روایت فرماندار تهران از حادثه خیابان جمهوری : عیسی فرهادی فرماندار تهران درباره ...


عیسی فرهادی فرماندار تهران درباره نتایج بررسی حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری ضمن تقدیر از فعالیت‌های 4 هزار پرسنل آتش‌نشانی در تهران اظهار داشت: در حادثه خیابان جمهوری قبل از اینکه آتش‌نشانی به محل حادثه برسد، یک نفر جان خود را از دست داده بود. خبرگزاری فارس: عیسی فرهادی فرماندار تهران درباره نتایج بررسی حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری ضمن تقدیر از فعالیت‌های 4 هزار پرسنل آتش‌نشانی در تهران اظهار داشت: در حادثه خیابان جمهوری قبل از اینکه آتش‌نشانی به محل حادثه برسد، یک نفر جان خود را از دست داده بود.

وی ادامه داد: حضور آتش‌نشانان نیز بین 3.5 تا 4 دقیقه برای رسیدن به محل حادثه طول کشیده است؛ تجهیزات آتش‌نشانی از جمله نرده‌بان عمل نکرده بود و نردبان بعدی با 4 دقیقه تأخیر به محل حادثه ‌رسیده بود و نفر دوم نیز 11 ثانیه قبل از اینکه نردبان عمل کند از طبقه 5 سقوط کرد.

فرهادی با اشاره به اینکه عمده نقص در حادثه آتش‌سوزی واقع در خیابان جمهوری نردبان بوده است، گفت: در صورتی که نقص‌فنی عامل انسانی داشته باشد باید آتش‌نشانی جوابگو باشد ولی وقتی که نقص‌فنی عاملی غیرانسانی داشته باشد دیگر نمی‌توان کاری کرد.

فرماندار تهران تأکید کرد: متأسفانه ساختمان‌های بی‌ضابطه در تهران فراوان داریم که زیرپله ساختمان را انباری ملزومات خیاطی و پارچه می‌کنند که این ملزومات آتش‌زا هستند و هنگامی که راهروها از آتش شعله‌ور شوند، ساکنین مسیر دیگری را برای خروج از ساختمان نخواهند داشت.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه آمار کشته‌شدگان تهران از سال 90 تاکنون به یک‌سوم کاهش یافته است، گفت: در سال 90 براثر آتش‌سوزی‌ها در تهران 32 نفر در سال 91، 21 نفر و تا این لحظه در تهران 12 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه 20 هزار نفر در کشور براثر حوادث جاده‌ای کشته می‌شوند ولی در صحنه‌های آتش‌سوزی کسی که جان خود را از دست می‌دهد بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در همین حادثه خیابان جمهوری آتش‌نشانی 4 مجروح داشته است.


ویدیو : روایت فرماندار تهران از حادثه خیابان جمهوری