رقابت 305 فیلم برای جایزه اول اسکار 2016 : آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار ...


آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام کرد که در مجموع 305 اثر سینمایی بلند واجد شرایط، برای کسب جایزه در شاخه بهترین فیلم این رویداد سینمایی رقابت می‌کنند. خبرگزاری ایسنا: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام کرد که در مجموع 305 اثر سینمایی بلند واجد شرایط، برای کسب جایزه در شاخه بهترین فیلم این رویداد سینمایی رقابت می‌کنند.

بر اساس قوانین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار تمامی فیلم‌های شاخه بهترین فیلم باید حداکثر تا نیمه شب 31 دسامبر 2015 به مدت هفت روز پاپی در منطقه لس‌آنجلس، اکران تجاری خود ر شروع کنند.

همچنین تمامی فیلم‌های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم جوایز اسکار باید حداقل مدت زمان 40 دقیقه‌ داشته باشند و در فرمت 35 میلی‌متری، 70 میلی‌متری یا فرمت‌های تائید شده دیجیتال به نمایش گذاشته شده باشند.

فیلم‌هایی که اولین نمایش و توزیع عمومی آنها چیزی به غیر از نمایش در سینما بوده است شرایط لازم برای حضور در شاخه بهترین فیلم جوایز اسکار را نخواهند داشت.

سال گذشته فیلم «مرد پرنده» ساخته «الخاندرو گونزالز ایناریتو» کارگردان صاحب نام مکزیکی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و کارگردانی هشتادوهفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار شد و با چهار جایزه به همراه «هتل بزرگ بوداپست» پیش‌تاز این رویداد سینمایی نام گرفت.

هشادوهشتمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 14 فوریه 2016 نامزدهای نهایی شاخه‌های گوناگون را معرفی خواهد کرد و مراسم پایانی اعطای جوایز نیز روز 28 فوریه (9 اسفند) در سالن دالبی تئاتر لس آنجلس برگزار می‌شود.


ویدیو : رقابت 305 فیلم برای جایزه اول اسکار 2016