پایان صحبت‌هایش درباره‌ی حضور دیگر هنرمندان در مناطق زلزله‌زده می‌گوید: من در حال حاضر با گروه سینمایی در ارتباط هستم و آنها هم در تلاشند تا مسائل مورد نیاز مردم را تهیه كنند و به اینجا بیایند كه احتمالا به همراه گروه، چندین هنرمند هم بیایند.

نقش بازیگر زن پلیس لادن طباطبایی , لادن طباطبایی از ایران رفت  , مقایسه زیبایی لادن طباطبایی با رویا نونهالی

در حال حاضر بازیگر دیگری همراه من نیست و من به همراه دوستانم و خانواده‌ام به میان مردم رفتم. چون خودم شخصا به اینجا آمدم اطلاع ندارم كه كدام هنرمند دیگری آمده‌ است فقط روز گذشته یك گروه از سوی صدا و سیما آمدند و یك فیلمبرداری كوتاهی از ما كردند. به هر حال امیدوارم قبل از فصل پاییز ساخت و سازها در مناطق زلزله زده شروع شود تا این عزیزان هرچه زودتر اسكان پیدا كنند.  


ویدیو : روایت لادن طباطبایی از زلزله آذربایجان +عکس