"روانی" خونین‌ ترین فیلم تاریخ سینما شد : فیلم «روانی» ساخته‌ی معروف «آلفرد ...


فیلم «روانی» ساخته‌ی معروف «آلفرد هیچكاك» عنوان خونین‌ترین فیلم تاریخ سینما را به دست آورد. خبرگزاری ایسنا: فیلم «روانی» ساخته‌ی معروف «آلفرد هیچكاك» عنوان خونین‌ترین فیلم تاریخ سینما را به دست آورد.

 نشریه‌ی سینمایی اسكرین در گزارشی به معرفی خونین‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما پرداخت كه با به تصویر كشیدن صحنه‌های خشونت‌آمیز و خونین، تاثیر زیادی بر هیجانی شدن فیلم داشته‌اند.

در این فهرست فیلم «روانی»‌ساخته‌ی آلفرد هیچكاك در رتبه‌ی اول قرار گرفته است. «روانی» كه عنوان بهترین فیلم دهه 60 سینمای جهان را در اختیار دارد، یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است.

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما , کمدی ترین فیلم های تاریخ سینما , وحشتناک ترین فیلم های تاریخ سینما

این فیلم در سال 1992 در فهرست میراث فرهنگی آمریکا و در گنجینه شاهکارهای سینمایی هالیوود قرار گرفت. این فیلم محصول سال 1960 نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی بود که در جوایز سینمایی ادگار آلن پو بهترین فیلم جنایی شناخته شد و در جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر زن را برای «جانت لی» به همراه آورد.


فیلم «MASH» به كارگردانی «رابرت آلتمن» محصول 1970 در رتبه‌ی دوم قرار دارد. اگرچه دیگر كارگردانان از قبول این پروژه طفره رفتند، اما «آلتمن» آن را قبول كرد و توانست با همین فیلم جایزه‌ نخل طلای جشنواره كن را در سال 1970 به‌دست آورد. این اثر پرفروش‌ترین فیلم در كارنامه‌ی سینمایی آلتمن محسوب می‌شود كه برنده‌ی جایزه‌ی اسكار بهترین فیلمنامه شد و در جوایز گلدن گلوب بهترین معرفی شد.

فیلم «راننده تاكسی» اثر معروف «مارتین اسكورسیزی» محصول 1976 در مكان بعدی نشریه‌ی اسكرین قرار گرفته است. این فیلم با نقش‌آفرینی «رابرت دنیرو» و «جودی فاستر» نامزد چهار جایزه اسکار بود که در جشنواره کن موفق به کسب نخل طلا شد و دنیرو با این فیلم تا آستانه کسب جایزه‌ی‌ اسکار رفت.    


ویدیو : "روانی" خونین‌ ترین فیلم تاریخ سینما شد